Keskustelut Tekniikka Stihl FS 480 -raivaussahan säädöt

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 32)
  • Stihl FS 480 -raivaussahan säädöt

    Tulin ostaneeksi käytetyn Stihl FS 480 -raivaussahan ja olin tänään tekemässä ennakkoraivausta.

    Saha meinasi sammua joutokäynnillä ja jouduin säätämään joutokäyntiä useampaan kertaan. Useampi tunti menikin hyvin, mutta sitten saha alkoi sammua taas vähän väliä. Voisiko iltapäivällä ollut räntäsade vaikuttaa asiaan? Ilmansuodatin oli kyllä vähän märkä, kun katsoin sitä illalla. Muuten saha toimi kyllä oikein hyvin, vain joutokäynnin kanssa oli ongelmia.

    Raivaussahan kaasuttimen säätäminen ei ole minulle kovin tuttua, kun tämä on ensimmäinen raivaussahani. Miten säätäminen tehdään oikein? Pysyvätkö säädöt sitten yleensä kohdallaan vai pitääkö niitä korjata esim. ulkoilman lämpötilan mukaan?

  • rööri roope

    Nämä kaasariongelmat pienkoneissa alkoi kun tuli tää ympäristöystävällinen bensa suomen asemille.
    Tämän kommentin antoi husoppiliikkeen asentaja muutama vuosi sitten.Itse nkäytän venäjän ainetta.Sitä suositteli husopin asentaja.

    yhistyksen metsuri

    Ei ole itellänikään ollu kalvojen kanssa ongelmia. Sellanen kutina vähän on että niitä huollossa vaihdellaan jonkun verran ihan varmuuden vuoksi että saadaan laskutusta lisää. On tullu bensaa säilyteltyä 10 litran muovisissa mehukanistereissakin eikä ole tullu murheita. Tosin ei meikän sahoissa bensa kerkiä kovin kauvaa seisomaankaan.

    Jätkä

    No kerrotaan nyt sitten tarkemmin: – meille ostettiin sinä syksynä kymmenen 480 Tilhin raivuria. Silloin käytimme kokeilun vuoksi valmista pienkonebensaa. Raivureissa alkoi ilmentyä käyntihäiriöitä, joihin ei säätö auttanut. Kokemattomammat epäilivät bensaa syylliseksi. Kuusi sahaa takkusi.

    Otin sahat peräkärryyn ja vein ne myyjäliikkeeseen. Asentaja selosti maahantuojan ohjeet kiihdytyspumpun korjaussarjasta ja ultraäänipesurista ja totesi lopuksi, että me vaihdamme kaikkiin näihin kaasuttimet.

    Maahantuojan korjaamopäällikkö Hallikainen oli puhelimessa vahvasti eri kannalla, soitin hänelle itse asiasta.

    Käyntihäiriöt loppuivat siihen!

    Senpä pituinen se, mutta Pikku-Tilheissä ihan sama tauti, johon käytettiin vain yhtä ja samaa lääkettä – Auttoi. PISTE.

    arto: Kun minä sanon, että minä tiedän, niin se tarkoittaa, että minä TIEDÄN.

    Jätkä

    Ei ole itellänikään ollu kalvojen kanssa ongelmia. Sellanen kutina vähän on että niitä huollossa vaihdellaan jonkun verran ihan varmuuden vuoksi että saadaan laskutusta lisää. On tullu bensaa säilyteltyä 10 litran muovisissa mehukanistereissakin eikä ole tullu murheita. Tosin ei meikän sahoissa bensa kerkiä kovin kauvaa seisomaankaan.
    Lähetetty: 1 h, 29 min sitten
    Lähettäjä: yhistyksen metsuri

