Keskustelut Tekniikka Stihl 460

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)
  • Stihl 460

    Stihl 460 sahattu noin 130 ha missähän vika saha käynnistyy , mutta käy vain rikastin päällä ?

  • kuusessa ollaan

    Bensaletkun tutkisin ensimmäisenä…tiedän yhden sahan, johon vaihdettiin kaasari ja muutakin, ennen kuin tutkittiin letkut.

    Metsuri motokuski

    Epäilen että seosta säätävä boksi on rikki. Ei tunnista ilman ja bensas seosta. Merkkiliikkeeseen korjattavaksi.

    topintam topintam

    Siinä sitä m-trooooniccia ja muuta hienoutta. Ei taida magneettiventtiilit enää liikahdella hapettuneissa olosuhteissa.

    Taitas tuntua hyvältä säädellä meisselillä seos kohalleen ja jatkaa hommia 🙂

    Miracle

    Kone on hintansa haukkunut. Sahakustannusta on tuolla sahaamisella tullut vähän päälle 5€/ha, eli aivan mitätön summa. Pistä kone vaihtoon, koska pikkuvikoja alkaa tulemaan sitä mukaa kun vanhoja paikkaillaan.

    Metsuri motokuski

    Omalla sahalla on sahattu nyt reilut 100 ha. Kytkimen jousi tais pamahtaa kun terä pyörii kokoajan. Huollon yhtedessä huomasin että kaasuvaijeri on uusittava myös. Tässä on tähän mennessä tulleet viat. Jos vielä tämän kesän vinguttaisi jos isompaa ei tule.

    themetsuri

    Ostin 460:sen kesällä 2011, oli käytössä ainoana sahana v.11-13. 2013 loppukesästä ostin kaveriksi 490 jonka jälkeen sahaillut molemmilla fiiliksen mukaan.

    Hehtaareita on tullut paljon sahattua, varmaan 250-300 ha,vaihtanut olen tulpan ja kaasuvaijerin kerran, viime kesänä kytkinkotelo halkesi ja loppu syksystä meni kytkinjousi poikki ja vaihoin samalla koko kytkimen, kun oli sen verran kulunnu.
    490;stä meni kulmavaihde viime kesänä, ja ennakoivasti olen vaihtannu myös umpirauta akselin onton tilalle.

    Täytyy sanoa 460 että paras saha minkä olen koskaan omistannut!!

    Metsämestari

    Minulla on ollut Stihl 450, 480 ja silloin kun 460 tuli markkinoille niin sellaisen sitten ostin 480 pariksi. Heti uudekseltaan kulmavaihde hajosi 460.Se meni takuuseen. Nykyisin sahaan Husgvarnoilla ja paluuta ei ole Stihleihin . Kyllä se on niin että jos meinaa aluetta saada aikaiseksi Ruotsin saha se täytyy olla. On se valovuosia edellä tasapainossa, ketteryydessä,ergonomiassa ja muissakin käyttöominaisuuksissa sakemannin sahaan verrattuna. Jokaisella on mielipiteensä minulla tämmöinen kokemuspohjalta.

    Nimetön

    SAKEMANI ON OSANTUT SAHAN,TEHTÄ TIILI ON TEHTYN AMATI KÄYTÖÖN.TIILI ON AINUA TIETON KONE AIKAN,SAHA E1 OLE TARVINTUT ENÄÄN RUUVIN,MEISELI TASKUNSA KULKEKSIA.TIETON K0NE KUN HOITELEE SÄÄTÖN,HOMAT NIIN SEO SUHTE ON,ITEALISTINEN KAIKISA OLON SUHTESA.MINULA ON KULMAN,VAIHTE TIILISÄ KESTÄNTYT.E1 KESTÄ RAUTANKAAN KANKIKAAN JOS,E1 OLE AMATIA TAITOJA.SEKÄN TEKNIKA E1,OLE K0HTILAAN.HYVIN ON OLTUT TIILISÄ SITÄ,MAKOSAA LÖYLYÄ HYVIN OLEN SAANTUT,ALUETA AIKANSEKSI.TÄÄLÄN PÄIN TUNTI MIEHET NÄKYY,SAHAVAT HUSELA.EN TIETÄ SAAVATKON MONTA RISUA,PÄIVÄSÄ NURIN NÄKYY OLENVAN,AIKOJA ISTUA TULILA.KAIKEN PARHAIN MAT TILIT MINÄ, OLEN TAKAN VUOSINA HUSELA TEHTYT.NYT ON HUSE PUTONTUT,KEHINTYSKEN KELKASTA.HUIPU URAKAN TASOLA E1 KÄY KUN,SE KAIKEN PARAIN SAHA MUUTEN VOI,JÄÄTÄ YLÄN HUULI LEIPÄN PÄÄLE.TAKSAT ON NYKYJÄÄN KIRETÄ SAKEMANI,ON YNMÄRTÄNTYT MINKÄ LAINEN SAHA,SOPII URAKA MIEHEN KOURAAN.

    arto arto

    Onko ammattimieskin tuntilaisena. kun muistaakseni ostit ison husssen stihilistä sen verran oli työkaverilla puolikaan päivän kokeilussa lumisessa metsässä kerkes tankin sahata sitten sammu eikä käynnistynyt enää Että kyllä sakemanni osaa.

    Suomi elää metsästä

    Stihl pelittää jälleen kaasari vaihdon jälkeen.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)