Keskustelut Tekniikka Husqvarna 543xp

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)
  • Husqvarna 543xp

    En löytänyt tuoretta ketjua sahasta. Millaisia kokemuksia ja mielipiteitä? Kiinnostaisi ostaa mutta kysytään raadilta ensin.

  • Aleksi S

    Ottaisin husqvarna 545. Liikkuu samoissa hinta luokissa, on enemmän tehoa ja autotune. Minulla on kyseinen saha ja on hyvin pelannut, autotune on kyllä hyvä keksintö saa aina parhaat tehot irti.

    arto arto

    543 xp eli ammattisaha….545 taas ei ammattisaha. Se ero niillä on. 543xp ihan ok. Harvennuksille

    Kake78

    Uusi saha tulee pienen metsän hoitoon(tuulipuut yms), jonkun verran pihapuiden kaatoon ja polttopuiden tekoon. Meinasin edelleen yhdellä mahdollisimman kevyellä sahalla pärjätä. Vaihtoehtona on stihl 201 mutta tässä 543ssa hiukan enempi voimaa. Autotune ei nyt ratkaise tätä..

    Kiinnostaisi 543sen luotettavuus, viat ja kestävyys.

    e-h e-h

    Hyvin on toiminut mulla,uutena oli kyllä sen oloinen että oliko vikaostos,kun n 50 tankillista sahaa ja saa säädöt kohilleen niin kyllä toimii,hyvä peli harvennuksille ja kyllä kaatuu isompiki puu.

    Nimetön

    Pian 3v tulee ikää mun 543xp:lle ja ei ainuttakaan vikaa eikä rikkoontumista, no vanhalla miehellä käyttö kevyttä ja päivät lyhyitä mutta talvella lähes päivittäistä käyttöä. Laipan ja vetorissan olen uusinut parikertaa ja jos haluaa nauttia sahan kevytkäynnistyksestä niin sytytystulppa kannattaa uusia riittävän usein.
    Siitä kyllä hyvä etten muista että ois ollut ainuttakaan käyntihäiriotä.
    Kaasuttajan säätö aikatarkka, pitää varoa ettei ainakaan liika laihalla jolloin voima loppuu yllättävän äkkiä.
    Kaasuttajan säädöt kun saa mieluisekseen niin sen jäkeen niihin ei tarvi koskea.

    Hiluxmetsuri

    Mukavaa että sahaamisen ilo on löytynyt. 🙂

    Jätkä

    Pian 3v tulee ikää mun 543xp:lle ja ei ainuttakaan vikaa eikä rikkoontumista, no vanhalla miehellä käyttö kevyttä ja päivät lyhyitä mutta talvella lähes päivittäistä käyttöä. Laipan ja vetorissan olen uusinut parikertaa ja jos haluaa nauttia sahan kevytkäynnistyksestä niin sytytystulppa kannattaa uusia riittävän usein.
    Siitä kyllä hyvä etten muista että ois ollut ainuttakaan käyntihäiriotä.
    Kaasuttajan säätö aikatarkka, pitää varoa ettei ainakaan liika laihalla jolloin voima loppuu yllättävän äkkiä.
    Kaasuttajan säädöt kun saa mieluisekseen niin sen jäkeen niihin ei tarvi koskea.
    Lähetetty: 3 h, 40 min sitten
    Lähettäjä: Lasse

    Löytyihän sentään joku, joka on huoltanutkin sahaansa. Täällä kun jossain vaiheessa monet julistivat, että vetorissaakaan eivät vaihda koskaan.
    Sytytystulpalle on elämän kaareksi laskettu ja usein todettukin 100 poltettua bensalitraa taikka on mainittu Kuukautishuollossa tehtävä temppu.
    Ostin tällä viikolla uuden NGK:n tulpan ja nylkivät siitä 4 euroa. Ei se ainakaan pitäisi olla rahasta kiinni tulpan vaihtaminen.

    Hyväkin saha voi olla korkeintaan niin hyvä, kuin sen käyttäjä sen järjestää.
    Sellaista vehjettä ei ole, joka ei tarvitse huoltoa, jos sitä tosissaan käytetään.

    rame

    Huolto voi viedä joskus myös ojasta allikkoon, harvemmin kuitenkin.

    Ostin NGK tulpan joku aika sitten varalle ja viime viikolla sitten vaihdoin sen vanhan tilalle, kone kävi 6h ja sammui kuin seinään. Ei auttanut kuin vaihtaa vanha takaisin ja jatkaa hommia.

    Annoin palautetta myyjälle joka tokaisi ”mites se sun koneesi tuollalailla tulppia syö”.
    Vastasin että vanhalla ajettu muutama sata tuntia ja joka päivä tulee lisää.

    Maanantaipäivän kappale varmaankin mutta kyl noit myyjät on koulunsa käyneet. 🙂
    Ostettu tulppa oli käypänen koneeseen ja sain toisen tilalle.

    Jätkä

    Hyvä kauppias tuntee myös vastuunsa.
    Tuleehan niitä – valmistusvirheitä. Joskus on ollut kärkiväli kiinni uudessa tulpassa.

    Kake78

    Tallissa vähän vanhempia 2-pyöräisiä, missä seokset rikkaalla kun toimivat niin paremin ja niissä ei NGKn tulpat kestä läheskään niinkui Championit.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)