Keskustelut Tekniikka Sähköohjaus kuormaimeen

Esillä 8 vastausta, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sähköohjaus kuormaimeen

    Minulla on hyväkuntoinen Keslan nosturi peräkärryssä mutta hirvensarviventtiilistö.

    Olen suunnitellut vaihtavani venttiiliston kotimaiseen sähköohjattuun venttiilistöön.
    Tämä tuli mieleeni kun ostin uudehkon traktorin johon en haluaisi väkästellä vanhaa risuvipuventtiilistöä takaikkunalle.

    Irroitus helppoa, ikkuna kiinni työskentely, ei vetoa, ergonomisesti asennettavissa olevat ohjauskahvat, ei muutoksia traktoriin.
    Paketissa tulee kaikki tarpeellineen sähköventtiilistö, ohjauskahvat, kaapelit.
    Vanha venttiilipöytä mäkeen ja uusi tilalle. Paine traktorin hydrauliikasta.

    Onkohan kellään kokemusta kyseisestä tuotteesta (Rotec digi stick)?
    Käyttö, kestävyys toiminta jne.?
    Onko suodatusvaatimuksia öljylle?

  • topintam topintam

    Ei ole omaa sähköpöytää eikä taida tullakkaan.

    Hydraulisesti esiojattu 2 sähköllä ja senkin sähkö-osastoa rassattu tarpeeksi. Lisäksi patun prosessori jossa kaikki sähköllä,,,,sitä vasta rassattu onkin 🙂

    Rotecin -88 4 vipunen manuaali se vain pelittää oli mikä ilma hyvänsä. Kun koneet ei ole jatkuvasti menossa en ottaisi sähköä riesaksi. Vielä noissa halvemmissa vähän haparoivaa se toiminta (en ole uusimpia kokeillut).

    Tarkemmissa kuormainhommissa manuaalinen ylivoimainen.

    kuusessa ollaan

    Ton rotecin etuna on erittäin yksinkertainen johdotus, ei mitään erillisiä säätöbokseja liitäntöineen. Säätövermeet on rakennettu kahvojen runkojen sisään. Ja tarjoavat vakiona jo liikenopeuksien säätömahdollisuudet, mitä monella muulla ei ole.

    Rane

    Ainakin aikaisemmin näissä 12v systeemeissä on ollut ongelmana tuo 12v.Ketosen kaveri kertoi että Sampon harvestereissa yrittivät alkuun 12v mutta oli siirryttävä 24volttiin toimintahäiriöiden takia.Kelat liikkuu varmemmin kun on enempi momenttia.
    Jos käyttö on satunnaista niin en suosittelisi liian hienoa systeemiä koska se seisominen varsinkin ulkoilmassa hapettaa paikkoja.
    Sen verran katselin nettisivuja että hinta on vain pikkuisen kalliinpi kuin hydraulisesti esiohjatuissa (luulisin) joten sen puolesta ihan houkutteleva systeemi.

    abietis

    Lieko se Keslan hirvensarvi Rotecin suunnittelua.
    Ainakin se on onneton kun ne miljoona niveltä on just niistä poronsarvista vähän löysät.
    Venttiilin on jotenkin tiiviit mutta liikkeet on oikealla hanikalla mitä sattuu välysten takia.

    Kesla myy jonkinlaista korjauspakettia joka sekin maksaa puolen tonnia.
    Tarvike venttiilistö taas maksaa reilun tonnin.

    Mullon toinenkin, nosturi Kopa tuppisovitteella jossa on perinteiset vivut joka liikkeelle.
    Ikkuna on aina auki vaikka muuten toiminta on OK.Siinä taas on hankaluutena se irroitus nosturin ja venttilistön repiminen öljypumppuineen ja säiliöineen on suorastaan vaarallista.

    Pikkuisen lisää mukavuutta kaipaan vanhoille luille. Rattori kun nyt olisi hiljainen ja lämmin.

    abietis

    Kävin tänään ajamassa tuulenkaatoja. Pakkasta vajaa 10 astetta.

    Takalasi auki touhusin sillä perinteisellä venttili paketilla ikkunanraosta.
    Ajomatka ok kun sai vetää ikkunaa pienemmälle, mutta kuormatessa tuuli nujautteli kylmää pölylumista ilmaa sisään.

    Kirosin päättämättömyyttäni etten ostanut viime vuoden tilinpäätökseen sitä sähköohjausta.

    Rane

    Vuan pitteehän tuo tehä tilien piätös tänähi vuonna.Mutjaota vuan uuvet härpäkkeet ja tilpehöörit.

    abietis

    Harmittaa, kun ois muuten ois ollu lämmintä kopissa.

    Jätkä

    Hankittiin Patruunan nosturi sähköventtiileillä ja lisäksi vetävä telikärry.
    Nosturi on nivelaisan päällä. Parasta joystikeissä on se, että ne voi sijoittaa parhaisiin paikkoihin – jopa käsinojiin, jollain ne pyörivässä istuimessa toimivat kuin metsäkoneessa. Pienet siirrähdykset voi hoidella keinukytkimellä, kun peräkärryn teli vetää.
    Kosteus ja kylmyys ei ole haitannut venttiilien toimintaa.

Esillä 8 vastausta, 1 - 8 (kaikkiaan 8)