Keskustelut Tekniikka jonsered 20141 männänvaihto

Esillä 4 vastausta, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • jonsered 20141 männänvaihto

    Aloin vaihtaa kyseiseen moottorisahaan männän ja männänrenkaan kun satuin samaan uusia osia käsiini.

    Kaikki mennyt muuten ok mutta en sitten meinaa millään saada uutta mäntää männänrenkaan kera sylinteriin…. Ilman männänrengasta se menee kyllä mutta männänrenkaan kanssa homma takkuaa niin pahasti että olen jo yhden männänrenkaan saanut poikki siinä vaiheessa kun mäntää olen yrittäny saada sylinteriin.

    Mikä kikka kolmonen tohon olis olemassa???

    Kysyy epätoivoinen

  • isoJ

    Männänrenkaan päittäisvälys kannattaa ensiksi mitata pistämällä rengas ilman mäntää sylinteriin. Jos välys on ok niin seuraavaksi tärkeintä on varmistaa että männässä oleva tappi osuu männänrenkaan jatkon kohdalle ja että rengas on oikein päin. Itse olen öljynnyt männän, mutta jotkut virittelijät kokoaa näitä kuivana, öljyttynä menee helpommin.

    majaranta

    tappi oli ihan kohdallaan ja rengas oikein päin, eli viisteet ylöspäin ja ölyykin reilusti…..

    täytyy harjotella lisää

    arto arto

    Kuiva mäntä menee parhaiten rengasta kynsillä painaen. sylinterissä viiste sitä varten, eli renkaan välys männästä kiinni ja sisään .

    Metsuri motokuski

    Viistä sitä sylinterin alareunaa vaikka santapaperilla niin menee paremmin. Ei se pieni viisteys haittaa mitään siihen sylinterin toimintaan. Noissa joissakin koneissa on viiste valmiina sylinterin alareunassa.

Esillä 4 vastausta, 1 - 4 (kaikkiaan 4)