Keskustelut Puukauppa Puun hinta 2025

Esillä 10 vastausta, 551 - 560 (kaikkiaan 561)
  • mehtäukko

Perkolainen: ”Mitkäs ovat nyt ukon firman tarjoamat puujakeiden tienvarsihinnat?”

Jokainen joka on ollut metsätalouden ja puun myynnin kanssa tekemisissä, tietää minkä tason asiantuntija tuota kysymystä on hautonut. Kun ei ymmärrä mitään, pitäisi matalammalla profiililla röyhtäillä.

Apli

Jos olet myymässä talviharvennusta on sille todella kiire tehdä kaupat, metsänaapurilla oli 6ha ensiharvennus ja teko vain talvella kilpailutus kysyi tarjousta 6 ostajalta osa energiapuu firmoja, sai tasan yhden tarjouksen, toki sellaisen hinnaltaan että tuli kaupat.

Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Mikäs paniikki nyt on? Ei kiireellä ja paniikissa kannata myydä mitään. Usan ja Kiinan välille on saatu kauppasopu ja kylmä talvi keikauttaa markkinan toiseen suuntaan, mutta ei välttämättä ensi talvi. Kannattaa ottaa lunkisti nyt vaan, kyllä energian tarve tekee tehtävänsä lähivuosien sisällä.

Panu Panu

Itse näkisin, että nyt on vähän aikaista kaupitella talvikohteita. Palaisin asiaan kesälomien jälkeen.

Numppi

Tuskin vielä kovin innokkaasti havittelevat talvikohteita. Ainakin etelässä talvi oli mitä oli ja jäi paljon talvikohteita tekemättä. Miksi haalia ennen juhannusta lisää, kun on entisiäkin hakkaamatta monella.

Rane2
    Nostokoukku

Minulla on sylentäyteisiä ja isompiakin haapoja kotkansiipeä kasvavan puron varressa. Jyväskylän kaupungin hinnoittelun perusteella olen ollut tietämättäni lähes miljonääri. Tai oikeastaan vaimoni on ollut. Minä ostin tuon metsäpalstan aikoinaan, vaimoni maksoi sen.

konstapylkkerö2

Miten haavan kasvatuksessa saadaan kulumaan 2500 €/puu ? Nehän kasvaa ihan itsestäänkin.

Nostokoukku

Jyväskylä aikoo istuttaa kolmen lahovikojen vuoksi kaadetun vaahteran tilalle uusia puita. 44 vierasperäisiä lehmusta; puistolehmuksia 22, kriminlehmuksia 16 ja isolehtilehmuksia 4. Ja näiden lisäksi kaksi ( 2 ) metsälehmusta. Miksi vain kaksi suomalaista lehmusta? Muistelin lukeneeni jostakin, että puistolehmukset ovat vahingollisia pölyttäjille. Aikalailla outo lajivalinta.

mehtäukko

Kaupunkien metsänhoito on,- kuten on putkahtanut muitakin tiedoituksia-, omanlaistaan juppikulttuuria. Ja kaikki veronmaksulla kustannettua.

Esillä 10 vastausta, 551 - 560 (kaikkiaan 561)