Keskustelut Metsänomistus Kaatako tiemäärärahojen evääminen Äänekosken biojalostamohankkeen?

Viewing 10 replies - 11 through 20 (of 27 total)
  • Kaatako tiemäärärahojen evääminen Äänekosken biojalostamohankkeen?

    Hallitus eväsi nelostien perusparannusvarat , vaikka ne ovat elintärkeitä Äänekosken uuden tehdashankkeen käynnistämisen kannalta . Hallitus haluaa odottaa , kunnes investointipäätös on tehty . Vasta sen jälkeen ollaan avaamassa rahahanoja (;jos silloinkaan).

    Hankkeen sijoittajat puolestaan ovat varovaisia sijoituksen suhteen , kun tehtaan sujuvalle toiminnalle edellytyksenä oleva infra ei ole kunnossa . Kenenkähän päitä ollaan pistämässä vadille , jos tehdashanke tyssää huonossa kunnossa olevien tieyhteyksien takia ?
    Tilanne näyttää olevan perusteellisesti umpisolmussa . Tuntuu siltä , että nyt hallitus on ryssinyt oikein kunnolla!

  • Gla

    Otsikon aiheesta sivuun vielä hiukan, mutta A. Jalkasen kysymykseen löytyi tällainen vastaus:

    ”Suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jolloin kaikki suuntavalot vilkkuvat samanaikaisesti tai vuorotellen edessä ja takana, saa käyttää vain, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle.”

    http://www.finlex.fi/fi/
    laki/ajantasa/1981/
    19810267#L2P34

    Leevi Sytky

    Tiedän, ettei Jesse voinut mennä auttamaan vastakkaisen liikenteen puolelle. Mutta yleensä jos näkee ”omalla” puolelllaan avun tarpeessa olevan voi piennaralueelle pysähtyä apua antaakseen.
    Hätävilkut on paras keino varoittaa muuta liikennettä.

    Helsingin ja Lahden välinen tie on osan matkaa hyvin urainen. Pahimmalla osuudella on jopa nopeusrajoitus 100 km/h. Olen melko varma ettei tietä jätetä talveksi tuohon kuntoon, vaan se päällystetään.

    Siitäkin olen varma, että olen taatusti ollut enemmän tien päällä (moottoritiet mukaanlukien) kuin Suorittava Porras.

    suorittava porras

    Milloinkas Leevillä meni miljoona kilometriä tien päällä rikki ? : )

    Moottoritiellä en suosittele ketään pysähtelemään , ellei ole hengestä kysymys . Muualla toki apua on tarjottava viipymättä . On kuitenkin pidettävä huoli siitä , että kaikki tapahtuu turvallisesti.

    Metsuri motokuskille ja muillekin olisi luettavaa tämän päivän (15.8) Keskisuomalaisen mielipidepalstalla . Siellä on vähän taustatietoa nelostien korjaushankkeen historiasta . Lisäksi mainitaan muitakin kohteita , joiden perusparannus on pahasti myöhässä , vaikka hankkeille on ollut varattuna jo määrärahatkin . Muualta päin Suomea on kuitenkin löytynyt aina viimetingassa ”kiireisempiä ” kohteita.

    Metsuri motokuski

    Tarkoitatko sitä Pekkarisen ruikutusta ? Jos sitä tarkoitit niin hän ei ole nytkään eikä koskaan ilmoittanut että mistä ne tierahat otetaan. Miltä hankkeelta ne vähennetään. Nytkin jatkorahoitus noille hankkeille, jotka myönnettiin ovat keskeneräisiä hankkeita. Pitäisiköhän ne sitten keskeyttää niin kuin itaänaapurissa on tapana.

    Leevi Sytky

    Suorittavalle: Ensimmäinen miljoona km tuli ajetuksi vuonna 1986, tai 1987.

    6 m3

    Jahans. Tuonneko ne 30 miljoonaa suunnitellusta 45 meneekin jotka piti käyttää Oulu-Kajaani välisen tieväylän kunnostukseen,
    Tasan ei käy onnenlahjat. 🙁

    Onneksi sentään Kajaaniin Renforsin rantaan tuleva biolaitos on saanut tuulta purjeisiin. Voihan ST1 kuljettaa etanolin markkinoille kiskoja pitkin, mikäli kiskoja ei kerätä tuolta rataosuudelta Kuusakoskelle kierrätykseen.

    6 m3

    Juu. Siitä on nyt hyvä Kostamuksesta hakea Oltermannia ja milkkiä venäläisten Kajaanista Prismasta ja Makasiinista. 🙂
    Ajelin tuon pätkän viime viikonloppuna. Korjatusta pätkästä itäänpäin onkin sitten ”punainen tie” idän ihmemaahan. 🙂

    kuusessa ollaan

    Jos jostain pitää infrassa olla huolissaan, se on tavaraliikenteen tilanteesta kiskoilla.
    Toivottavasti vihdoin tämä hanke on riittävän iso, jotta yksityinen yritys tulisi sen raideliikenteen toteuttajaksi. Tähän asti tehdyt ja toteuttumattomat sopimukset ovat jäissä kalustohankintojen korkeiden hintojen vuoksi. Tämä avaa mahdollisuuden tuoda kilpailua kiskoille ja tehtaan tulevan/lähtevän liikenteen toimimisen pääsääntöisesti kiskoilla.

    Nyt VR pistää kaiken vanhemman kaluston sulatuskattilaan, joilla voisi aloittaa uusi liikennöijä toiminnan. Esimerkiksi viimeisen vuoden aikana on romutettu lähes kaikki kaksiakseliset raakapuuvaunut ja nyt menevät pilkottavaksi suurin osa kaksiakselisista umpipaperivaunuista. Peruskunnostuskelpoista Dieselvetokalustoa on pilkottu pari kymmenentä yksilöä. Eikä saman raideleveyden kalustoa voi tuoda venäjältä, eivät täytä meidän jarrujen vaatimuksia, saavat kulkea vain transiittoliikenteenä venäjä-suomi-venäjä.

    Metät kunnossa!

    Suorittavaa porrasta sen verran korjatakseni:
    MF pomo on Ilkka Hämälä, ei Härmälä. Ettei yhdistetä ainakaan Stora Enson ex-johtaja Jukka Härmälään.
    Tuntee myös nimimerkin ”Iso-Ii”. Tämä tulee siitä, että MF:n kakkosmies on Ismo Nousiainen, joka on siis ”Pikku-Ii”.Etunimet molemmilla alkaa I:llä. Iso pamppuhan Nousiainenkin on, mutta niin ne kansan syvät rivit antavat lempinimiä.

    suorittava porras

    Kiitos : )

Viewing 10 replies - 11 through 20 (of 27 total)