Keskustelut Tekniikka peräkärryn pistorasia-adapteri

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 72)
  • peräkärryn pistorasia-adapteri

    Piti komeasti ekaa kertaa elämässäni vetää peräkärryä ihan omalla autolla. Osasin kytkeä irrotettavan peräkoukun. Mökin pihassa on kaverin kärry säilytyksessä, ja luulin siitä vaan sen perään heittäväni. No, ensinnäkin kärry oli jäätynyt maahan kiinni. Kun sain sen irti, tajusin että olen hukannut aisalukon avaimen. Hain kaupasta voimapihdit ja lukko irtosi. Sitten kun olin kytkemässä kärryä huomasin, että sähköjä ei saa kytkettyä. Taas seuraavan kauppaan ostamaan adapteria. Kun iskin sen kiinni, niin ei kärryn vilkut alkanut toimimaan.

    Soittokierros viisaammille antoi hyviä ohjeita crc:stä polttimoiden tarkastamiseen. Mutta samalla tuli sellainen info, että adapterihässäköissä voi olla vikaa, kaikkia valoja ei saa palamaan vaikka mitä tekisi. Itse ostin tietenkin tokmannin halvimman adapterin.

    Kokemuksia kellään noista rakkineista? Voiko oikeasti olla noin, että adapterin kehnouden takia ei vilkut toimi?? Syksyllä kun kärry pihaan tuotiin vilkut toimivat.

  • Ola_Pallonivel

    Jos ei ole lamppu rikki ja lampun kannassa vika, syy on peräkärryn töpselissä tai auton päässä.

    jees h-valta

    Tai oikeammin mönkijän tepselissä. Mutta on ne muutkin hiukan viiveellä ja CRC:llä syttyneet. Uskon että vilkkukin vielä herää täyteen loistoonsa.

    Per Ä Reikäs

    Halpa hallista adapterin ostin, toimi.

    Sen sijaan seisseitten kärryjen valot?

    Ei kaikki

    Tolopainen

    Se kärrin pistoke kannattaa irrottaa, jos jättää yhdistelmän johonkin parkkiin yöksi. Saattaa muuten käydä niin, että auton akku on aamulla tyhjä, kun noissa vanhoissa systeemissä on heikkoja eristyksiä ja vääriä kytkentöjä.

    Kalle Kehveli

    Yleensäkin, jos auto purkaa akkua, vika voi olla auton peräkärryn pistorasiassa, vesi tehnyt tuhojaan.

    Visakallo Visakallo

    Kyllähän Tanelilla on oikea lähestymistapa vanhemman peräkärryn valo-ongelmiin. Takavaloja en ole vielä onnistunut kärryistä rikki peruuttamaan, mutta etupuolen äärivalot tahtovat joskus saada auton pyöristä lentävistä kivistä osansa.

    Tolopainen

    Se on kuomullisessa kärryssä hiukan heikko näkyväisyys taakse. Jos vaikka klapikasan viereen tarkoitus peruuttaa, helposti kolahtaa. Monesti puulatoon meilläpäin joutuu peruuttamaan, kun ei ole niitä hehtaarihalleja kuten etelässä.

    Per Ä Reikäs

    Puuki insinöörillä visio näihin ongelmiin?

    jees h-valta

    Justhan täällä on kummasteltu kun minä tarviin erillisen lava-auton. Ja sitten itketään kun peruutus sujuu huonosti kun ei osata katsoa peileistä kuomullisen kärrinsä kaas. Minun ei tarvii kolistella. Lava-autossa isot peilit ja muutenkin hyvä näkyvyys joka suuntaan.

    jees h-valta

    Milläs polulla se Toloppa sitten kruisailee? Olen aivan käsittänyt että lihavalla eläkkeellä sitä mammaa vain passaillaan. Eikös tuo klapien kaas nysvääminen ja latojen tuhoaminen liian suurella yhdistelmällä ole kuitenkin aika köyhän oloista puuhastelua. Eikös se maa annakkaan lämpöä?

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 72)