Keskustelut Tekniikka Husqvarnan vuoden 2019 uutuudet?

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 44)
  • Husqvarnan vuoden 2019 uutuudet?

    Merkitty: 

    550 ja 545 malli saivatkin jo uudet mark II versiot. Ikävä kyllä painoa tuli lisää, vaikka tehokin kasvoi. Mahtoiko tämä olla tietoinen valinta, sillä nyt 543xp:stä on olemassa kampanja päällä eli tehdäänkö tilaa uudelle mallille? Tilaa tuntuisi olevan 242:n, nykyisen 543xp:n jatkajalle, jossa olisi autotune ja sama painoluokka mutta lisää tehoa.

    Toinen mielenkiintoinen vaihtoehto olisi kevytsaha kilpailemaan Stihlin MS201C-m mallia vastaan. Husqvarnallahan on olemassa T540xp II yhdenkäden kevytsaha, josta voisi tuoda näppärästi normaalikahvaisen autotunellisen version.

    Onko kenelläkään mitään huhuja aiheesta? Näin Huskyn juhlavuotena malleja saattaisi ehkä tulla lisääkin.

  • Pihkakintas

    Muista uutuuksista muunneltavat metsurinvaljaat ihan hienot. Mahtuu kaikki mahdollinen mukaan. Istuu varmasti hienosti ja toimii vielä tukivyönä selälle.

    Oman vyöni olen konmarittanut niin, että jäljelle jäi vain mitta ja saha-avain, sekä kaatokiilan virkaa tekevä pieni muovilevy. Mitään saksia tai koukkuja en suostu enää edestakas metsässä kantelemaan.😁

    Jätkä

    Mitä mittaa raahaat mukanasi?Jos teet tukkeja, niin äännätkö tukin saha-avaimella vai pienellä muovilevyllä?

    Pidätkö tosiaan saha-avainta vyössäsi?

    Pihkakintas

    No, metsurinmittaa olen raahannut.

    En väännä, enkä käännä.

    Pidän.

    Jätkä

    Mitä mittailet metsurinmitallasi? Hakkuutyylisi kuulostaa Jeessin mallilta.

    kim1

    Tarkka mies käytää myöskin kuidun katkonnassa mittaa..,heh

    Jätkä

    Tarkka ! ! – Vai tyhmä ? ?

    Kun aloitimme täällä uudessa työpaikassa ison hankintahakkuun oppilaiden kanssa, opetusmetsän pomo vaati katkomaan kuidun mitalla kolmosiksi, koska kuitu meni pinomitalla yhtiölle.

    Kuitenkin yhtiöt olivat ostaneet kolmosen jo 15 vuoden ajan summakatkonnalla ja jopa vapailla pituuksilla 1,6 metristä n. 6 metriseksi .

    Hikeentyi ukko, kun nauroin paskaset naurut hänen käsityksilleen.

    Siihen aikaan mitan käyttö nosti hakkuutaksaa 11 %.

    sitolkka

    Kyllä hitaaksi menee homma jos kuidutkin pitää alkaa mittaamaan.

    Jätkä

    Siinä voi kyllä kysyä, miksi ihmeessä määrämittaista?

    kim1

    Siksi mulla se heh…

    Toki itse olen tukkiakin tehnyt ilmaan mittaa,tosin pappa toimi adapteeraajana kepukkansa kanssa.(tässähän tuntee itsensä jo kohta vanhaksi.).

    Jätkä

    Jos nykyaikana tehdään tukkia, niin niissä on tietenkin katkontatarkkuuden vuoksi mitan oltava kunnossa ja käytössä, mutta tavataan pistää pituusmerkintä latvapäähän, jos vaikka oliai tienvarsimittaus kaupanteon yhteydessä taikka kotitarvesahausta varten olisi sahausohje pölkyn latvassa puutavaraluettelon mukaan katkotuissa pölkyissä.

    Niin missä sinulla on merkkausliitu? Kun ainoa järkevä paikka on nostokoukun kahvassa ja koukku tarvitsee kotelon. j

    Jos puita hakataan lumen – tai vesisateen vaikutuksessa, niin hanskat pysyy kuivina ja ote puusta on pitävä, kun on koukku ja siirtelysakset kuitupuuta varten.

    Hieroja kulkee ilman käsityökaluja, mutta metsurilla on oikeat työkalut hakkuun aikana.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 44)