Keskustelut Tekniikka Mitenkäs sen metsänomistajan uuden – paremman auton…

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 95)
  • Mitenkäs sen metsänomistajan uuden – paremman auton…

    -Kanssa käy, kun Veho lopettaa PSA:n autojen maahantuonnin ihan tuosta vaan. Keskittyvät Mersukauppaan ja aikovat vallata ruotsin Mersumarkkinat. Taitaa Pösön huolto – ja muu jälkihoito jäädä muiden harteille?

  • jees h-valta

    No tuo mersu nyt ei ainakaan päältä näytä ruosteiselta vaan on hyvällä pidolla ollut eli pesty hinkattu vähäväliä. Mutta onhan tuo aika surkeaa laadun merkiltä että aivan susitekele jarrujen jossain sähköisessä järjestelmässä maksaisi korjata tuhansia. Se auto ei vain ole sen arvoinen että enää kannattaisi korjata. Kuten oli oma VW:in. Kuulemma hiukan tyyppivialtakin haiskahtava eli niitä on kuulemma ollut. Jarrujärjestelmää on kuulemma muutettu sen jälkeen. Nyt siihen on tehty jonkinsortin puolivillainen viritys. Jo sen tekeminen maksoi hunajaa. Onhan mersuja toki hyviäkin. Poika on ajanut Vitolla jo 350000 km:iä ja auto käy ja kukkuu aivan loistavasti. Ei mitään ongelmia. Toki hänkin huoltaa hyvin työkalunsa joten kai sekin jotain auttaa.

    Visakallo Visakallo

    Olisiko Jessen tapauksessa kysymyksessä ”valikoiva muisti” ja ”vaihtoehtoinen totuus”?

    jees h-valta

    Varmasti noin onkin jos vain mersu kerran jää. Mutta en tiedä kyllä yhtään Vehoa joka olisi Peugeotia myynyt mutta kait sitten jossain on. Täälläpäin ei ainakaan. Citroen oli myös Porin Vehon myynnissä useitakin vuosia jo. ja saikin esim. taksitolpilta paikkansa. Itekkin tullut Porista sitikkataksilla kotio. Veho tosin ei aivan enää niin in ole noissa automyynneissä. Taitaa juuri olla vikana se mersuleimautuminen. Ja sehän on vanhentunut jo aikaa, voisi sanoa että parasta ennen päiväykset ovat olleet ja menneet. Montaa niin hiljaista automyyntiä en tiedä. Toki Käyttöauto ja VW myynti nyt taitaa hipoa lähelle sitä.

    rame

    W211 tuli myyntiin vissiin virallisesti 2003 ja aina noissa alkusarjan malleissa on ”viilattavaa” on ne sitten autoja, moottorisahoja tms. teknisiä vempeleitä.

    Tuokin vaiva on poistettu hiljaisuudessa jossain vaiheessa, korjaushinnoista ei mitään tietoa.

    Sähköhydraulisten SBC-jarrujen viat. Tämän murheenkryynin MB on ratkaissut lopullisesti poistamalla järjestelmän W211:n uudistetusta mallista vuonna 2006. MB ei liene mainostanut muutosta kovinkaan näyttävästi, mutta autojulkaisuista siitä on voinut lukea.

    Jätkä

    Rauhoitu Jeessi. Veho on luopumassa Citroenin, Peugeotin ja DS:n MAAHANTUONNISTA – ei myynnistä ja huollosta, eli voit tulevaisuudessa asioida Vehon marmoritiskilläkin. ( Paras huolto, eikä kallein? )

    Ranskisten ruosteherkkyys on takuulla vähintään yhtä hyvä kuin Mersussakin, ellei sitä käsitellä ohjelman mukaan. Huonoimmin kestävää peltiä käyttävät vain italialaiset.

    Rane2

    Pörhö taitaa myydä Peugeotia useammalla paikkakunnalla.

    Jätkä

    Samaten Laakkonen on myynyt, mutta ainakin joillakin paikkakunnilla luopuu Pösöstä.

    jees h-valta

    Täällä on sellainen autofirma kuin Auto-Palin ja toimii sekä Raumalla että Porissa. Kyllä minä aion jatkaa asiointia siellä enkä missään Vehon lasikonttuureissa. Kertoi myyjä myyneensä 3008 mallia tänä vuonna Huhtikuuhun mennessä 30kpl. Aika hyvin yhden myyjän ja yhden mallin suhteen. Menopeli!  Räme tuolla hienosti muuten valottikin tuota mersujen jarrujen vaivaa, juuri tuosta kai on kyse. Että sudet paaliin ja maksajiksi onnettomat kuluttajat. Noh, kunhan Dacia ilmestyy pihaan on sielläkin taas hymy korvissa. Jätkä taas tapansa mukaan muistelee aikoja lähes ennen jeesusta kun väittää ranskalaisautoja ruosteherkiksi. On joskus ollut mutta ei enää. Piiiitkään aikaan. Kukapa niitä sen kummemmin käsittelee kun kuitenkin autoja vaihdellaan muutaman vuoden välein. Takuulla pysyy tällissään meilläkin vaikka kymmenen- viisitoistakin vuotta koska meidän ei ole pakko ajella pahimpiin suolakeleihin vaan valitsemme sopivat ”ulkoilu-ja autoilukelit”. Työ on vieressä ja vapaa-aikaa ”kellotetaan” kelien mukaan. Sitä paitsi aika hyvin suojatut pyörän kotelot ja roiskeläpätkin tuli oikein lisävarustettua.

    Puuki

    Lieneekö Mersu jo päässsyt ruosteherkkyydestä eroon ? Ainakin n. 10 v. vanhoissa se on ollut Mersun ongelma kuten oli aiemmin myös esim. Opelin ongelma 2000-luvun alussa ja Pösön ominaisuus jo pidemmän ajan.  Kertakäyttökulttuurin aikaan se ei liiemmin tunnu haittaavan juuri muualla kuin kalliin autoilun maissa, kuten täällä meillä, joissa teiden suolausta joudutaan käyttämään. No,  käytetty kannattaakin hankkia mieluummin pohjoisen teillä ajetuista (jos mahdollista ) kuin etelän suolaväylillä ajetuista.

     

    jees h-valta

    Kuka sitä vanhalla rupisella ajaa nykypäivänä kun turvallisuus ja varustelu ovat aivan eri jamassa kuin vanhemmissa autoissa?

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 95)