Keskustelut Tekniikka Stihl 201

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 26)
  • Stihl 201

    koneviestin sivulla oli video myös 201,ihan hyvältä sahalta vaikutti.
    Leikkuuteho parempi kuin legendaarisessa 200 joka on hieman ärhäkämpi.

  • Leevi Sytky Leevi Sytky

    Eero-Heikki tarkoitti kommentissaan pelastusopistoa. Sinne hankitaan Stilh 241-sahoja.

    Markus

    Huhuu Arto missäs olet? Neuvoja kaivattaisiin!

    Esitin tuolla tuonnempana kysymyksen miten Stihl MS 201:stä saa pirteämmän, kuin MS 200:sta? Mitä muutoksia tarvitsee tehdä kaasuttimeen?

    Markus

    Onko noita ms 201 kaasuttimen suuttimia myytävänä ihan vapaasti ja onnistuuko vaihto itse tehtynä vaiko pitääkö kiikuttaa lähimpään pienkonehuoltoon?

    Tartteeko vaihtaa molemmat suuttimet L sekä H?

    Nimetön

    Meillä päin ensimmäisiin 201:n vaihtovat koko kaasuttajan ja ymöhemin myydyissä pitäs olla sitte toimiva kaasuttaja.

    käpysonni

    Niin, kyllähän tuo 201 on aivan yhtä hyvä, ellei jopa parempi, kuin 200 ms

    Hiisi Hiisi

    No nyt kun tolla 201:llä on enemmän tunteja takana (ja kertaalleen säädätetty uusiks) niin kyllähän siitä on potkua alkanut jo paremmin löytyä. Aika tasoissa varmaan mennään kakssatasen kanssa, 201:ssä mulla tosin on ps3 ketjuna mikä puree hiukkasen paremmin…

    Jenkkipoikien mukaan h-ruuvin rajoittimen poistamalla niin että saa säädettyä rikkaammalle löytyy vielä vääntöä lisää. Voi vaan olla että perussäädöt on jenkkimalleissa eri (laihemmalla?) kun täällä mutta täytynee tuotakin piruuttaan kokeilla kun kerkiää.

    topintam topintam

    Itsellä samansuuntaisia ajatuksia,, h vedetty melkein tappiin auki
    Itse teen pääosin energiapuuta 201:sellä ja sehän on vaan kaatelua joten sitä leikkuuvääntöö tarvii enemmän ku nopeutta.

    Sama pätee 261:seen sehän hirnuu vielä niin hienosti vaikka on h täysin auki, naapurin metsuri sanoi ohittaneensa rajoittimen (sisällä kuusioruuvi) ja antaneensa melkeen varttikierroksen ”lisäbentsaa” niin oli meno parantunut entisestään.

    Harmi vaan kun omani sain vain muljattua eikä auennut sitten millään niin jäi kokeilematta,,nooooh eipähän kaadu talous nousseisiin bensakustannnuksiin. Ja voisihan se olla että menisi terä vieläkin syvemmälle jalkaan 🙂

    Markus

    ”topintam” Miten 261:sen H-ruuvin rajoittimen saa ohitettua? Itselläni on kyseinen saha ja kyllä se saisi laulaa paljon paremmin, kuin nyt.

    koojappi

    Itse ostin viime kesänä 201 ja se tuntu alusta asti heikolta ja huonolta ja huononi vaan kokoajan lisää. Sitten ei toiminu enää ollenkaan. Lähetin huoltoon sen ja siihen oli vissiin koko pata vaihdettu. Sen jälkeen toiminu pirun hyvin.
    Viime syksynä pääsin sitten kokeilemaan ms 200 ja nauru pääs, kun oli sen verran heikompi keksintö mitä oma 201. Saattohan siinä vikaaki olla, kuka tietää.
    Olisi silti mukava tietää, et mitä suuttimia ja minkä kokoisia ihmiset on vaihdellu 201:seen?, jos siinä kerta potentiaali on vielä parempaan.

    Markus

    Kyllä minuakin kiinnostaisi tuo 201 suuttimien vaihto. Huhuu Artoooo neuvoja taas kaivattaisiin…..

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 26)