Keskustelut Tekniikka Sthil 490 raivaussaha

Esillä 8 vastausta, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sthil 490 raivaussaha

    Merkitty: 

    kyseisestä sahasta palstalaisilla kokemusta? olen vähän katsellut jos ostas kyseisen sahan, mutta vaikea on merkkiä vaihtaa, kun on ruotsalaisiin tottunut, kokeillut olen työkaverin 460 sahaa ja se oli ihan ok tuntuinen! husqin 555 on kyllä vaikea voittaa, pelaa lumikelilläkin varmasti!

  • Rane

    Jos 460 tuntuu olevan ok niin 490 on pikkuisen parempi.Isompi terä ja enemmän voimaa.Kaasutinta ei tarvitse ruuvailla ja ”väärinpäin” oleva jäähdytysilman kulku ei niin likaa paikkoja.Tankillinen kestää  tunnista puoleentoista.

    Ranen yksilössä on kulmavaihteita pitänyt vaihtaa pariin kertaan mutta voi toki johtua käyttäjästäkin.

    Ruotsalaissahojen lyhyempi runkoputki voi tuntua näppärämmältä mutta tähänkin tottuu.

    metsänkasvattaja

    noissa   sthil  490   ei taida  olla  kulmavaihteen  rasvausproppua  lainkaan  tehdasrasva   häviää   ja    sen  takia  hajoaa  kohtuu  pian

    Pavekka

    Miksi stiilissä ei ole peukalokaasua?

    oksapuu

    Alkuun noissa taisi olla sen onton vetoakselin kanssa ongelmia. Tiedä sitten onko korjattu…

    Itse tykkään että kun 460:seen vaihtaa isomman sektorisuojan ja Strandin 225 tuplahammasterän niin tulee tekopeli. On kuitenkin kilonverran kevyempi kantaa…

     

    Kumikettu

    Tämä on aikapoikain saha. Hyvä on. Itselläni on kahvalämmitetty malli. Teen samalla kaiken rantakaislikon niitosta ensiharvennukseen. No, ainakin myöhäiseen taimikonhoitoon.

    Rane

    Tosiaan tästäkin katkesi se vetoakseli ja uusi on umpinainen.Ei pitäisi enää olla sitä ongelmaa.

    metsä-masa metsä-masa

    Erikoisesti olen tykännyt Stihlin sahoista 460 ja 490 molemmat on käytössä, käyttö vähän raivattavan kohteen mukaan, ei voi kun ihmetellä miten ne löytääkin sen sopivan vireystilan sahatessa, säästä riippumatta.

    Stihl 460, siihen minäkin vaihdoin sektorisuojan ja Strandin 225 mm terän, sillä sahatessa tuntuu kuin saisi enemmän aikaan varhaisperkuulla, kun poistettavat on pieniä runkoja ja saha kilon kevyempi.

    Aiheen ulkopuolelta, kun läpimitta poistettavissa rungoissa kasvaa silloin on Husgvarnan 165 isolla terällä mieluinen saha !

    Tikkula

    Itellä 490 ,vaihdettu kytkin ja primerpumppu. Isohko, vähän kolho, laiskahko kiihtymään, varmakäyntinen, vähäruokainen tai iso tankki.  Aikoinaan sahailin koeluontoisesti 460 ja 545. Husku kun oli hyvissä säädöissä oli kyllä mieleenjäävä saha. Paljon sirompi kuin 490, ja otti kiekkaa iloisesti. Kätevä käyttää. Ite jos oisin ostaassa sahaa, miettisin kyllä hetken tarvitsenko niin isoa sahaa kuin 490 on. Mutta sahassa täytyy olla sähkökahvat, oli merkki mikä tahansa.

Esillä 8 vastausta, 1 - 8 (kaikkiaan 8)