Keskustelut Tekniikka Stihl 250 sammuu välillä sahatessa

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Stihl 250 sammuu välillä sahatessa

    Mikäköhän Stihl 250 moottorisahaan on tullut nyt kesällä kun sahatessa välillä tehot häviää. Eli kun sahaan niin tehot häviää ja saha meinaa sammua, ja kun sahan sammuttaa tai se sammuu ja käynnistää heti uudelleen niin saha toimii moitteettomasti taas seuraavat pari minuuttia. Talvella saha on toiminut moitteettomasti ja sahassa oleva ”talvi ja kesä” räppänä joka on kaasarin (ilmanottoläppä) edessä oleva musta muoviläppä ei minun mielestä vaikutta mihinkään.

    Saha Stihl MS 250 E on kuusivuotta vanha ja vuosittain olen sahannut 10-20 tuntia ja bensana käytän 95E + 2,5% 2-T öljyä.

    Sain viime viikonloppuna kaikki polttopuut pätkittyä, eli sahalle ei ole enää tälle kesälle käyttöä, mutta jos saha ”yskii” vielä ensi talvena metsässä niin käämithän siinä silloin palaa.

  • lastunraapija

    Vika voisi sopia tukokseen bensatankin ilmansaannissa. Silloin tankkiin tulee alipaine bensan vähetessä. Tämä vika tuntuu erityisesti silloin, kun tankki on täysi. Tankin viime lirauksilla tyhjää tilaa on enemmän, eikä vika silloin niin oireile.
    Toinen vikamahdollisuus voi olla sytytysyksikössä, joka kuumentuessaan pettää. Tässä tapauksessa sytytystulpan pitäisi jäädä sammumisen jälkeen vähintäänkin öljyiseksi tai ihan bensasta märäksi.
    Kiinni leikkaamassa oleva mäntä voisi tulla esille näinkin. Ei kai vaan kaasarin H-ruuvi ole liian kiinni ja viemässä koneen jäähdytystä riskialueelle?

    Turo

    Moi!

    Itselläni oli kanssa MS250:n kanssa ongelmana sammuilu. Kylmänä toimi mainioisti, mutta sitten alkoi tyhjäkäynti hukkumaan eli sammua pätkähti kun laski kaasulta. Lähti kyllä heti käyntiin ja kävi taas hetken. Välillä puutui eikä ottanut kierroksia.

    Kaasari pestiin pesurissa, muuta ei auttanut. Syyksi paljastui tyhjäkäyntiventtiili. Sen vaihamisen jälkeen pelannut moitteettomasit kesät/talvet nyt jo nejä vuotta.

    kolmehehtaaria kolmehehtaaria

    mulla on kolme noita sahoja muuten hyviä mut pensaletku on nopeasti hapertuvaa maksaa alle kympin ja pystyy ite vaihtaa jos on nokkatogit ja puusta veistetty kiila

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)