Keskustelut Tekniikka MS261 C-M Stihl kokemuksia??

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 70)
  • MS261 C-M Stihl kokemuksia??

    Millainen peli on uusi MS261 CM -Stihli? Kestääkö, toimiiko, kesällä, talvella? Millaisia kokemuksia?

    Nykyinen saha on Hva 346XPG, on ollut luotettava, vahva ja näppärä saha. Meinasin kokeilla S-konetta vaihteeksi. Oisko tuossa mallissa vastinetta?

  • MIKANDER

    Ihan kelpo saha eronomia ei HVA tasolla

    SYÖ soppaa paljon

    Jätkä

    Suosittelen HVA:n 550 – mallia, ehkäpä lämpökahvoilla. On nättiruokainen ja varmakäyntinen saha. Täysin tunnoton lumelle ja pakkaselle, kun talvisarjat on paikoillaan.

    kuusessa ollaan

    Vuoden 2016 malli on jo kilpailukykyinen 550 huskun kanssa, kevyempi ja himpun enemmän tehoa (tasan 3 kW). Erottaa edellisestä mallista kulmikkaasta purukopasta.

    petep

    Itse kun olen ihan harrastelijapuuhastelija niin ei paljon voi ketään neuvoa mitään ostamaan. Ostin Stihlin ja pääpiirteittäin olen tyytyväinen.

    Toinen saha on Huskun 353 ja sanoisin että siihen verrattuna kevyempi saha sahata.Itselle ei ole väliä  vaikka veisi vähän enemmän bensaa kuin 550 Husku. Koitin kerätä mielipiteitä ja kokemuksia muualta kuin täältä ja sen perusteella tein valinnan  😀

    isotee

    Päädyin sitten hankkimaan Tilhin, merkin vaihto ja M-tronic kiinnosti. Vielä en oo ehtiny ”savotalle” mitä nyt liikkeessä hivelin ja jonkun kiekon kotona testasin. Tosiaan ergonomiassa ei ole Hussen veroinen, painossa kyllä. Tää uus MS261 ei tunnu yhtään raskaammalta kuin 346XPG, vaikka on 15″ laipalla. Vahvan tuntuinen peli. Odotamme mielenkiinnolla miten käytössä pelaa…

    harrastelija harrastelija

    Miten se karsinnassa onnistuu noilla pitkillä laipoilla? Säästääkö selkää varpaiden kustannuksella? Entä tekeekö sakeikossa kömpelöä käyttöä ja jopa vaarallista? Tähän saakka on 13 ” laippa riittänyt.

    isotee

    Saapa nähdä, kiinnostaa itseäkin. Enempi ajattelin noihin halkohommiin ym, saa vedellä pinosta poikki koko mitalla. 13″ ollu vähän lyhyenlainen siinä.

    isotee

    Miten se karsinnassa onnistuu noilla pitkillä laipoilla? Säästääkö selkää varpaiden kustannuksella? Entä tekeekö sakeikossa kömpelöä käyttöä ja jopa vaarallista? Tähän saakka on 13 ” laippa riittänyt.

    Hyvin onnistui, ei mitään ongelmia. Itseasiassa hieman tuntuu että selkä pääsi helpommalla, kun vaan malttaa olla kurottelematta. 4 tankkia sahasin tuulenkaatoja, rankapuusta järeään tukkirunkoon ja kaikkea siltä väliltä. Hyvä peli tuntuu olevan, voimaa on. Ergonomiassa häviää HVA:lle, mutta ei mitään ongelmaa kuitenkaan. Toistaiseksi hyvän tuntuinen peli.

    Jätkä

    ”Saapa nähdä, kiinnostaa itseäkin. Enempi ajattelin noihin halkohommiin ym, saa vedellä pinosta poikki koko mitalla. 13″ ollu vähän lyhyenlainen siinä.”

    Minkähänlaisista ”halkohommista” on kysymys?

    kuusessa ollaan

    Pitkään olen ollut 13″ laipan kannalla hakkuukäytössä, vain HQ154 on ollut 15″. Nyt olen käyttänyt omassa 550:ssä 15″ laippaa ja taidan siirtyä siihen. 550 ja 261 on ns. pidemmän kahvavälin sahoja, joissa pitkä laippa tasapainottaa sahaa ja kertasahaus riittää harvennuksen runkojen kaadossa. Lyhytkahvavälisissä, kuten Echot ja pienemmät hq ja Stihl sahat on taas näppärämpiä 13″:lla.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 70)