Keskustelut Tekniikka Husqvarna 550xp

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 110)
  • Husqvarna 550xp

    Kertokaahan arvon kollegat kokemuksia sahasta.

  • phsv

    Omani on hankittu joulukuussa 2012.
    Tein sen alku kiekotuksen 3min täyskaasu,ja 1min tyhjäkäynnillä.
    Sen jälkeen asensin talvivarustuksen,sen pienen suodattimen myös siihen kaasarin ja pytyn väliseen sermiin,jossa on se avattava reikä.
    Alussa vähän yski,vaan sen jälkeen polttaa täysillä,eikä minkäänlaista ongelmaa ole ollut.
    Kävi tuossa yks metsurikin kokeilemassa milenkiinnosta sahaa,ja olis ostanut,jos olis ollut kaupan.
    Ainut miinus mikä siinä on,on käynnistys,se vaatii vähän oppimista,ryypyn ja pumpun kanssa.

    Koiramies Koiramies

    Tähän vaivaan olisi varmaan auttanut tuo lämmitetty malli, mutta omat talvisahaukset ovat niin vaatimattomat, etten katsonut tuon version hankkimista tarpeelliseksi.

    Nyt kun ulos katselee, niin näyttää luonto jo hoitelevan tätäkin ongelmaa 🙂

    phsv

    Niin onhan mulla tuo XPG,ja hyvin,jopa liian hyvin toimii nuo käsi lämppärit,etenkin isoa puuta tehtäessä kun kierrokset on lähes tapissa,alkaa etenkin liipasin kahva lämmetä liikaa,vaan epä se haittaa kuivaapahan paremmin hanskat.

    Tepir

    Ostin 550 xp:n tammikuussa 2014 ja alussa saha pelasi tosi hyvin, kunnes törmäsin noihin muidenkin huomaamiin käynnistys ongelmiin lämpimänä. Vihdoin saha ei suostunut käynnistymään lainkaan, mitä ei ollut minun kolmelle aiemmalle sahalle koskaan käynyt. Paljon erilaisia koneita korjanneena huomasin kuitenkin heti mistä on kyse, kone sai liikaa bensaa. Syy tähän oli se, että tankkiin syntyy melkoinen ylipaine, jos lämmintä sahaa vaikkapa kulettaa traktorissa. Ongelmaan on helppo korjaus, jos epäilee paineen tankissa nousseen avaa vain tankin korkkia, että paine pääsee pois, korkki kiinni ja saha käynnistyy normaalisti.

    korpikuusi

    Olisko tankin huohotusventtiili sitten tukossa?

    Metsuri motokuski

    Tankin huohotus tosiaan taitaa olla tukossa. Tuollaista painetta ei saisi tulla tankkiin edes lämpöisenä.

    Tepir

    Kirjoittelin tuossa aiemmin 550xp: polttoainetankin paineesta. Tuo pieni ylipaine ja vastaavasti käydessä pieni alipaine nyky sahoissa kuuluu asiaan. Sama venttiili hoitaa nuo kummatkin paineet. 550XP:ssä tuo suurin sallittu paine on kuitenkin aika korkea 0,45 bar joten, jos sattuu sellaisen sahan omistamaan voi ryypytys lämpimänä kostautua tulpan kastumisena. Sahailin pari päivää 27 asteen helteessä ja saha toimi moitteetta. Käynnistin lämpimän sahan ensin ilman ryyppyä ja apukaasua, jos ei lähtenyt esim puolen tunnin tauon jälkeen laitoin vain apukaasun päälle. Eli kuten jo joku aiemmin kirjoitti ryypyn kanssa saa olla varovainen, kun saha on lämmin ja paine tankissa noussut.

    Reissumies

    Parempaa ei tässä sarjassa löydy. Hankin vajaa viikko sitten lämpökahvoilla ja en ole katunut.

    Hankintahakkaaja1

    Tuo viive tyhjäkäynniltä kaasuttaessa tuntuu olevan mysteeri,kun huolto tai kukaan muukaan ei tunnu tietävän mistä se johtuu.Oma arvaukseni on että,vika on tullut suunnittelijan työpöydällä.

    phsv

    Kylläpä tässä uudessa 550:ssä se viive on,kun lähtee pidemmän tyhjäkäynnin jälkeen kaasuttaa.Ei auttanut uusi päivityskään.Karsiessa ei ongelmia kun kierrokset ei laske kun hetkellisesti.
    Vanhassa ei ollut tätä ongelmaa,jos ei paljon muutakaan.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 110)