Keskustelut Tekniikka Husqvarna 550xp

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 110)
  • Husqvarna 550xp

    Kertokaahan arvon kollegat kokemuksia sahasta.

  • e-h e-h

    No siinä 8-10 kiekkoo,oireet oli että sammui tyhjäkäynnillä eikä lähtenyt tyhjäkäynnillä pyörimään,niinkuin lämpimän sahan pitää lähteä.
    Ei siitä autotunesta ole hyvin suurta etua,täällä varsinkin hva raivureihin ovat joutuneet kaasuttimia vaihtamaan.
    Mulla on stihl 261 ketjusaha norm suuttimilla ollu vajaa 2v,ei ole tarvinnut säätöihin koskea.
    Mutta korostan sitä,etten rupea sahamerkeistä väittelemään,enkä ole minkään merkin kanssa naimisissa.

    topintam topintam

    Ei tullu 346:sesta enää uudenvertasta vaikka yritin männällä kengittää :)…Oli onneks tuli uus 346 huokeaan 640e hintaaan vastaan. Saaps nähä onko tehoja 261:sen haastoon..näppärampihän se on ainakin pyöritellä esim hirsitöissä.

    550 sai jäädä hyllylle notkumaan,,seo varma että mitkään sähköiset magneettiventtiilit kaasarissa liikahtele kun 20 pakkasta ja sahalla alkaa olla muutama vuosi ikää..hyvähän se on että mekaanisen kaasuläpän saa aamulla vetreäksi että tohtii nykästä käyntiin. Vanhassa vara parempi,

    Purun pöllyttäjä

    Viikolla ostin sahan.
    Vika oli koneessa (550) jo valmiina. Öljypumppu oli tukossa. Kokeilun jälkeen vein takaisin pajalle. Uusi yritys eilen ja alkoi saha soimaan. Samalla laitettiin uusi 8-hampainen vetoratas.

    Nuorimetsämies Nuorimetsämies

    Onko talvikokemuksia tuosta autotunesta nyt porukalla?
    Omaani ulkoilutin koivikossa tänään ja kaatoloven teossa rupesi köhimään ikäänkuin ei saisi bensaa. Jokapuun juurella toistui tuo. Onko xpg mallissa kaasuttimen lämmitys päällä koko ajan käydessä vai kahvojen lämmityksen yhteydessä?
    Talvisarjaa en ole vielä laittanut ja pakkasta -10astetta.
    Voiko vaikuttaa? Vai vienkö taas pajalle tuon

    katajainen

    Itsellä ollut 550 xpg malli kuukauden ajossa ja kokemukset olleet toistaiseksi myönteiset.
    Pari kertaa ”kiekottanut” ja niillä säädöillä mennään edelleen.
    Köhimisongelmaa oli alussa, mutta tutkin tarkemmin missä tilanteessa se ilmeni ja huomasin sen johtuvan vajaallatankilla alaoksien karsintavaiheessa (pystypuilla) ja kaatosahauksessa.
    Korjasin ongelman lyhentämällä pa.imuletkua n.1.5 cm suodattimen päästessä nyt liikkumaan vapaammin tankissa (suodatin jäi jumiin ja tankkia ei saanut ajettua kuivaksi).

    Nyt yli -10 asteen pakkaspäiviä on ollut 3 kpl ja toiminta on ollut ok ilman talvisuojausta.
    Reilu 3 vk. takaperin oli pölylunta n. 20 cm ja pakkasta reilu 5 astetta toiminta myös silloin ok.
    Kaasarin lämmitys on termostaattiohjattu joten sen pitäisi haistella itse kelin- ja tarpeen mukaan lämmitystarve olipa kahvanlämmitys päällä tai ei.

    Vetoratas kannattaa vaihtaa 8 hampaiseksi jolloin saapi nopeutta hieman lisää ketjulle kuten edelliset veljet ovat maininneet!
    Hakkuukohteena on ensiharvennus kuusi- ja mäntykuvioilla.

    Nuorimetsämies Nuorimetsämies

    Polttoaineletkussa siinä suodattimen puoleisessa päässä on sellainen lunssi. Lyhensit siitä siis ihan rohkeasti ja letku liittyy kunnolla vielä lyhennyksen jälkeenkin suodattimeen?

    Onko Kymenlaaksossa osaavaa huoltoa joka omaa vikakoodinluku laitteetkin? Kaikilla kun niitä ei ole vaikka on kyltti katolla.

    katajainen

    ”Polttoaineletkussa siinä suodattimen puoleisessa päässä on sellainen lunssi. Lyhensit siitä siis ihan rohkeasti ja letku liittyy kunnolla vielä lyhennyksen jälkeenkin suodattimeen?”

    Pitelin pa.letkusta etusormipeukalo-otteella kiinni ettei se lähde liukumaan kaasarilta pois samalla kun vedin suodattimen irti letkusta.
    Letkunpäässä oli samanlaiset ”haitat” 2 kpl kuin ongenkoukussa. Oletan niiden tarpeen olevan läpivienti asennuksessa muuta järkevää en keksi.
    Normaalitiukkuus ja liitos oli suodattimen irroituksen sekä letkunpään lyhennyksen jälkeen.
    Reilusentti sivuleikkureilla letkunpäästä veks oli minun sahassa tarve, mutta lyhennys on tapauskohtainen!!
    Voi olla myös sahoja ettei ym. toimenpidettä tarvitse lainkaan.

    GKC

    Mikähän mun 550xp:tä vaivaa kun alko tänään sammuilemaan aina kun kierroksilta päästi kaasun kokonaan?! Lähti samantien käyntiin uudestaan ja kun hyvin varovasti laski kierroksia niin pysyi käynnissä mutta heti kun nopeammin laski kierrokset niin sammui… Sahalla sahattu alta 10 tankillista ja kertaalleen olen kiekotuksen tehnyt.

    Just 10 min aikasemmin olin isäukolle kerennyt hehkuttamaan sahaa ja heti alkoi temppuilemaan… Vanha viisaus ettei pidä ikinä mainostaa kuinka hyvin hommat sujuu ja vehkeet toimii piti näköjään taas paikkansa 🙂

    Koiramies Koiramies

    Oliko talvisuojat paikallaan?

    jees h-valta

    Tässähän vuosikin vaihtui ja kalenterikin. Iron puhui jostain luukutuksista. Jospa joulukalenterin voisi jo sulkea ja pistää kone tammitimmiin. Varmaan joku talvisempi maisemaluukku voisi piristää huskun tuskaa.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 110)