Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Metsäteollisuus kyykkäsi, ja nyt tuhansia työntekijöitä uhkaa pakkoloma | Yle Uutiset
Metsäteollisuuteen ennustetaan synkkiä aikoja, ehkä ensivuonna alkaa pikkuisen helpottaan, toivottovasti näin!
Apli 2.6.2023, 07:24Lasken turpeen polton loppumisen vihreitten ja sdp sekä vasemmistoliiton tämän kohta loppuvan hallituskauden saavutuksiin, ja kepua vietiin kun pässiä narussa tässä kohtaa.. Turve saatiin päästökaupan piiriin, luokiteltiin ei uusituvaksi, tehtiin turvekoneille romutuskampanja ja luotiin turpeelle negatiivinen maine. Tasaisen tappavasti vettä ja kylmyyttä alkukesään kun nyt ollut niin Aamen.
Apli 1.6.2023, 09:33Tuliko Visalle hyvin tarjouksia tukkileimikoihin? Vai menikö tutulle ostajalle?
Apli 1.6.2023, 09:31Jatkossa kaukolämpö tehdään keväästä syksyyn sähköllä ja esim jätevedestä otetulla lämmöllä yms ei puuta polttamalla, talvella poltetaan puuta, kuopiossa mietitään pienydinvoimaa lisäksi, hidas prosessi kun valituksia saa tehdä joka vaiheessa.
Apli 1.6.2023, 09:23Energiaturpeen tie on kuljettu loppuun suot joutaa ”parempaan” käyttöön, pelloiksi, aurinko ja tuulivoimaloiden alusmaiksi yms.. Surullinen tilanne, hieno polttoaine oli, huoltovarmuus perustuu tilauksiin, eikä kohta niitä enää ole eikä ole huoltovarmuutta, turhaan niitä kasoja tehdään jos kukaan ei niitä käytä. En usko edes nykyhallituksen pystyvän kääntämään enää suuntaa juna meni jo, toivottovasti talvet on leutoja.
Apli 31.5.2023, 08:41Ilmeisesti yhtiö eli Plug tuli julkisuuteen ajoissa, odottaa rauhassa kuinka paljon saa valtion ja eu tukia hankkeilleen, ja kuntien tukia, sitten odottaa sähkön hinnan kehitystä ja toki myös tuulivoiman tilannetta, fiksu yhtiö!
Apli 31.5.2023, 08:37Tämä on hyvin totta, itse en ole koivua kovinkaan paljon laittanut aukoille, toki hirviongelma suurin syy, mutta myös kuivumista olen huomannut varsinkin rinteissä, kuivat ja kuumat kesät tulevat yleistymään vaikka sitä ei nyt usko kun katsoo ulos.. Mäntyä ja sekametsiä.
Apli 31.5.2023, 08:32Juttu maksumuurin takana, mutta jo otsikko kertoo turpeen surullisen tilanteen, loppu on lähellä energiaturpeen käytön osalta…
Apli 30.5.2023, 07:03Muovin kanssa aletaan olemaan kusessa..
Apli 30.5.2023, 06:58Pörssisähköä varmasti tarjotaan kaikille toki perusmaksut nousee hiukan, minun lähipiirissä kaikki on nykyään pörssisähkössä, samoin itse.. Juuri ykkösen aamutelkkarissa juttua aiheesta, oma näkemys on että myös ensi talvi mennään todella edullisen sähkön kanssa ellei teollisuus ala elpyä mihin en usko ollenkaan..