Keskustelut Metsänomistus Veroinfoa maatalousyrittäjille ja metsänomistajille 10.1.2019

Esillä 9 vastausta, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • harrastelija harrastelija

    Oletteko kuinka aktiivisesti ilmoittautuneet tulevaan veroweppinaariin?

    Tolopainen

    Tietenkin, olisi kysymys verottajalle, miksi yhä suurempi osuus eläkkeestä kuuluu valtiolle. Jälleen pidätys nousee prosenttiyksiköllä ja verottaja oli jo osannut laskea vuoden 2019 eläketulon, vaikka en ole saanut itsekään mitään ilmoitusta eläkeyhtiöltä uudesta eläkkeestä. Eläkkeet on näköjään suunnattu verottajan tarpeisiin ja vain toissijaisesti eläkkeen saajalle. Mutta turha kuvitella, että alan tässä ryöstämistäni tumput suorassa seisoskelemaan.

    MJO

    Turha kait tuonne on osallistua metsänomistajana. Kun siellä mellastavat horoukot pienistä eläkkeistään, jotka eivät koske mitenkään metsäverotusta.

    En osallistu. Minulla on parempaakin tekemistä.

    Tolopainen

    Metsänomistajista aika suuri osa on eläkeläisiä, eikä sitä oikein muuten ole varaa omistakaan, jos ei ole muualta hyvät tulot.

    MJO

    Toistan.

    Minulla on parempaakin tekemistä, kuin kuunnella täysin asiaan kuulumattomia kitinöitä. En tarvitse lisätietoa eläkkeiden verotuksen kiristyksestä ja miten verottaja hankkii tiedot tulevan vuoden maksettavista eläkeistä.

    Ei koske minua, eikä asia kiinnosta.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Eikös se Suomen eduskunta päätä eläkkeiden verotuksesta? Valitukset kuuluu siis osoittaa sinne. Paitsi virheiden oikaisut tietysti verottajalle.

    Tolopainen

    Se on hyvä, että on tuo taitettu indeksi, muuten valtio leikkaisi tuloja vielä enemmän raippaverolla. Joutuisi kieltäytymään eläkkeen korotuksesta.

     

    harrastelija harrastelija

    Se on tuo eläkkeen saanti niinkuin pyörittäisi onnen pyörää; – se kun tahtoo pysähtyä aina rosvosektorille (=verottaja)!

    tamperelainen tamperelainen

    Pääministeri Rinne on ainakin minulle luvannut jo eläkkeen korotuksen,demarilta kun luonnistuu tuo yhteisten varojen jakaminen ilman mitään säästämisen tuskia,piikki auki…saavat sitten porvarit taas korjailla edeltäjien jakopolitiikkaa

Esillä 9 vastausta, 1 - 9 (kaikkiaan 9)