Keskustelut Puukauppa Puun hinta 2023

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 808)
  • Puun hinta 2023

    Merkitty: 

    Metsälehden jutun mukaan harvennuskoivukuidun hinta Keski-Suomessa on jo jopa 36€ pystykaupalla. Hintatilastoissa tuollaisia hintoja ei näy. Minkälaisia hintoja palstalsiset ovat viime aikoina saaneet, erityisesti koivukuidusta? Itselläni viimeisin kauppa oli syksyllä ja siinä koivukuitu oli 20€ harvennuksella, tosin hyvin mäntyvaltainen harvennus. Mäntykuitu sama 20€ + 1€ bonuksia, Pohjois-Savo.

  • Puuki

    Harvennuksilla kunnon talvikorjuukeliä ei korvaa mikään. Sen verran huonompi korjuujälki jää kesäkorjuussa  lähes aina.

    Apli

    Puhtaita kuusikoita en kanssa antaisi harventaa kun lumitalvina, mutta omissa sekametsissä joissa hyvin kantavat maat olen kyllä ollut tyytyväinen kesäkorjuu harvennuksiin.. Varsinkin nyt niistä tuntuu olevan kova pula!

    Visakallo Visakallo

    Aion laittaa lähiaikoina tarjolle kesäkorjuukelpoisen 8 hehtaarin ensiharvennuksen. Mielenkiintoista nähdä, mihin hinta kilpailutuksessa nousee. Kertymä on yhteensä 350-400 kiintoa energia- ja kuitupuuta. Kohde on kemera-kelpoinen.

    Apli

    Minä ajattelin tehdä tällä kertaa toisin kuten teen yleensä, kanssa paljon ensiharvennuksia ja ripaus mausteena päälle 2 harvennusta, kesäkorjuukelpoisia kaikki noin 13ha kokonaisuus.. Niin tuttu metsäpalvelu yrittäjä jolla pieni konekalusto ja tekee loistavaa harvennusjälkeä, olen käynyt 3 hänen tekemää enskaa katsomassa, niin hän käy leimikot läpi ja tekee tarjouksen, jos hinta yhtään miellyttää niin hänelle ne menee.. Kemera kelpoisia on ensiharvennukset. Jätän tällä kertaa isot yhtiöt pois sekä MHY:n annetaan pienelle mahdollisuus(:

    Tomperi

    Se mitä olen saanut seurata ja omat kokemukset puukaupasta niin vaikiaa on, kauppojen koon olisi oltava nelinumeroinen luku että kiinnsotus heräisi todella.

    Apli

    Tänä päivänä jo pelkkä ajokoneen ja moton siirtokustannus on sen verran korkea kun diesel maksaa mitä maksaa niin eipä luulisi pieniä leimikoita kannattavan tehdä, suorittava varmaan osaa kertoa asiasta tarkemmin? Itse aina pyrin mahdollisemman ison kokonaisuuden kerralla laittamaan myyntiin toki aina se ei onnistu.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Mhy:n kautta saa kokemukseni mukaan menemään kaupaksi pienetkin erät. Ostajat näkevät heidän leimikkotietokannastaan ne jotka kannattaa ottaa alueen ostoon mukaan.

    Tomperi

    Kysyin mhy:stä pienestä 50 … 100 motin hankintatukkikaupasta, ei tarjousta tullut.

     

    jees h-valta

    Ei minulle ainakaan ole mitään alarajaa hankinnan puuerälle laitettu. Ostajana Metsä-Group, päinvastoin on jopa lujaa kannustettu tekemään juuri kuitua esim.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Hankintatukit suoraan ostajille tai mhy:n korjuupalvelun kautta.

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 808)