Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,821 - 1,830 (kaikkiaan 3,726)
  • Apli

Sellumarkkinat kuten sahateollisuus on aina elänyt vuoristorataa, ei huolta, sellu on hieno luonnon tuote, sille on kysyntää ja aina kun tulee uusia tehtaita vanhoja loppuun ajettuja aletaan lopettamaan.. Kartongilla käy varmaan nyt samoin.

Apli

Hyvät on hinnat puulla, ilmeisesti tarve on kova, toivottovasti jatkuu samana(:

Apli
    Apli

UPM tulosvaroitus eilen, sellu sakkaa nyt kunnolla eikä ehkä vielä edes pohjahintoja näy, varmasti alkaa olla haluja myös puun hintoja alentaa..

Apli

Puun tuonti Venäjältä loppui kuin seinään – suomalaisille sahoille ja metsänomistajille luvassa kasvavaa kysyntää ja korkeampia hintoja? (yle.fi)

On arvioitu että puun tuonti ollut venäjältä noin suunnilleen 10% koko suomen metsäteollisuuden puun käytöstä, todellisuus on ollut varmasti jonkin verran isompi, nyt kun uusi Kemi valmistuu ja Oulun investoinnit tarvitaan aika paljon lisää kotimaista puuta ja kun turve on lähes ajettu alas, on hiilinielut laskevalla suunnalla eikä paluuta ole jos tehtaat ja voimalaitokset saa käydä täydellä teholla.

Apli

Mikan kanssa samoilla linjoilla, sanotaan että pessimisti ei pety.. Metsänomistajan näkökulmasta tullaan jonkin aikaa ehkä hyötymään ilmastonmuutoksesta ja sen tuomasta lisä lämmöstä mutta muuten olen sitä mieltä että ns vaikeat ajat ilmastomuutoksen takia on tulossa nopeammin kuin yleisesti ajatellaan!

Apli

Tämä on totta, itse mitä olen rakennellu niin kuusamon pölkyn sahatavaraa nykyään enää käyttänyt samoin heidän kyllästettyä lautaa esim terasseihin on kyllä laadukasta tavaraa ollut ja hyvin on saanut sitä paikallisesta K-Raudasta(:

Apli

Kanadassa valtavat maastopalot – Tuhannet asukkaat jättäneet kotinsa (iltalehti.fi)

Kanadassa aika vaikea tilanne eikä helpotusta ole ihan heti luvassa…

Apli

En usko että muoviongelmaan saadaan ratkaisua ennen kun on ns paskat housussa sitten on pakko tehdä jotain ja nopeasti, se aika voi tulla yllättävän nopeasti. Nyt jo eläimet merissä ja järvissä kuolee muoviin kuten Anneli kertoo, ongelma on vaan lakaistu maton alle.. Tässä olisi vihreälle puolueelle uusi agenda mutta ei tunnu kiinnostavan niitäkään, surullista!

Apli

Jos ajatellaan kokonaisuutta metsän kasvatuksessa ja puukaupassa niin olen samaa mieltä Nuakkan kanssa, hyvä että energiapuu on työkalupakissa mukana ja sitä on mahdollista käyttää ja euro on se oikea konsultti tässäkin asiassa. Nyt kun turve on mitä on ja venäjältä tuskin tulee puuta vähään aikaan, ja isot investoinnit valmistuu suomessa ja ruotsissa on meillä metsänomistajilla kissan päivät edessä, kuitupuun ja samalla energiapuun sekä metsän hinta nousee varmasti, tukki onkin sitten hankalampi homma, pidän sen nykytasoa jo korkeana jos olisi tukkileimikoita tulossa myyntiin myisin heti nyky hinnoilla, sahoille on ennustettu isoja lomautuksia syksylle ja ensi vuodelle, mikä osaltaan nostaa kuidun ja energiapuun hintaa edelleen..

Esillä 10 vastausta, 1,821 - 1,830 (kaikkiaan 3,726)