Keskustelut Metsänhoito Luomubensa

  • This topic has 66 vastausta, 16 kirjoittajaa, and was last updated juuri nyt by AvatarJätkä.
Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 66)
  • Luomubensa

    Merkitty: 

    Paikallinen Stihl kauppias väitti että Fortumin 2T bensiinissä oljypitoisuus vaihtelee ja on aiheuttanut kone rikkoja.Onko arvon raadilla kokemuksia?

  • Gla Gla

    Sitten ei auton katalysaattoristakaan varmaan ole hyötyä, kun ei se näkyvän savun määrää vähennä.

    kkiila

    Öljyä on hyvä bensassa mielellään vähän enemmän kuin vähemmän koska muuten mäntä ei pysy kunnossa, tulee uuden männän osto ja vähintään sylinterin puhdistus.

     

     

    Perassic Park Perassic Park

    Noille purkeille löytyy nykyään asiallinen tapa kierrättää. Paikallisen prisman takana löytyy muoville pakkarikontti. Itselle myös noita kertynyt, että hirmu kuorma meni tuonne pois jaloista.

    Naarasteeri

    Olen ennen tankkaamista ravistanut kanisteria. En ole varma että säilyykö liuos tasa-aineisena kun seisoo. Ravistamisen jälkeen se ainakin on tasaista. Olen nyt 10 vuotta käyttänyt näitä valmisliuoksia, viime vuosina Nesteen, saha on Stihl-450 eikä ole ollut polttoaineongelmia. Sahattu on n. 150 tankillista joka kesä.

    Tolopainen

    Kaikenlaista sitä mainosmiehet saavat myytyä älyttömällä ylihinnalla kuten pienkonebensaa kanistereissa.

    Jätkä

    VTT:n tekemien tutkimusten mukaan Alkylaattibensiinistä on valmistusvaiheessa poistunut suurin osa vaarallisista ja haitallisista aineista, joista osa on tavallisessa bensassa merkittävässä roolissa käyttäjien sairastumismahdollisuuteen.

    Tietenkin jokaisen, jolla esim päänsärkyäkin ilmenee pakokaasujen vaikutuksesta, pitäisi välttää normaalibensan käryjä. Kyse ei ole savusta, eikä hajusta, vaan myrkyllisistä päästöistä, jotka Alkylaatista puuttuvat kokonaan, taikka lähes.

    Jos seosöljynä käytetään samaa – tai samanlaatuista öljyä, on sen osuus ihan sama molemmilla bensiinilaaduilla.

    Epäuskoisia kehoittaisin kaivamaan VTT:n tekemät tutkimukset aiheesta.

    Tolopainen

    Nykyaikaiset moottorisahat ei kärytä eikä savuta, niissä on sähköinen bensiinin määrän ohjaus. Alkylaattibensiinin käytöstä ei ole niissä mitään hyötyä käyttäjälle.

    MaalaisSeppo

    Tolopaisen mukaan sähköinen polttoaineen ohjaus vaikuttaa niin, että pakokaasujen koostumukseen ei vaikuta polttoaineen laatu. Uskokoon ken tahtoo.

    Tolopainen

    Bentseenin kostuu hiilestä vedystä ja hapesta, kun se palaa palamistuotteet ovat vesi ja hiilidioksidi, siis ei mitään eroa tavalliseen hiilivetyyn.

    MaalaisSeppo

    Polttomoottorista tulee aina ulos myös palamattomia hiilivetyjä. Etenkin ilman katalysaattoria olevista moottoreista, kuten moottorisahat. Miksiköhän bensa-autoissa käytetään edelleen katalysaattoreita? Tolopaisen mukaan moottorisahojen moottoritekniikalla varustetut autot eivät tarvitsisi katalysaattoria.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 66)