Keskustelut Metsänomistus Lisää akselipainoja rekkoihin – kunkas tiet kestää?

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Lisää akselipainoja rekkoihin – kunkas tiet kestää?

    Häkämies viimeisenä temppunaan ennen ministeristä EK:hon siirtymistä muutti asetuksella raskaan kaluston kokonaispainot 60->76 tonniin ja akselimäärän lisääntymättäkin nousevat painotkin esim 7 akselisella 60->64 tonnia, 2 akselisella 18->20 tonnia. Lisäksi siltasääntöihin tulee lievennyksiä.

    Mitä mahtaa käydä alemmalle tieverkolle joka ei muutenkaan liian hyvässä hapessa ole? Tamppaantuuko tiukemmaksi ja kantaa paremmin?

    No toisaalta – tänäpäivänäkin moton tai ajokoneen kuljettaminen 3 akselisella lavetilla on ollut niin kauan ihan ok kunnes ajaa vaa’alle…

  • Metsäkupsa Metsäkupsa

    Tällä hetkellä alempitieverkko kantavassa kunnossa,on ”Stalinin”asfaltia.Ilmojen keväällä lämmitessä,taitaa kantavuuden kanssa olla tietämistä pienenmälläkin koslalla.

    Leevi Sytky Leevi Sytky

    Metsäyhtiöt kiristävät pienyrittäjien selkänahat äärimmäisen tiukoille. Autoilija ei saa mitään lisäarvoa tästä tonnien lisäämisestä. Kulut kaluston muutoksesta maksettavakseen.

    Itäsuomen Antti

    Noh luulenpa että yksityisrahoitteinen tie joka sattuu päätehakkuukypsien alueiden liepeille ja kantavan, valtion ylläpitämän tien liittymään.

    Sen sijaan valtion ylläpitämät tiet tuskin kaikki kantavat, vaikka suurin osa liikenteen paineesta kohdistuukin näille osuuksille.

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)