Keskustelut Tekniikka Stihl FS 480 meni voimattomaksi

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 24)
  • Stihl FS 480 meni voimattomaksi

    Kaasuttaessa sanoo vaan että röp röpp röpp. Ja on voimaton. Oireilu alkoi lämpimänä, toisella tankillisella. Ensin meni muutaman kerran ohi itsekseen, epäilin jäätymistä. Ja sitten ei enää mennyt.

    Vaihdoin uuden kaasarin, kiinalainen C1Q säädettävä. Ei vaikutusta. Käy moittetonta tyhjäkäyntiä, käynnistyy helposti, käy joka asennossa. Vikaa ei ollut letkuissa, imusuodattimessa, läpiviennissä, ilmansuodattimessa, tulpassa, ei karstaa, ei kiinnileikkautumista, puritukset tallella, laakerit hyvät. Puola? Stefat? Apua! Epätoivo uhkaa saha atomeina pöydällä.

     

  • Jätkä

    Syttypuolella vika – veikkaan. Jos tyhjäkäynti on hyvä, veikkaan sitä sytytspakettia, joka ohjaa syttyä. Puolahan on erillinen?

    Stefoissa en usko vikaa olevan. Miten äänenvaimennin?

    Pihkakintas

    Joo puola on tulpanjohdon päässä, saman paketin sisällä kaiketi on tarvittavat elektroniikat, pyyhkäisin magneetonkin santapapetilla. Äänenv ei ollut tukkoinen tai löysällä ja tiiviste oli ehjä.

    Ola_Pallonivel

    Noissahan on tyyppivikana, että äänenvaimennin menee tukkoon.

    Jätkä

    Meillä ei ole pakoputket karstoittunut sen jälkeen, kun otettiin käyttöön RED Raket- 2 T öljy ja aluksi 3 % ja sitten siitä yksi prosentti pois.

    Öljyn merkki on vaihtunut jo useamman kerran, mutta laatu on pysynyt tuhkautumattomana.

    Olen ottanut kipinäverkot pois kaikista sahoista.

    jpjulku jpjulku

    Vaihdoit uuden kaasarin, kiinalainen? Joo, peli selvä. Olisit lukenut käyttöohjetta, siellä olisi opastettu äänenvaimentiminen tukkoisuuden poistoon 🙁

     

    tamperelainen tamperelainen

    Joo 480 tukkii pakarinsa ja kone tulee voimattomaksi.Tuo stefavuoto on aika ovela oireiltaan

    Jätkä

    ”Pihkakintas: -Äänenv ei ollut tukkoinen tai löysällä ja tiiviste oli ehjä.”

    Voisiko tuon tulkita niin, että pakoputki on tarkistettu, ja on puhdas? Minä ainakin luen tuon niin.

    Jos pakoputki on tukossa, ei tehot ainakaan vaihtele vähimmässäkään määrin. Se mikä on tukossa, on tukossa. Oikea bensiini/öljyseos ja oikeat säädöt kaasuttimessa, niin pakoputki EI karstoitu tukkoon. Toki sahaajan pitää käyttää kierroksia kunnolla.

    ChesterC

    Huskun 545 raivuri käynnistyi ja kävi tyhjäkäynnillä normaalisti. Jonkun aikaa sahattua alkoi hyytymään ja ”booamaan” kaasuttaessa. Bensaletkut vaihtoon, mikä on ollut muutamia kertoja syynä vikaan. Tällä kertaa ei auttanut. Syyksi paljastui vuoden vanha 2t bensa. Uusien bensojen kanssa alkoi taas pelittää.

    Jätkä

    Eihän syy VOI olla vanha bensiini. Palstan ”Asiantuntijat” ovat monessa yhteydessä kerskuneet käyttäneensä jopa vuosikausia vanhaa bensiiniä. Ja saha on pelannut niin kuin aina (Helvetin huonosti, jos minulta kysytään)

    wanhajätkä

    Montako sahaa jätkällä on…tuskin niistä putki karstottuu…pensa varmasti vanhenee

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 24)