Keskustelut Metsänhoito Myyräpelottelu lannisti taimikaupan (yle lahti 28.11.2011)

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Myyräpelottelu lannisti taimikaupan (yle lahti 28.11.2011)

    Arvokkaita metsätaimia joudutaan kippaamaan kaatopaikalle tänä talvena. Metla (heh, heh) piti myyristä meteliä ja metsäistutukset jäivät tekemättä, sanoo Metsänhoitoyhdistys Päijät-Hämeen toiminnanjohtaja Jari Yli-Talonen.

    Kaatopaikalle menee noin 20 miljoonaa tainta (tuo 20 miljoonaa kaatopaikalle kipattua tainta olisi oikeilla metodeilla kasvatettuna tuottanut 30:ssä vuodessa 20 miljoonaa kuutiometriä puuta).

    Yli-Talonen syyttää Metlaa (kuka on vastuussa?), jonka myyrätiedotteet sammuttivat metsänomistajien istutusinnon.

    Der Steppenwolf

  • Iron Man Iron Man

    Ei hänen kapasiteetti taida riittää muuhun kuin viattoman lähimmäisen kiusaamiseen.
    Mutta suon sen sinulle jos sillälailla saat itsesi tyydytettyä.

    Puun takaa

    Antonkin on erehtyväinen, vaikka omistaakin omasta mielestään ylivoimaisen myyrä- ym. tietämyksen. En löytänyt sanaakaan siitä, että Anton olisi ollut eri mieltä Metlan kanssa. Jälkikäteen on aivan turhaa viisastella.

    Anton Chigurh Anton Chigurh

    Tiedote 3.11.2010

    Myyräkannat vahvassa nousussa

    Metla ennustaa Etelä-Suomen myyrähuipun osuvan ensi syksyyn, ja pahin tuhoriski on talvella 2011-12.
    Jos Etelän metsänomistajilla on mahdollisuus harkita toimiensa ajankohtaa, niin ensi kevään istutuksilla on suurin riski joutua myyrien hampaisiin. Kevät 2012 olisi turvallisempaa aikaa, koska myyräkanta on silloin romahtamassa.

    Otso Huitu Heikki Henttonen

    Antonin poika

    Voi Anton parka,

    Rupeaako happi loppumaan, kun pitää sedimenteistä kaivaa vanhoja ketjuja, jotka kaiken huipuksi osoittavat että Anton itse huijaa, vrt Vierumäen johtajan lausunto. Ei mene Antonilla hyvin.

    Puun takaa

    Meillä menee ajatus Antonin pojan kanssa niin paljon yksiin, että olen alkanut epäillä itseänikin Antonin jälkeläiseksi!

    Anton Chigurh Anton Chigurh

    Kyllä toiminnanjohtaja (Jari Yli-Talonen) tietää alueensa ja syyt paremmin kuin joku taimikauppias, puhumattakaan luikurimaisesta myyrähutkijasta (antonin poika, joka on saanut henkilökohtaisen kutsun tulla korholan tapaamiseen) tai kuurosokeasta peesaristaan (puuntakuinen). Luetun ymmärtäminen enemmän kuin hakusessa.

    Puun takaa

    Olen kysynyt tätä Antonilta aikaisemminkin saamatta kuitenkaan vastausta:
    Mikset Anton sanonut silloin sanallakaan, että myyriä ei tulekaan?
    Itse tein silloin aika isot istutukset, kun taimia oli saatavana edullisesti, eikä myyrätuhoja tullut lainkaan.

    Antonin poika

    Onkohan Antonilla menneet osoitteet sekaisin. Ei ole kutsua näkynyt eikä kuulunut.

    Anton Chigurh Anton Chigurh

    Vastaus puuntakuisen kymysykseen löytyy avaamastani ketjusta: ”metlan myyrähutkijat eivät tiedä ollako vai eikö olla.”

    Vastaus edelliselle: Älä valehtele kekkula! Kutsu ja vastauksesi siihen on tuossa edessäni pöydällä tulostettuna. Kutsu kulki sihteerini kautta. Harvoin olen saanut lukea noin ylistäviä sanoja itsestäni.

    Anton Chigurh Anton Chigurh

    Lisäsin tuohon edelle vastauksen korholan tapaamiseen henkilokohtaisen kutsun saaneelle lumikkohypoteetikolle.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 30)