Keskustelut Tekniikka M-Tronic ongelma

Tämä aihe sisältää 29 vastausta, 12 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Mika Laine 1 vuosi, 4 kuukautta sitten.

Esillä 9 vastausta, 21 - 29 (kaikkiaan 29)
  • M-Tronic ongelma

    Stihl 460 hukkasi tyhjäkäynnin. Säätää sitä ei itse voi. Ilmansuodatin putsattu ja tulppa vaihdettu. Vaihdettu bensa varmasti tuoreeseen. Tehokäynnillä pelaa hyvin, mutta sammuu heti kun hanasta löysää. Huoltoon kai vietävä?
    Ajettu ehkä pari sataa tuntia.

  • Lasse

    Mitäs ihmeellistä siinä on Elfing hoitaa maahantuonnin, Woodsman Elfingin valtuuttamaa huoltoliike???

    japine

    Elfvingin huoltoneuvoja kertoi woodsmanin hoitavan huoltoja. Samassa pihapiirissä. Hintaa kysyville 94 euroa maksoi.

    Hiluxmetsuri

    Mua askarruttaa hiukka, että ennakkohuoltaako kukaan sahojaan?

    Mietin vaan siksi, että itse en viitsisi raahata metsään sellaista laitetta, joka ei ole täysin kunnossa.

    Suodattimet, öljyt, tulppa, sähköliitokset, liikkuvien osien voitelu jne.

    Paljon ei voi tehdä, mutta itse avaan sahat melko usein ja putsaan ne. Eipähän ainakaan jää tuosta kiinni. Sitten jos menee rikki, niin ei voi mitään, mutta tosi harvoin taitaa mennä äkillisesti rikki vaan usein juuri tukkeutumisen tai huonon bensakulttuurin takia.

    Metsuri motokuski

    Samoin teen minäkin. Kesän aikana viikonloppulla yleensä perjantaina iltana koneen kopat irti. Paineilmalla putsaus ja tarvittava rasvaus. Taas mennään viikko ettei mitään ongelmia. Tulppa menee vaihtoon varmuuden vuoksi pari kertaa kesässä niin siitäkään ongelmia ole. Talveksi käytän kaasuttimen tyhjäksi ja kerran pari kuukaudessa muutama veto narusta niin männän renkaat pysyvät auki. Hienosti ovat laitteet toimineet.

    japine

    Tässä tuskin oli huollon puute syynä. Ilmansuodatin putsattu silloin tällöin, tulppa vaihdettu jne. Bensa ollut 98/99:ä, öljy käsittääkseni laadukasta. Kulutusta sen verran, ettei vanhaa kamaa ole poltettu.

    Metsuri motokuski

    Yhdellä paikallisella metsurilla oli myös vastaavan tyylisiä ongelmia. Huollossa vaihtoivat uuden kaasuttimen takuuseen ja ongelmat loppuivat siihen. Niissä oli kuulemma jokin ongelma jossain neula systeemissä. Nyt kuulemma toimii hyvin. Noista kiinaosista kun ei aina tiedä mitä ne ovat.

    japine

    Ei toimi vieläkään. Tyhjäkäynti häviää kun kone on lämmennyt. Tupakkatauon jälkeen pelaa vähän aikaa ja sitten ei.

    Metsuri motokuski

    Siellä vois olla imupuolella ilmavuoto. Sytyspuolella se ei ole koska jos olisi ”lämpölaajenemis” katkos niin se ei lähtis edes käyntiin kuumana. Minusta vika voisi arvailla siis arvailla olevan kaasuttimen kurkun liitoksessa tai sitten kampiakselin stefat antaa läpi ilmaa kun moottori lämpijää. Itse ottaisin ainakin kaasarin irti ja laittaisin tiivistesilikonia sylinterin ja kaasuttiemn liitokseen. Kokeileppa sillai että käännät pikkusen ryyppyä päälle rupeeko sitten käymään tyhjäkäyntiä kuumana. Eli kun kone alkaa sammuilee tyhjäkäynnillä käännätkin aavistuksen ryyppyä päälle josko silloin tyhjäkäynti pysyy. Jos näin käy on kyseessä imupuolen ilmavuoto.

    Mika Laine

    Selvisiköhän vika koskaan?

    Itselläni oli samanlaista vikaa noin 3 vuotta raivuriani käytettynä. Siitä vikaantui se solenoidiventtiili, joka säätelee/syöttää bensiiniä. Vaihdoin sen ja taas on pelannut moitteeta reilut 0,5 vuotta.

Esillä 9 vastausta, 21 - 29 (kaikkiaan 29)