Keskustelut Tekniikka Telat/pyörät

  • Tämä aihe sisältää 7 vastausta, 6 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 3 vuotta sitten AvatarRane toimesta.
Esillä 7 vastausta, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Telat/pyörät

    Tässäpä oiva ratkaisu telat vs pyörät:

    Olihan se kävelevä harvesterikin

  • mehtäukko

    Oli, jolla ei tehnyt yhtään mitään. Ja tuolla kapistuksella ei ole metsätöihin mitään asiaa.

    Gla Gla

    Mahtaako pyörissä tasapaino säilyä, kun ajonopeus nousee yli 50 km/h?

    Rane

    Nokkela konstruktio.Ongelmana monimutkaisuus,paljon pieniä osia joissa kestovoideltuja laakereita.Tapahtuneeko muodonmuutos hydraulipaineella tai paineilmalla niin se pitää tuoda puorivän navan läpi.Ei vaikuta luotettavalta saatikka pitkäikäiseltä rakenteelta.

    Ola_Pallonivel

    Kun telan tiehen koskettava pinta-ala on noin pieni, niin mikä on telan hyöty?

    Marjametsä

    Siellä sitä on taas veronmaksajien rahoilla keksitty pyörä uudestaan. Takana varmaankin kymmenen vuoden kehitys ja tuhlattuna muutama miljoona dollaria.

    Per Ä Reikäs

    Mönkijässä voisi napista painaen toimia, leluhan se on jo muutoinkin.

    Rane

    Suurin piirtein samaan tulokseen päästään nykyisillä traktorin ja kuorma-auton renkaiden ilmanpainetta ajon aikana muuttavilla järjestelmillä.Niiden etu on että rengas on kovilla paineilla maantiellä oikeasti pyöreä eli ei rajoita ajonopeutta.

    VarioGrip | Fendt 800 Vario | Traktorit – Fendt

Esillä 7 vastausta, 1 - 7 (kaikkiaan 7)