Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,561 - 1,570 (kaikkiaan 3,735)
  • Apli

Eläkeläiset on helppo leikkauskohde, se porukka lisääntyy nyt vauhdilla vaikka eläkeikää nostetaan.. Varmasti eläkeläisten eläkkeitä leikataan ja veroja kiristetään. Kaikki kärsii ei voi mitään!

Apli

Lohduton viesti ruotsalaiselta rikostoimittajalta: Vielä Dödspatrullenia väkivaltaisempi rikollisjengi pyrkii jo Suomeen (yle.fi)

Siinä on hallitukselle pähkinää, poliiseja pitäisi saada lisää mutta kun edellisetkään koulutusryhmät ei tule täyteen.. Ruotsissa jo armeija apuun, ainut vertailukohde maailmassa löytyy Meksikosta, tullaan Ruotsin perässä että heiluu, 3v sisällä suomessa sama tilanne eli huudetaan armeijaa apuun jos ei tehdä mitään..

Apli

Kuusi 27 snt kpl 2v

Mänty 17snt kpl 1v

Siinä viime kesän hintoja, toimittaja UPM piti itse hakea varastopaikalta ennalta sovittuna aikana. Hintoihin sisältyi Alv, toki taimet oli tilattu vuotta aikaisemmin.

Apli

Kun katselee Fortumin pörssikurssia niin siitä näkee kannattaako pörssisähkö vai määräaikainen sopimus ja tuleeko sähköntuottajalle nyt rahaa vai ei. Tuo oli vähän höpö höpö, mutta jos pystyt ajoittamaan sähkönkulutusta niin ilman  muuta pörssisähkö ja ehkä muutenkin, itse olen ollut siihen hyvin tyytyväinen.

Apli

Ei ole ihan näin, Visan hintatiedot täällä keski-suomessa ei kanssa ole onneksi toteutuneet, kuidun hinta on laskenut 2-3e ja koskee vain talviharvennuksia, olen muutaman metsänaapurin tarjouspaperit nähnyt. Tukin hinta sen sijaan on pudonnut ja ostohalut siinä aika heikkoja varsinkin sahojen suhteen. Energiapuusta saa samaa hintaa kun kuidusta sen hinta myös hiukan pudonnut mutta ei paljoa. Toki varmasti suomessa alueelliset erot isoja ja vanhat asiakassuhteet painaa kaupoissa.

Apli

Totta, metsätalouden osalta voi olla tyytyväinen nyky hallitukseen, se miksi työkyvyttömyyseläkkeisiin menee niin paljon rahaa, on varmaan yksi syy suomen huumeongelmat, ja toki nuorten ongelmat esim masentuneisuus yms ne lisää sitä paljon, näihin tulisi puuttua ripeästi. Myös työelämän kuormittuvuus on kasvanut reilusti, ihmiset ei jaksa enää töissä. Nuorten ongelmat heijastuu myös aikuisiin.

Apli

Liian halvan sähkön seuraus: Tuulivoimavyörylle voi tulla äkkipysähdys – Talous | HS.fi

Mielenkiintoinen juttu, silmään pisti että sähkön kulutus on nyt Suomessa 2000 luvun alhaisin, kertoo missä taloussuhdanteessa mennään aika karusti, ihmiset on oppineet säästämään sähköä, ja teollisuudella on vaikeaa..

Apli
    Apli

Kuidusta luulisi tehtävän myös täällä pellettiä koska sen kysyntä on kasvanut ja sahateollisuuden sivutuotteiden saatavuus voi olla melko heikkoa jopa muutaman vuoden ennen kuin rakentaminen alkaa taas elpyä.

Apli

Mökillä ollut nyt harvinaisen paljon ja meinaan olla kun elämäntilanne sallii sen mikä hienoa, pari sähköpatteria on joita ei juuri päällä kun kylmemmillä keleillä, Tulikiviuuni ja sauna jossa harvian puukiuas, sauna lämpiää lähes joka päivä kun olen mökillä ja samoin nyt syksyllä tulikiviuuni, sekapuuta jossa noin 40% koivua loput kuusta, mäntyä, pihlajaa haapaa yms nokikolari käy 3 vuoden välein ja aina sanoo että puhtaat on paikat, piippu yms. Tätä tehty noin 30v(: Motteja paljonko menee en ole laskenut.

Esillä 10 vastausta, 1,561 - 1,570 (kaikkiaan 3,735)