Keskustelut Tekniikka Stihl FS 480 -raivaussahan säädöt

Esillä 2 vastausta, 31 - 32 (kaikkiaan 32)
  • Stihl FS 480 -raivaussahan säädöt

    Tulin ostaneeksi käytetyn Stihl FS 480 -raivaussahan ja olin tänään tekemässä ennakkoraivausta.

    Saha meinasi sammua joutokäynnillä ja jouduin säätämään joutokäyntiä useampaan kertaan. Useampi tunti menikin hyvin, mutta sitten saha alkoi sammua taas vähän väliä. Voisiko iltapäivällä ollut räntäsade vaikuttaa asiaan? Ilmansuodatin oli kyllä vähän märkä, kun katsoin sitä illalla. Muuten saha toimi kyllä oikein hyvin, vain joutokäynnin kanssa oli ongelmia.

    Raivaussahan kaasuttimen säätäminen ei ole minulle kovin tuttua, kun tämä on ensimmäinen raivaussahani. Miten säätäminen tehdään oikein? Pysyvätkö säädöt sitten yleensä kohdallaan vai pitääkö niitä korjata esim. ulkoilman lämpötilan mukaan?

  • Jätkä

    Ebaysta ostaa uudet kaasarit. Noin 20€ toimituskuluineen näkyy olevan fs480-malliin. Suotta vanhoja korjailee. 🙂
    Itsekin aikoinaan ostin pari kappaletta tuolta. Sisältöä on muokattu
    Lähetetty: 6 min sitten
    Lähettäjä: Raivaaja

    Ei todellakaan kannata korjailla, jos tuohon hintaan löytää oikeanlaisen uuden.

    Minun periaate on aina ollut, että mikään vehje ei parane siitä, kun se avataan suotta, vaikka sen kuinka hyvin onnistuisi kokoamaan ja uusilla tiivisteillä, jos se ennen purkamista on toiminut moitteetta.

    Olin kerran autotarvikeliikkeessä ostamassa meidän Alfa-Romeoon etuiskunvaimentajia. Karvat nousivat pystyyn, kun kuulin hinnan parille.
    Manailin sitä, koska se oli viisinkertainen esim Volkkarin vastaaviin verrattuna.
    Vieressäni tiskin ääressä oli tuttu ja todella arvostettu autokorjaamon työnjohtaja, joka kysyi, : ”Onko ne molemmat rikki”?
    EI, mutta ainahan ne molemmat…. Varaosamyyjä todisti!
    Työnjohtaja sanoi: ”Eihän ehjää kannata vaihtaa koskaan”.

    Ei vaihdettu, eikä tarvettakaan ilmennyt.

    Satojen eurojen säästö.

    Raivaaja

    Esim Englannista 14,44€ + toimituskulut.
    Ebay.com osoitteeksi ja hakukenttään stihl 480. Paljon muutakin varaosaa tulee esiin lisäksi jos tarvetta.

Esillä 2 vastausta, 31 - 32 (kaikkiaan 32)