Keskustelut Tekniikka Jonsered fc 2256 raivaussaha

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 19)
  • Jonsered fc 2256 raivaussaha

    Kyseisestä sahasta kokemuksia?

  • kuusessa ollaan

    Sama saha kuin Huskun 555, eli aika kehuttu saha tällä palstalla.

    tamperelainen tamperelainen

    Kokemukset Huski 555FXT.Ärjy peli,joka loistava ison puuston kaadossa.Hyvät talvisuojat ja ainakin minulla toiminut hyvin lumiolosuhteissa.Ainoa haittapuoli paino

    Huomasin eron kun sahasin tänään Stili 480.Kyllä kevyempi,mutta kyllä on saksasaisessa surkea kiintyvyys ja muutenkin voimaton,mutta onhan se kestänyt yli 10v,aika paljon sahattu

    Jätkä

    Tamperelainen. Onko sinulla Tilhissä vielä alkuperäinen terä???

    -Tilhi on laiska, mutta siinä auttaa, kun pitää kierrokset tanakasti yli kymppitonnin, siitä ne nousee  ”huippuunsa” kohtuunopeasti. eihän pakoputkessa ole mitään verkkoja tai karstaa?

    Jos pakoputki karstaantuu, on jokin vialla.

    metsänhenki

    Yksi yksinäinen soraääni Husky 555:sta.

    Bensankulutus on hirmuinen, noin tuplasti sen mitä 545 vie.

    Teho ja kiihtyvyys ei ole sitä mitä paperilta voisi luulla.

    Husqvarnan isot terät on uutena aivan kummallisesti viilattu, kuin 4,0 viilalla. Sekä ensiasennus että varaterä. Pitää hiki hatussa tehdä töitä 5,5 mm viilalla jotta siihen saa tavallisenkokoiset hampaat!

    Syrjälä Jari

    Metsänhenki: onko sahasi vielä tehdassäädöissä? Ottaa kierrokset normaalisti?

    Jätkä

    Metsänhenki. Koska et itse osaa säätää sahaasi, vie se merkkihuoltoon. Isot terät on teroitettu aivan samoin kuin pienemmät – saman merkkiset terätkin. Suosittelen 6,3 mm:n viilaa ja haritusrautaa tietenkin.

    Myös kaasutustekniikassa voi olla sanomista.

    Syrjälä Jari

    En minä ainakaan ole huomannut nuissa husqvarna group ryhmän ensiasennusterissä mitään ihmeellistä, 6.3mm viilalla normi teroitus aina kun on tarpeen! Kyllä nuo isommat niin huski 555fx ja jonskin 2256 on huippisahoja, kestää verrata mihin vaan! Eikä minusta tuo paino ole mikään ongelma niissä.. valjaat hyvin säädettynä niin ei ongelmaa..

    metsänhenki

    Toki olen kaikki säädöt käynyt läpi laidasta laitaan.

    6,3 mm viilaa kokeilisin, jos olisi siihen sopiva viilanohjain.

    Myönnän, että noiden 22 cm terien tehdastuoretta hammastusta ei voi todeksi uskoa ennen kuin ne itse näkee.

    Jätkä

    Olet sitten saanut aivan erilaisia 225 teriä, kuin mitä meillä on käytössämme.

    Toisekseen kunnon viilalla muutama työntö / hammas korjaa tilanteen, jos se tuntuu hirveän pahalta. Jos hiki hatun alta valuu silmille, ettei enää näe kunnolla, niin suosittelen päähineeksi viilauksen ajaksi Hankkijan lippistä.

    Jos viilanohjuri on mallia, jossa viilan ulompi pää työnnetään reikään, niin kehoittaisin kokeilemaan 6,5 millin poranterää, taikka Viilaa, jolla reikä on myös hetkessä viilattu isommaksi. Suosittelemaan sen tekemisen ajaksi vaikka lippiksenkin laittamista sivuun, pitäähän reikää työntää hyvällä viilalla jopa viisi kertaa.

    Tuostakaan asiasta ei kannata tehdä elämää suurempaa ongelmaa.

    Olen melko varma, että sahassasi on tehosuutin liian isolla, eikä se ota kunnolla kierroksia.

    Juhis.T

    Minulla yksi huskin isompi terä, jossa tehtaan jäljiltä oli toisen puolen hampaat viilattu 25 asteen kulmaan, samoin tuossa terässä oli samalla puolella aluksi hammas tosi kova, kuin ois teroittaessa karkaistunut. Muutenkin markkinoilta löytyy parempia teriä kuin tuo huskin oma.

    Tuossa isossa huskissa kestää tankki sahata noin 1h 45min. 1.1L tuo tankin koko. Pienellä lisä säätämisellä vois kyllä 2h päästä.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 19)