Keskustelut Tekniikka Jonsered fc 2256 raivaussaha

Esillä 9 vastausta, 11 - 19 (kaikkiaan 19)
  • Jonsered fc 2256 raivaussaha

    Kyseisestä sahasta kokemuksia?

  • Metsuri motokuski

    Käyttekö työ autolla sahanne tankaamassa. Minulle riittää  hyvin tunnin tankki. Silloin tulee tauko sopivasti ja pääsee juomaan. Joskus  kesähelteellä tuo tuntikin on ihan liikaa.

    Juhis.T

    Kyllä mulla kanisteri palstalle kulkee. Itsellä aika sopi ollut, että noin 45min yhteen suuntaan ja sit sama takaspäin, niin ei polttoaine lopu, kun pääsee takas tankille. Kesällä mulla on juomapussi  kiinnitettynä valjaisiin, ei tuu neste hukkaa, kun kulkee raivatessa 2L nestettä kätevästi mukana 🙂

    Jätkä

    Juhis.T .- meneekä sinulla kaksi litraa juomaa aina tankillista kohti?

    Minä ressukka olen aina sahannut tankillisen yhteen menoon, ellei tule teroitustarvetta kesken tankin.

    Viilakin on repussa, samoin teränavain ja kaikki kamppeet. Siis pelkkä saha ja valjaat ja tietenkin henkilökohtaiset suojaimet.

    Terä kestää terävänä reilusti yli tankillisen, mutta oikeassa iskussa olevalla sahalla ei missään tapauksessa kahta tankillista.

    Juhis.T

    Jätkä: Ei mene 😀 Tuo pussi kestää 4-5 tankillista ja käytössä vain kuumemmalla kelillä. Minusta tuol ollut kätevä, kun on suunnilleen huskin selän kovikkeen levyinen ja siihen helppo kiinnittää, kun säätö on keskiasennossa. Ennen tuota virittelyä tuli huomattua, että tulee vain päivänaikana liian vähän juotua. Ja muuten nuo pussit mulla on maastopyöräily käytössä, joten ei oo vain raivuuseen hankittu.

    pihkatappi pihkatappi

    Kun tankki kestää vain tunnin, joutuu suunnittelemaan tarkemmin sahattavat välit, ettei vaan tankki lopu risukon takana kaukana bensa-astiasta. Jos olisi tuollainen isompi tankkinen raivari, mahdollisuudet palstan raivauksen suunnittelussa lisääntyisivät. Ja ilmanmuuta valjaisiin joku juoma sitten mukaan.

    Jätkä

    Mutta miksi kantaa kaksi kiloa, kun kulutus on vain puoli kiloa tankillisen aikana?

    Kyllä minullakin helteellä menee litroittain juotavaa, mutta en minä sitä kanna koko aikaa mukanani,

    Syrjälä Jari

    Onkohan kyseinen saha eli jonskin 2256 lopetettu?, ei tunnu enää uusia saavan mistään! Joutuu ottamaan hussen 555 sahan, nuita 2245 malleja saa, joka itselläkin on, mutta tarvitsee isomman sahan toiseksi!

    Jätkä

    Syrjälä Jari. Miksi vieroksut Husqvarnaa? Sahahan on käytännössä aivan sama, se vain, että Husku on se saha, josta on sitten värittämällä ja kosmeettisin muutoksin tehty Jonssi.Se, että samaa sahaa myy eri värisenä kaksi eri organisaatiota + harmaatuojat, on tietenkin kilpailumielessä ”parempi”, mutta toisaalta katteelle on useampi syöjä.Henkilökohtaisesti olisi aivan se ja sama, kumman merkkisenä ostaisin saman koneen, mutta ratkaisevana pitäisin sitä, millainen kauppias konetta kauppaa  ja kuinka lähellä / kaukana liike on, millainen huolto jne.Jos sahakauppa on 40 kilometrin päässä, Jonssi tuolla ja Husku päinvastaisella suunnalla, niin oletan, että siinä kaupassa, johon menen asioimaan, ei myydä EIOOTA.

    Syrjälä Jari

    En vieroksu husqvarnaa, mutta minusta jonskin saa vaan vähän halvemmalla, eli sama saha kuin husse, husokista joutuu maksamaan vaan jonkun kympin enempi, eli logo maksaa tai brändi! Mutta todennäköisesti seuraava saha on husqin 555fxt… sahassa ei ole mitään vikaa, olen vaan jonskiin tykästynyt! Vaikka uuden jonseredin ostaa jostakin, niin takuu huolto on Husqvarna liikkeessä, kun Jonsered kuuluu husqvarna grouppiin, tosin vähän hitaasti katselevat kun ei saha ole siitä huoltoliikkeestä ostettu. Mutta seuraava saha on sitten oranssi!

Esillä 9 vastausta, 11 - 19 (kaikkiaan 19)