Keskustelut Metsänhoito Polttoaine

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 104)
  • Polttoaine

    ”Kustannusten nousu jatkui metsäkonealalla, eniten vaikuttaa polttoaineen kallistuminen” kirjoitti metsälehti.

    En ihmettele ollenkaan.

    Mutta sitä ihmettelen että hiilitaseeseen tai korjattuun puumäärään ei voi imoittaa montako litraa tarvitaan plttpainetta siihen että tuotetaan yksi kuutiometri puuta tehtaan pihaan jalostettavaksi. Kasvatus korjuu kuljetus, kaikki mukaan.  On kuulea niin vähäistä ettei sitä tarvitse huomioida missään.  Kuitenkin sopimuspohjaan perustuen osataan laskea hiilidioksidipäästöt.

    Luulis että en ole ainoa jota kiinnostaisi tietää paljonko sitä löpöä ja bensaa menee sen takia että metsästä korjataan puuta, metsässä kasvatetaan puuta ja jopa jalostus mukaan jos aletaan puhua energiavirroista. Mikä on todelline hiilitase kun motolla  ja metsätraktorilla korjataan räippiä yhteiskunnan tuella energialaitoksissa poltettavaksi?

     

     

  • Tomperi

    Kylläse tuossa lakkoilussa näkyy ilmastonmuutos selvästi.  Ennenvanhaan kun marraskuu tuli joulukuu pakkasineen niin merimiehet  noissa jäänmurtajissa meni lakkoon ku tuntu ahistavalta että joutuu töitä tekemään.

    Muistan kun viimosen kerran yrittivät, perssana meri ei jäätynytkään ja lakkovarotus oli jo annettu….

    Tolopainen

    Tuo työmarkkinna pelleily voisi loppua. Satamat pitää vapauttaa mafian hallinnasta vapaalle kilpailulle. Onhan se erikoista, että satamassa nosturikuski saa tehdä töitä vain 2h ja sen jälkeen 2h taukoa. Miten metsäkoneen kuormainta saa käyttää koko työpäivän. Rekkaa myös voi ajaa 9h päivässä ilman lepoa

    Visakallo Visakallo

    Toisaalta on hyväkin, että lakkoilijat vauhdittavat teknistä kehitystä. Jatkossa keinoäly ja robotit hoitavat yhä enemmän laivojen lastaukset ja lastien purut. Merimiesunioni siirsi toimillaan Suomen rahtilaivat aikoinaan vieraan lipun alle. Eipä niitä paperimiesten lakkojakaan ole tainnut enää viimeaikoina juuri olla? Rakennusalan lakot loppuivat, kun lähes kaikki työt ulkoistettiin aliurakoitsijoille ja he taas teettävät työt yrittäjillä. Suuressa rakennusfirmassa ei välttämättä ole palkkalistoilla kuin johtoporras.

    Rane

    Tulevaisuuden satamissa ei tarvita ahtaajia vaan koneiden huolto-ja kunnossapitohenkilöstöä.

    Konecranes toimittaa 17 automatisoitua RTG-nosturia integroituna ratkaisuna Felixstowen satamaan | Corporate press releases | Konecranes Suomi

    Nostokoukku

    Kyllä se huolto ja kunnossapitokin täytyy automatisoitua…. Saattaahan käydä niinkin ikävästi, että nekin työmiehet saattavat pyytää työstään palkkaa. Mistä johtuu Tolopaisen inho työtätekeviä kohtaan? Oletko ollut niin onnellisessa asemassa ettei ole koskaan tarvinnut olla töissä?

    Tolopainen

    Ketä ne työtätekevät ovat nostokoukun mielestä. Niitäkö jotka käyttävät töissään työnantajan ostamia haalareita. Niitä on nykyisin yhä vähemmän.

    Ei nuo liittojen orjuuttamat työntekijät mitään palkkajohtajia Suomessa ole. Kyllä niitä ovat liittoon kuulumattomat, jotka käyttävät työssään omia farkkuja ja t paitaa ja ovat enimmäkseen etätöissä. Ajavat kuitenkin firman autolla joskus työpaikalle.

    metsänkasvattaja

    lakossa olevien ahtaajien  tilalle  pitäisi  ottaa  ulkolaisia työntekijöitä  varmasti  tekisivät  halvemmalla ja olisivat  tyytyväisiä .on kummalista ,että tällä alalla  ei kilpailuteta  työtä  kuten  rakennusalalla ja  muussakin.

    Perko

    Satamissa oli aikoinaan aamuisin ”huutokauppa”  jossa laivakohtaisesti valittiin ahtaajat. Lakkoilijat eivät tulleet paikalle. Ne joka ei tulleet pestatuksi saivat  jakaa aamutoimia kuin halusi seuraavaan päivään.

    Nostokoukku

    Onpa porukalla hienot käsitykset ja haaveet ihanneyhteiskunnasta. Jämähtäneet sinne 1800-luvun orjatyöaikaan Amerikan puuvillapelloille. Tolopaisella työmiehiä ovat varmaankin nämä asiantuntijat. Mutta et vastannut, oletko koskaan ollut työelämässä mukana.

    Visakallo Visakallo

    Nostokoukku: ”Kyllä se huolto ja kunnossapitokin täytyy automatisoitua….”

    Sekään porukka ei ole sataman palkkalistoilla, vaan huoltotyöt teetetään firmoilla ja niiden alihankkijoilla. Se vie lakkohalut.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 104)