Keskustelut Tekniikka Partner B405 raivaussaha – kaasarin kurkku jäätyy?

Tämä aihe sisältää 16 vastausta, 5 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Jätkä 9 kuukautta sitten.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 16)
  • Partner B405 raivaussaha – kaasarin kurkku jäätyy?

    Partner B405-raivaussaha ja sateisella nollakelillä yhtäkkiä sammuu. Ja ei millään käyntiin. Sahan kun vie lämpimään talliin kuivamaan, niin taas pelaa kuin ei mitään. Eli luultavasti syynä on kaasarin kurkun jäätyminen? Onko olemassa mitään kikkakolmosta millä ko ongelman voisi estää? Vai onko se vaan niin, että tuollainen tilanne tietyillä keleillä on ominaisuus?

    ps. sahan vuosimalli on 1994

  • Jätkä

    Katso, mistä ilmansuodattimelle tulee ilma. Tuki ilmansaanti esin Jesarilla tai superloni tolloilla.  Poraa sylinterin ja kaasutinkotelon väliin kaksi 10 millimetrin reikää kytkimen puolelle lähelle sylinterin yläosa, joka on lämpimämpi. laita este ulostulevan ilman tielle, noin kolmasosan verran aukon alasta. Synnytät sillä patopaineen.

    Älä laita bensan joukkoon mitään tenuja tms.

    Yleensä kaasuttimen kurkun jää poistuu, kun antaa lämpimän koneen olla rauhassa muutaman minuutin.

    Jäätyminen ei ole mikään uusi ongelma: Ollessani VR:llä topparoikassa, tuli ”Moottoriresiina” noin 70 kilometrin päästä kesähelteellä lappu lattiassa paikalle ja kun siinä oli moottorin edestä otettu ”Grilli” pois, katselin ja koitin kaasutinta, joka oli jäisen hyhmän peitossa. Ehkä minuutin kuluttua hyhmä putosi alas. Lämpötila ratapenkereellä oli varmasti yli 30 astetta – jopa 50 saattoi kesähelteellä olla.

    JHH JHH

    Kiitos vastauksesta. Jos teen nuo kaksi 10mm reikää kaasutinkoteloon, niin pitääkö ko reiät taas peittää jollain jos/kun tekee töitä lämpimillä keleillä (kevät/kesä/syksy)? Vai saako reiät olla kesää talvea auki, silloin ei tarvitsisi moottorin suojakoteloakaan alkaa irroitella reikien teippailun takia…

    Jätkä

    Kyllä ne reiät ja teippaukset pitää ennellistaa silloin, kun lämpötila nousee plussan puolelle ”pysyvästi”.

    Ne poratut reiät joko teipataan taikka tulpataan superloninkappaleella, joka tungetaan reikään.

    Moottorin koppa kannattaa silloin tällöin avata sen takia, että sieltä voi poistaa roskat, mikäli niitä on. Talvella, jos joutuu lumisessa taimikossa sahailemaan, kannattaa käynnistinlaitteen yläosan ilma-aukot teipata, ettei siitä mene lunta koneeseen. Kun moottori päkyttää pakokaasua taaksepäin, niin se täristää puiden oksia ja pakkaslumi varisee alas. kone imaisee sellaisen pölylumen kitusiinsa heti.

    arto

    Kyseinen saha on harraste saha, Ei toimi millään sateella ja kylmillä ilmoilla. Eli ominaisuus, Se kurkun jäätyminen ei aiheuta kyseistä vikaa. Toimihan se jos suojaa sateelta.Mutta se hankalaa jos meinaa työskennellä metsässä.

    Lenkopetäjä

    Eikös se oo keltanen hva 240r

    arto

    Ei mitään yhteistä….mc kullop nykyään. Malli B40 bt. Taitaa löytyä vieläkin 419 e . Mustana

    Jätkä

    Eipä se taida sama saha olla. Kuitenkin Huskullakin oli joku tuollainen , olikohan se 240 r, jossa moottori pyöri ”takaperin” ja jossa oli ongelmia kaasuvaijerin ja kulmavaihteen kanssa?

    Halpa saha, jota en pitänyt oikein arvossa.

    Lenkopetäjä

    Jonssina gr41

    JHH JHH

    Tuossa kuva sahan konehuoneesta, ”lämpöseinä” näyttää olevan paikoillaan… Ja sahassa käytetään valmisbensaa, onko se osasyyllinen?

    Lenkopetäjä

    Tuo on justiisa sama ku hva 39r.ja tais 240r olla peukalokaasulla muuten sama vehe.samat varaosat niihin ainaki käy

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 16)