    Totta Mooses – jos minä tekisin sahahuoltoa omana bisneksenäni ja tuotaisiin saha, jossa selkeästi on vikaa kaasuttimessa, niin aina kun sen avaisin, niin vaihtaisin sinne kalvot ja tiivisteet. Kalvosarja on parinkympin luokkaa ja saahan siinä kaasaria putsaillessa tuntipalkkaakin kerättyä muutaman kympin edestä.
    Uusi Sama-kaasutin maksaa 95 € ja sen vaihtamisessa menee aikaa 5 minuuttia.
    Toki kaasuttimen hinnasta puolet on myyntipalkkiota. Kankaanpäässä oleva kaveri kaupittelee ruotsalaisiin ja Tilheihin uusia osia Torissa, kannattanee ottaa yhteyttä, kaasari lähtee varmaan puoleen hintaan. Vika niissä on aina kiihdytyspumpussa, jos letkut ja suodatin on kunnossa.

    arto arto

    .Itse nkäytän venäjän ainetta.Sitä suositteli husopin asentaja. ….Oletko iloinen kun viet eurot pois suomesta…Itse en ilkiäisi suomi ei nouse pettureilla….Jätkä.arto: Kun minä sanon, että minä tiedän, niin se tarkoittaa, että minä TIEDÄN. …..Niin sinun mielestä vaikka voit olla väärässä…..Ne torin kaasarit uskotaan kunnostettuja vanhoja hylätty merkkihuollon hylkytavaraa…. Ei koskaan kiitos.

    Jätkä

    Tieto ei ole yltänyt artolle asti.
    Tehdasuusia kaasuttimia ja muita MS- osia.
    Ei kai ainakaan Satakunnassa kukaan edes yritä myydä vanhaa kamaa upouutena – ja vielä vuosikausien ajan.

    Jossain Kainuun korvessa voi yrittää, taikka pääkaupunkiseudulla.

    juuso8 juuso8

    Jätkä kirjoitti:”Toki kaasuttimen hinnasta puolet on myyntipalkkiota. Kankaanpäässä oleva kaveri kaupittelee ruotsalaisiin ja Tilheihin uusia osia Torissa, kannattanee ottaa yhteyttä, kaasari lähtee varmaan puoleen hintaan.”

    Voisitko jätkä tarkentaa tätå Kankaanpään kauppapaikkaa?
    Satasen kuitillisesta ostosta saa ALV;it pois ja 30 % verotuksessa.
    Viidenkympin kaasutuin, netto, kiinostaa kovasti.

    rööri roope

    Vai oon mie isänmaan petturi.Nii se savon arto väittää.Sinun väittämän perusteella oot itsekkin kun sahaat ja kehut hurrien kiinan husoppia.
    Sinunhan pitää sahata hyryllä jos kerran olet isänmaan jätkiä.

    Muuten itsekkin kävisit bensan naapurista jos et asuisi niin kaukana rajasta.

    Jätkä

    Voisitko jätkä tarkentaa tätå Kankaanpään kauppapaikkaa?
    Satasen kuitillisesta ostosta saa ALV;it pois ja 30 % verotuksessa.
    Viidenkympin kaasutuin, netto, kiinostaa kovasti.
    Lähetetty: 4 h, 10 min sitten
    Lähettäjä: juuso8

    Henkilökohtaisesti ”en tunne miestä”, mutta häneen saa yhteyden Tori.fi ja siellä haku vaikkapa Stihl .
    Satakunnasta kun tulee vastaan kankaanpää, niin alkaa löytyä.
    Puhelimella olen joskus jutellut hänen kanssaan, mutta varmaan voi muutkin jutella.

    Jos tällä hetkellä tarvitsisin esim kaasutinta, niin sieltä kysyisin ja rohkeasti ostaisin, Tilhin alkuperäisissä kaasuttimissa on ollut häiriöitä aivan liikaa, kaveri käytti ultrapesussa ja kiihdytyspumpun vaihdossa merkkiliikkeessä ja seuraavan päivän jälkeen vaihdettiin kaasutin. Koko revohka maksoi yli kaksisataa €.

    Raivaaja

    Ebaysta ostaa uudet kaasarit. Noin 20€ toimituskuluineen näkyy olevan fs480-malliin. Suotta vanhoja korjailee. 🙂
    Itsekin aikoinaan ostin pari kappaletta tuolta.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 32)