Keskustelut Metsänomistus Metsälehden nimimerkit 2017

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 124)
  • Metsälehden nimimerkit 2017

    Nyt olisi jälleen suunnitteilla perinteinen keskustelupalstan nimimerkkien tapaaminen ja kohde olisi tänä vuonna Hartola, kun Visakallo ystävällisesti lupautui esittelemään metsiään. Majoitus Gasthaus Koskenniemessä  (www.koskenniemi.com). Korjaus: ehdolla OLI kaksi viikonloppua, mutta niistä toinen on jo heillä täynnä, joten nyt tarjotaan ensisijaisesti viikonloppua heti juhannuksen jälkeen 30.6-2.7.!

    Ohjelmassa olisi todennäköisesti perjantaina majoittuminen Gasthaus Koskenniemeen, lauantaina tutustumista nimimerkki Visakallon metsiin, sunnuntaina, jos vielä jaksetaan, lisää metsäkohteita ja kotimatka. Ohjelma pidetään tarkoituksella väljänä, niin että on mahdollisuus toteuttaa mielitekoja, kuten pubissa ja tansseissa käymistä. Gasthausissa on mökkejä virran rannalla ja kota, joten vapaamuotoiseen oleskeluun löytyy hyviä tiloja. Ilmoittautumiset tähän ketjuun ja majoitusvaraukset suoraan hotelliin. Huomaattehan, että paikassa on eri hintaisia majoitustiloja, eli hotellin lisäksi kahden varustelutason mökkejä ja lisäksi leirintäalue. Tasokasta majoitusta löytyy lisäksi Hartolan kirkonkylästä Linna-Hotellista.

    Voisitte laitella tänne alustavia kiinnostuksen osoituksia ja varata majoituksenne, kun siellä näkyy nopeasti tilat täyttyvän. Lukekaa varaus- ja peruutusehdot. Nyt olisi tarjolla pätevää oppia puuntuottamisesta, joten toivon runsasta osanottoa! Terveisin: assistentti.

  • Visakallo Visakallo

    Mitä Tolopainen tarkoittaa? Miksi en pystyisi myymään  kokonaan omistamiani, kiinnittämättömiä ja velattomia tilojani?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Palatakseni tapaamiseen, voisitteko vahvistaa tulonne, niin saadaan pääluku. Itse olen tulossa Koskenniemeen perjantai-iltana (pyrin tulemaan klo 18 mennessä) ja minulla on mökki varattuna. Voidaan suunnitella silloin illalla lauantain ohjelmaa. Mökissä on puulämmitteinen sauna, joten saunominen onnistuu. Omat eväät mukaan, mm. makkaranpaistopaikka pitäisi löytyä. Koskenniemessä on myös ravintola. Ryhmämme on sen verran pieni, ettei tarvinne varata tiloja. Löytänemme toisemme parhaiten siten, että kokoonnumme minun mökkiini: jätän vastaanottoon tiedon että opastavat sieltä tarvittaessa ”Metsälehden nimimerkkejä” kyselevät sinne.

    Huomatkaa, että majoitusvaraukset pyydettiin vahvistamaan kesäkuun puolivälissä eli 16.6. mennessä ja ilmoittamaan arvioitu saapumisaika. Onko minun mökkiini muuten tulossa joku naispuolisista nimimerkeistä? Minulta voi varata petipaikan os. anneli.jalkanen@gmail.com ja puhelin tai WhatsApp on 041-4303952. Jaettu yöpymishinta on 105 euroa per hlö per kaksi vrk, eli rapiat 50 euroa yö (koko mökki siis 210 euroa). Omat lakanat, uimapuku ja pyyhe mukaan! Hotellissa yöpyjillä liinavaatteet kuulunevat hintaan.

    Tolopainen

    No, minä ilmoitan sitten Visakallio, kun kaupat on tehty. Päästään  viettämään  eläkepäiviä vapaana metsän tuomista velvotteista ja jatkuvasta riesasta.

