Keskustelut Tekniikka Husqvarna 545 FXT käyntiongelma

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Husqvarna 545 FXT käyntiongelma

    Vielä suhteellisen vähän ajettu raivuri, ja tällainen ongelma on siihen iskenyt. Käy melko kovilla kierroksilla, vaikka ei painetakaan kaasuliipaisinta. Ei siis suostu ollenkaan laskeutumaan tyhjäkäyntikierroksille. Kaasuvaijerin ja kaasuttimen vipujen toiminnan olen tarkistanut silmämääräisesti, eivätkä ne näytä jumittavan. Mihinkään säätöihin ei ole koskettu. Onkohan kenelläkään haisua siitä, mikä tässä vehkeessä voisi mättää?

  • Metsuri motokuski

    Epäilen että sahan kaasuvaijeri jumittaa kahvassa, mikäli saha on aiemmin toiminut kunnolla. Minulla tilhissä tapahtuu samoin. Olen voidellut kevyesti kahvan sisällä olevat vivut aina silloin tällöin kun vika alkaa ilmaantumaan. Siten olen ainakin tilhin saanut toimimaan.

    Raaka-Aarne

    Vaijeri näyttäisi olevan kunnossa ja vivut voideltu. Nyt raivuri ei käy tyhjäkäyntiä enää ollenkaan, eikä kierroksillakaan kovin kauaa. Kone hyytyy ja sammuu itsestään siihen malliin kuin ei saisi riittävästi bensaa.Voisiko vika johtuakin siitä, että kone käy liian laihalla, eli saa liian vähän bensaa tai liian paljon ilmaa?

    lastunraapija

    Minulla oli moottorisahassa samanlaiselta kuulostava ongelma. Tyhjäkäynti vaihteli kovista kierroksista sammumiseen. Koneen sai kaasuttimen ruuveilla käymään pihaoloissa oikein, mutta parin minuutin oikean työn jälkeen käynti oli taas pielessä. Kaasuttimen avaus ja puhaltelu puhtaaksi paransi oireet.

    Lika voi nostaa kierroksia viemällä bensaseoksen laihaksi. Silloin sahassa ei kierroksista huolimatta ole juuri mitään sahausvoimaa. Toisaalta raolleen juuttuva kaasuttimen neulaventtiili johtaa siihen, että bensiiniä menee sahaan liikaa. Silloinkin kone voi joko tukehtua tai rynnätä kierroksille. Sahanterälle tulee usein enemmän voimaa kuin liian laihan seoksen tapauksessa.

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)