Keskustelut Tekniikka Stihl 261 m-tronic

Esillä 5 vastausta, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Stihl 261 m-tronic

    Pari viikkoa ollut uusi stihl käytössä.
    Ompa pirun hyvä saha.

  • MIKANDER

    Itse olen päästellyt samalla pelillä noin 6.KK. ei mitään
    Remontteja pelaa kuin kello verattunna .HVA.sahoin.
    Paikkallinen Tilhikauppias on hommannut rapitsuperketjua.
    Tekimeille 10.kpl.pitkästätavarasta totesi kokeilkaa pojat.
    Leikuuteholtaan parasta sarjaa. menee mukavasti puuhun.

    Petri Petri

    Rapid Super- ketjua ei kait saakaan muuna kuin pitkästä tavarasta tehtynä. Rapid Super vaatii kait aika voimakkaan sahan johtuen sen agressiivisesta purennasta puuhun. Heikkotehoiselle sahalle se ei sovellu.

    Itselläni on suht´koht miedosti purevaa Rapid Micro3- ketjua käytössä. Silläkin puu toki mukavasti katkeaa, mutta Rapid Super on varmasti kokeilemisen arvoinen.

    Mitä tulee Mtronic-tekniikan käytöstä sahoissa, täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt. Mitään sellaista tuhnutusta kuin FS490- raivurin kanssa alussa esiintyi, ei ole sahassa esiintynyt. Kiihtyvyys on voimakas ja käynnistäminen helppoa kuin mikä. Mulla ei tosin ole tuota 261:stä vaan hieman isompi.

    saha1

    Tuossa tuli pari päivää sitten vajaa 10 pakettia ketjuja tilattua itselle ja parille muulle . Ketjut on yksittäin stihlin paketissa.

    1.5mm .325 RSC rapid super ketju

    32cm / 13″ laipalle on 3638 000 0056
    37cm / 15″ on 3638 000 0062
    ————————————————————————
    1.6mm .325 rapid super
    37cm 3639 000 0062

    Saksassa ja muualla tuo laippa on usein 1.6mm , niihin ketjuja saatavissa kaikkialta,jos vaikka haluaa vaihtaa 1.6mm laipan.

    Meidän pehmeissä puissa kestää todella hyvin.

    3/8p 1.3mm ketjuksi toiseen sahaan sitten 3617 000 00XX xx = lenkkimäärän mukaan. Tämäkin on kunnolla lastua irroittava talttaketju.

    ms 261cm

    Itselläni myös otsikon saha malli. Erittäin hyvä käynnistymään kelissä kuin kelissä. Olen sahaillut vasta 20 tankkia sillä ja arvelin kysästä, että oottekos resetoineet sitä kertaakaan? Onko ollut eroa tai ylipäätään tarvetta? Ostin samalla sen pikkuveljen 241 ja on väännössä iso ero kuin myös painossakin.

    Nimetön

    Ainakin minä oon kovilla pakkasilla 241:tä joutunut kalibroimaan ja muutenkin varmuuden vuoksi. Eloktronien polttoaineen syöttö pitää sahan käynnissä vaikka kaasuttajan kurkku vähän jäätyskin, saha käy mutta rikkaalla. Pakkasilla ainakin 241:sä kannattaa ehdottamasti tukkia ilmanottoaukoa ja ilmanottoaukkoon on saatavissa se perinteinen muovi läpyskä.

Esillä 5 vastausta, 1 - 5 (kaikkiaan 5)