Keskustelut Tekniikka ms 200 korkit

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 36)
  • ms 200 korkit

    Suoraan sanottuna pikku stihlin korkit on aivan syvältä. Niiden kanssa saa melkein aina tankatessa taistella, että suostuu loksahtavan kiinni. Etenkin öljykorkin kans saa tuskailla aivan tosissaan. Saako sahaan erilaisia korkkeja varaosina mistään?

    Muutenhan saha on aivan loistava, mutta nuo korkit ovat kyllä surkeat.

  • Työmies Työmies

    useimmin tämä oljykorkki menee kiinni aivan niks naks, mutta joskus taas ei millään. Olenhan sitä tutkinut ja huomannut sen kolon mikä pitää osua aivan kohdaleen. Siitäkin huolimatta on seuraavaksi oljyt valuneet pitkin turvahousun lahjetta korkin auettua työtä tehdessä. Saha on kyllä hyvä ja kierrosherkkä, niin pitääkin. Mutta kun vielä tulisi sen korkin kanssa sinuksi niin aina parempi.

    köyhälaulaja

    Kätevät korkit, täytyy vain oppia muistamaann asento jossa nostaa ylös, menee juuri samassa asennossa myös paikoilleen. Joka enempi käyttää sahaa, oppii varmasti muistamaan kun tälläinen silloin tällöin sahaava ikä kuppekin muistaa.

    Muija

    Itse en nää ongelmana ms200 öljykorkkia ollenkaan, olisiko sorminäppäryys sitten syynä 😉 Jos kerta vuoteen hetken saa korkin kanssa taistella, niin ei mikään ongelma! Tarkkana vaan sen asennon kanssa, niin kyllä sen korkin kerralla saa paikalleen.

    Enemmänkin näen ongelmana välillä jonseredin öljykorkin joka imeytyy niin tiukkaan kiinni, että joskus on koputeltava sitä nostokoukalla tai vänkärillä auki.

    Mukavaa talvenjatkoa toivotellen Muija

    päin_mäntyä

    Samanlaiset korkit taitaa olla 260FB:ssa. Öljykorkki on siinä aika ronkeli, täytyy juuri oikealla tavalla kiertää kiinni kuten tässä ketjussa moni on todennut, mutta silti toisinaan vaan aukeaa omia aikojaan ja laskee öljyt maahan. Ja nuo niksit mitä tässä ketjussa on mainittu on kyllä itsekin tullut havaittua.

    Iron Man Iron Man

    Meneekös muijan talvi koivuhakkuilla.

    Savolainen Metsämies

    Ms 200 ei ole omakohtaista kokemusta, mutta sen seuraajan eli ms 201:n läpi on nyt mennut nelisenkymmmentä litraa bensaa.
    Öljykorkissa on siinä ihan samat ongelmat. Lisäksi bensapuolen ominaisuuksiin kuuluu hörähtää kaatosahauksessa tyhjää jo hyvissä ajoin ennnen bensan loppumista. Kun sahaa kääntelee vähän niin yleensä sillä karsii ja katkoo vielä sen rungon loppuun asti. Bensatankkin näkyy olevan melko sokkeloinen, todennäköisesti bensaletkun pää ei mene tankin pohjalle asti kaatosahauksessa? Bensatankki on muutenkin häiritsevän pieni, kuulemma vielä pienempi kuin kaksisataisessa.

    Nämä ovat kuitenkin pieniä puutteita. Kokonaisuutena saha on myönteinen yllätys. Juuri passeli saha ensiharvennuksille, missä edeltäjä eli ms 260 oli taas painava ja kolho. Nyt työn alla on pieni koivikon avohakkuu. Vaneritukinkin teko onnistuu kyllä, mutta onhan se siihen työhön liian heikkotehoinen ja laippa lyhyt kaataessa.

    jees h-valta

    Uskoisin että 201:n voi laittaa 14″:n laipan kuten itse laitoin 200:n
    Yltää paljon paremmin. Tosin teho ei lisäänny joten edelleen maltilla ja hyvällä ketjulla.

    Muija

    Iron Man: Tämä talvi menee ylispuun poistossa ja harvennuksilla. Erikoiskoivu tukkihakkuut jäässä tältä erää kun yhteistyökumppanilla ongelmia jolle toimitettiin tukit. Mutta katsotaan sitten taas ensi talvena missä mennään.

    Muija

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Vai on öljykorkin kanssa ongelmia??? Ja sitten vielä aukeekin ???

    Kyllä tuli sitä korkkia ikävä, kun piti väännellä meisselillä ketjuraivurin (husku) öljykorkkia auki.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Iron Man Iron Man

    Muijalle:minkälainen saha arsenaali sulla on nykyisin käytössä.
    Joko olet uusia jonsseja kokeillut.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 36)