Keskustelut Tekniikka Järjetön bugi Metsälehden järjestelmässä!

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 32)
  • Järjetön bugi Metsälehden järjestelmässä!

    Merkitty: 

    Tilasin Metsäkustannuksen kirjakaupasta emännälle metsätuhokirjan.

    Kirjoitin osoitetietoihin vastaanottajaksi hänen nimensä ja varmaan se paketti sitten hänen nimellään tuleekin.

    Tämän Metsälehden bugijärjestelmä vain otti ja vaihtoi hänen nimensä nyt sitten nimimerkkini tilalle. Eikä tietenkään saa itse vaihdettua takaisin.

    Voi hyvää päivää, kaikenlaisia poropeukaloita Metsälehtikin sitä käyttää tietokesovellusten tekoon!

    Ans kattoo nyt saako homman edes heti aamusta korjatuksi vai meneekö oikein perusteelliseen palstan uudelleen ohjelmointiin.

    Terveisin Korpituvan Taneli

  • Timppa

    Onhan se hyvä, ettei ole lääketoimituksista kyse.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Juu tämä ja nuo Oriolan sotkut todistavat että ohjelmistoyrityksissä tehdään kahta eli sutta ja sekundaa. Minulle se ei ole mikään uutinen, minä opin sen jo työ aikanani.

    Ala on niin nuori ja noussut harrastepohjalta ettei sinne ole oikein vielä pesiytynyt laatu ajattelu. Ei testata tarpeeksi kun se maksaa niin paljon.

    Viime aikoina olen nähnyt kyllä yhden onnistuneenkin sovelluskehitelmän, joka jopa toimii. Se on e-resepti. En sitten vielä ota kantaa siihen miten se omakanta muuten onnistuu, se on vielä niin paljon vaiheessa.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Tolopainen

    Järjestelmä voi olla ihan kunnossa, mutta sitä ei osata käyttää. Ongelmia tulee aina kun vaihdetaan tietojärjestelmä uuteen. Ei niiden käyttöä ehditä täysin opastamaan, vaan se tapahtuu samalla kun järjestelmä otetaan käyttöön. Tietojärjestelmäongelmiin on yrityksiä kaatunutkin.

    Planter Planter

    Ohjelmistoissa on ongelmana, että kaikkia mahdollisia eteen tulevia tilanteita ei vaan saada testattua ennen käyttöönottoa. Jos vaikka kännykkävalmistaja yrittää etukäteen testata kaikki mahdolliset temput mitä 100 miljoonaa eri käyttäjää voi tehdä, puhelinta ei saada ikinä markkinoille.

    Tässä sitä välillä katkaistaan sähköt ja käynnistetään uudelleen, kun puhelin jää jumiin ja odotellaan ohjelmistopäivitystä. Onneksi se nykyään tapahtuu automaattisesti verkon kautta, eikä tarvitse itse lähteä latailemaan mitään.

    Tietoturva pitäisi kuitenkin olla etusijalla testauksessa, ei näin saisi tapahtua, että nimimerkin kaikki kirjoittelut siirtyvät jonkun toisen ”piikkiin” eikä siihen pysty itse mitenkään vaikuttamaan.

    No nyt tulikin Taneli takaisin!

     

    Tiina Rintanen

    Kiitos viestistä ja pahoittelut tapahtuneesta virheestä.  Ongelman syy on löytynyt ja bugi on nyt korjattu.  Mukavaa syksyä. Ystävällisin terveisin Tiina Rintanen

     

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Mitään vikaa ei ole näköjään korjattu vaan on sotkettu lisää. Eiköhän olis aika panna koko palsta kiinni viikoksi tai kahdeksi ja sinä aikana tutkia ja hutkia koko ohjelmisto läpi. Suosittelen myös henkilövaihdoksia ohjelmistotoimittajan organisaatioon.

    kyllä se nimimerkki eilen vaihdettiin entiseksi, mutta nyt se on taas mitä sattuu.

    Niin että terveisiä vaan Tiina Rintaselle. Kuopaseppa vähän syvemmältä bugi viidakkoa.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

     

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Nythän se näköjään taas vaihtui, mutta kirjoittajalla on jäänyt kieliopin opinnot kesken tai hän on vähän muuten uusavuton.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Metsuri motokuski

    Tuo rakentavan palautteen anto on taito siinä missä muukin. Joskus sitäkin voisi harjoitella itse kukin.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Jos luet tarkemmin huomaat että palautteen sävy muuttuu, kun mokat samalla taholla lisääntyvät! Nyt on menossa jo moka numero kolme.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Metsuri motokuski

    No niin. En tiedä kuinka Taneli on aikoinaan työelämmässä ollessa palautteen antanut ja varsinkin saanut. Ei hyvältä näytä.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 32)