Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,741 - 1,750 (kaikkiaan 3,731)
  • Apli

Minusta noi biokaasuhommat on järkeviä varsinkin kun niillä korvataan maakaasua.. Mutta olen nyt ollut lähiviikkoina 2 tuulivoimayhtiön tiedotustilaisuudessa kun niitä on tulossa tänne keski-suomeen kun sieniä sateella. Hyvää niissä on ollut tarjoilua ja ystävällinen asenne maanomistajiin. isoja on tulevat tuulivoimalat 6-8 MW on nyt mitkä on tulossa suomeen, kehityksessä on 10MW ja 5v kun mennään 20MW varmasti tuotannossa näin puhuivat, hurjia alkaa tehot olemaan. Osa firmoista kaapeloi maahan kaikki johtonsa, osa käyttää ilmajohtoja, syy miksi tulevat yhä idemmäksi länsirannikolta on Fingrid  ja siellä olevan kantoverkon täyttyminen, keski-suomessa ei ole sitä ongelmaa vielä ja toki täällä on erittäin harvaan asuttuja kuntia joiden asukasluku jatkaa jyrkkää laskua eli tilaa on. Tarkkana saa näiden sopimusten kanssa olla jos osuu joskus omalle kohdalle.

Apli

Vasta valmistunut Naistenlahti 3 pitää huolen että energiapuuta tarvitaan ja paljon toki muutkin laitokset sitä käyttää yhä enemmän.. Mä uskon että ei mene kauan kun aurinkovoimaloita rakennetaan enemmän kun tuulivoimaa vaikka ollaan täällä peräpohjolassa, täällä on tilaa niille, esim peltoja ja turvetuotannosta poistettuja soita, eikä kuulu huminaa(: Toki tuulivoimaloitakin tulee lisää..

Naistenlahti 3 – Tampereen Sähkölaitos (sahkolaitos.fi)

Apli

Hyviä aikoja seuraa aina huonot ajat ei sen kummempaa ja elämä jatkuu..

Apli

Teuvo Hakkarainen RKP:sta: ”Roskatunkiolle koko sakki” (iltalehti.fi)

Onneksi on meidän Teuvo(:  Jos ei ollut helppoa Sanna Marinilla, niin ei ole helppoa Petteri Orpollakaan…

Apli

Muovin kanssa peli on menetty jo kauan sitten, tänä aamuna mtv3 aamutelkkarissa keräsivät meren rannalta muovirakeita uralla, ihmettelivät mistä tulleet? Jatkossa saavat kerätä yhä enemmän muovia myös suomen rannoilta, esim Thaimaassa ja Vietnamissa se on arkipäivää olen sen itse nähnyt.

Apli

Jos jotain toiveita saisi antaa uudelle eduskunnalle ja hallitukselle niin eutanasian laillistaisin suomessa kuten on jossain euroopan fiksuissa maissa tehty.

Apli

Aurinkovoima pelastaa kun ei tuule ja aurinkoa riittää.. Oomi energian mukaan aurinkosähkö tulee Oulun korkeudella 10kk vuodessa ja aikovat kaksinkertaistaa tuotannon siellä.. Muitakin isoja hankkeita vireillä ja tulossa esim entiset turvesuot sopii hyvin näin..

Oomi aikoo kaksinkertaistaa suuren aurinkovoimala-alueen Oulun Vihreäsaaressa | Kaleva

Apli

Kunhan tulee syksy ja Ay liike alkaa meuhkata ansiosidonnaisen leikkauksista ja köyhien kyykyttämisestä, nyt ne herrat lomailee, vielä on hallituksella helppoa.

Apli

Mielummin kaataisin ajoissa kaikki koivut pois joissa ns kuiva latva kun odottaisin, riippuu tietysti meneekö puut myyntiin vai omaan käyttöön, jos myyntiin niin heti kaupat jos omaan käyttöön niin pikku hiljaa..

Apli
Esillä 10 vastausta, 1,741 - 1,750 (kaikkiaan 3,731)