Keskustelut Metsänhoito Kesäretki 2022?

Esillä 7 vastausta, 41 - 47 (kaikkiaan 47)
  • Kesäretki 2022?

Jo viisi vuotta tulee kuluneeksi edellisestä kesäretkestä. Olisiko nyt jollakin intoa järjestää?

• Normandy Normandy

Onko etelä-Pohjanmaa liian kaukana? Olisi mukava käsityksiä ja mielipiteitä vaihtaa ihmisten kanssa…

A.Jalkanen A.Jalkanen

Välimatka riippuu siitä mistä päin katsoo. Käykää nyt ihmeessä Pohjanmaalla, kun kerran isäntä on tarjolla. Majoitus kannattaa varata pääjoukolle sama, koska iltapalaveeraus on tärkeä osa tapahtumaa.

Muistuipa mieleen esimerkiksi tapaaminen jossa oli ryhmämme käytössä Korholan kartanon väentupa Rautalammilla. Mukana olivat silloin mm. Matti Kärkkäinen, Joukamo Kortesalmi ja Pekka Syvänen.

Meidän kannattaisi muuten varmaan alkaa järjestää oheistapahtumia hyvien Metsät ja raha -seminaarien yhteyteen.

Jean S

Ehdotuksia ja kommentteja:

– jotta ihmisten reaktioaika riittää ja jotta minäkin ehdin koostaa esittelykuntoon ison pinon valokuvia ja karttoja, valitaan päiväksi 6.9.2026.

–  Perhon keskustassa on muistaakseni kyltti ”Jyväskylä 142”, joten ehkäpä Annelikin voi laskeutua paikalle vaikka mökiltä käsin ja ottaa kimppakyytiin vaikkapa palstan tunnetuimman koivikoiden ja kuusikoiden turbokasvattajan. Esimerkiksi Puuki ja Pete olisi jännä saada paikalle, ja jpjulku kai ilmaisi olevansa kiinnostunut suometsieni hoidosta.

– Jos lauantaille halutaan ohjelmaa, niin lauantaina halukkaat voisivat tehdä esimerkiksi klo 13 alkaen luontoretken Salamajärven kansallispuistoon, jossa voi nähdä, miten metsä seudulla kasvaa luontaisesti

– Yöpymistä voisitte kokeilla omatoimisesti esimerkiksi hotelli Kampelissa Vetelissä. La-iltana voitaisiin illastaa siellä yhdessä riippumatta siitä kuka mitenkin majoittuu. Mun maille toki voi myös puskaparkkeerata itsensä jos on mukanakulkeva majoite, ja varmasti nuotiollekin paikka keksitään jos tarve tulee. Voin myös myydä rantatontin 5000 eurolla 😀

– sunnuntaina tosiaan katseltaisiin miten metsät reagoivat tuhkaan, kasvatuslannoitukseen, hivenlannoitukseen, ojitukseen eri turvekerroksen paksuuksilla ja eri aikoina, arvotaan milloin taimikkoa syntyy luontaisesti ja milloin ei, milloin sellaisen vapauttaminen kannattaa, pohditaan kannattaako tienteko vai ei ja mietitään peltoheiton metsittämisen tuskaa ja puulajeja siinä harrastuksessa. Lupaan myös kertoa asioista, joissa olen mokannut 😀

A.Jalkanen A.Jalkanen

Erinomainen ohjelma. Harkintaan…

Jean S

Minä nyt buukkaan kalenteriini että käyn 5.9. ravintolassa Vetelissä ja olen 6.9. Perhossa/Alajärvellä. Otan raivaussahan mukaan niin suristelen sitten sillä jos kukaan ei tule 😀

konstapylkkerö2

Näillä näkymin olisi reissu Perhoon tiedossa syksyllä. Voisi ehkä sopia itselleni käydä tapaamisessa samalla.

Normandy Normandy

Tulen ilman raivaussahaa 🙂

Esillä 7 vastausta, 41 - 47 (kaikkiaan 47)