    Visakallo Visakallo

    En ole kokenut metsiä koskaan riesaksi, vaikka ne ovatkin paljon työtä tettäneet. Toimistotyön vastapainona raivaus ja muu metsänhoito ovat kuin lääkettä. Iän myötä vanha sanonta ”Vähän päivässä, paljon viikossa”, on osoittautunut käyttökelpoiseksi. Olen panostanut metsäteihin, jotka mahdollistavat lyhyemmätkin iltatyörupeamat, kun palstoille pääsee suoraan autolla. Parin tankillisen raivaus illalla antaa lisäksi hyvät yöunet. Jos terveyttä riittää, jatkan metsänhoitoa, vaikka en itse olisikaan enää niiden omistaja.

    harrastelija harrastelija

    Harmi, ettei ”Visakallo” asu lähempänä. Minulla olisi aika paljon rästejä raivaussahalle 🙂

    Mennen tullen ajeltiin Hartolan kautta tässä kahden viikon aikana. Käytiin jopa Hartolassa maissakin, mutta eipä sattunut ”Visakallo” kohdalle?

    Muutenkin olisi tuolla reissun aikana mukava reffata nikkejä, kun vain olisi esim. p.numero tiedossa.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Harrastelijalle: Ei Visakallo kaukana asu, mutta tämä meidän Suomemme on vain pitkien etäisyyksien maa.

    Olen jo kevättalvella varannut Koskenniemestä kahdeksi vuorokaudeksi, kahdelle henkilölle huoneen.

    Emäntä on siis tulossa mukaan. Olemme siellä pe iltapäivällä. Ilmeisesti se ei niin suuri tontti ole, etteikö siellä porukkaan löydä.

    Tarkoitus on lähteä vasta sunnuntaina. Olemme varautuneet myös suunnuntain ohjelmaan, voimme sitten vaikka yöpyä vielä yhden yön paikanpäällä tai jossain matkalla.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Jätkä

    Visakallo:”-En ole kokenut metsiä koskaan riesaksi, vaikka ne ovatkin paljon työtä tettäneet. Toimistotyön vastapainona raivaus ja muu metsänhoito ovat kuin lääkettä. Iän myötä vanha sanonta ”Vähän päivässä, paljon viikossa”, on osoittautunut käyttökelpoiseksi. Olen panostanut metsäteihin, jotka mahdollistavat lyhyemmätkin iltatyörupeamat, kun palstoille pääsee suoraan autolla. Parin tankillisen raivaus illalla antaa lisäksi hyvät yöunet. Jos terveyttä riittää, jatkan metsänhoitoa, vaikka en itse olisikaan enää niiden omistaja.”

    Oman työpäivän päälle kaksi tankillista R-sahalla  — Huh Huh. Kova sana, jos sen tekee useampana päivänä viikossa. Ellei raivuri ole tosisyöppö / tai juoppo.

    Toki fysiikka pysyy kunnossa, mutta jos se on jo rappeutunut, kuten meikäläisellä, nuo hurjastelut jäävät päiväunien sarjaan. Kaksi tankillista Tilhin MS 200 :llakin koko päivän mittaan tekee nykyään todella tiukkaa

    Visakallo Visakallo

    Olen sen perjantain Kouvolan suunnalla, mutta pyrin poikkeamaan Koskenniemessä myöhemmin illalla. Lauantaina kierrellään metsiä. Mitään sen ihmeenpää ohjelmaa ei minun puoleltani ole tarjolla, ei opetettuja karhuja, miekannielijöitä eikä muita jonglöörejä. Tarjoamisetkin ovat olemattonia. Kannattaa ottaa evästä ja juomaa mukaan lauantain retkelle. Makkaratulet voidaan toki tehdä jonnekin, jos joku saa ne syttymään. Metsäretken jälkeen lauantaina tai sitten sunnuntaina voidaan vähän kierrellä paikkakunnalla.  Jätkälle totean, että Huskun kanssa ollaan yhtä juoppoja, kun puolentoista tunnin välein meidät tarvitsee juottaa. Enhän minä sentään joka ilta sinne metsään säntää, kuten en nytkään, kun vettä tulee kuin aisaa!

    Panu Panu

    Kiinnostaa kyllä tulla lauantaiksi tutustumaan ilman majoituksia, en tosin ole varma ehdinkö.

    jees h-valta

    Ajankohta aika hankala minulle ja onkin todennäköistä etten tule. Todennäköisempää kuin että tulisin. Juhannus kuitenkin mökillä pitkän kaavan mukaan ja siihen heti seuraava viikonloppu on kyllä jo käytännön syistäkin hankala. Lisänä että sinä viikonloppuna on ilmoittautunut muita mökin käyttäjiä jo koko viikkoa ollakseen. Ei taida kyllä nyt onnistua. Mutta lähempänähän tuo vielä selviää.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 124)