Keskustelut Puukauppa Puun hinta 2025

• Tämä aihe sisältää 613 vastausta, 61 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten Apli toimesta.
Esillä 10 vastausta, 601 - 610 (kaikkiaan 613)
  • Tolopainen Tolopainen

Erään suuren metsäyhtiön ostomies kyseli puuta myytäväksi. Sain sellaisen käsityksen, että tarjous on tulossa. Ei oikein ole rahantarvetta. Perästä kuuluu, sano torventekijä.

Visakallo Visakallo

Oliko nuori rouva mahdollisesti ollut ostomieheen yhteydessä?

Tolopainen Tolopainen

Ei kyllä oli ostomies ihan itsenäisesti liikkeellä rahalla ostamassa puuta. Ei mitään sorakuormia maksuksi kuten siellä Hämeessä.

Numppi

En ole koskaan myynyt puuta rahantarve silmällä pitäen. Myyn puuta silloin, kun metsä sitä vaatii.

Tolopainen Tolopainen

Joskus olen tarvinnut rahaa sijoituksiin. Enää ei ole tarkoitus sijoittaa muuta kuin pääoman tuotto. Hiukan epäilen, että Numpin päätehakkuuikäiset metsät eivät tuota niin paljon kuin rahamarkkinoilta saa, vaikka puunhinta nousisi 20% seuraavan viiden vuoden aikana. Menen pääoman tuotto edellä, en metsän ehdoilla. Päätehakkuu kannattaa yleensä aina paremmin tehdä kuin odottaa, jos on vara sijoittaa pääoma.

mehtäukko

Numpilla hyvä visio. Jos on tähtäimissä esim. lisämaan ostoa tm. vastaava, kohtuullisen hinnan aikana kannattaa pistää pinoon kasvunsa päättänyt kuvio, ja uutta pesään. Samoin harvennusten tarpeessa olevat työn alle. Ja jos sitten tarjoukset eivät maalitu, oikeilla kohteilla lannoitus tuo uutta puuta…

oksapuu

Ammattinsa osaava ostomies ottaa kyllä omatoimisesti yhteyttä.

Erään männikkö kankaan hakkuusta on nyt tullut kolmen eri firman kysely että kiinostaisiko puukauppa. Vielä on pystyssä…

Panu Panu

Minkälainen männikkökangas pitää olla, että alkaa ostohenkilöt soittelemaan? Minulla on lähinnä toisinpäin, minä soittelen heille ja he yrittävät keksiä syitä mikseivät tarjoa.

Numppi

Kyllä ne soittelevat. Minulle viimeksi keväällä. Naapuri oli tehnyt puukauppaa ja sama ostomies soitteli kysyi kiinnostaako kaupan teko. Ei tullut kauppoja tällä kertaa.

oksapuu

Tuo nyt on klassikko.

Asfaltti tien varressa oleva, iso yhtenäinen alue, kesäkorjuu kelpoinen ja paljon puuta. Autolla ohi ajaessa herättänyt mielenkiintoa…,

Esillä 10 vastausta, 601 - 610 (kaikkiaan 613)