Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Ilmeisesti yhtiö eli Plug tuli julkisuuteen ajoissa, odottaa rauhassa kuinka paljon saa valtion ja eu tukia hankkeilleen, ja kuntien tukia, sitten odottaa sähkön hinnan kehitystä ja toki myös tuulivoiman tilannetta, fiksu yhtiö!
Apli 31.5.2023, 08:37Tämä on hyvin totta, itse en ole koivua kovinkaan paljon laittanut aukoille, toki hirviongelma suurin syy, mutta myös kuivumista olen huomannut varsinkin rinteissä, kuivat ja kuumat kesät tulevat yleistymään vaikka sitä ei nyt usko kun katsoo ulos.. Mäntyä ja sekametsiä.
Apli 31.5.2023, 08:32Juttu maksumuurin takana, mutta jo otsikko kertoo turpeen surullisen tilanteen, loppu on lähellä energiaturpeen käytön osalta…
Apli 30.5.2023, 07:03Muovin kanssa aletaan olemaan kusessa..
Apli 30.5.2023, 06:58Pörssisähköä varmasti tarjotaan kaikille toki perusmaksut nousee hiukan, minun lähipiirissä kaikki on nykyään pörssisähkössä, samoin itse.. Juuri ykkösen aamutelkkarissa juttua aiheesta, oma näkemys on että myös ensi talvi mennään todella edullisen sähkön kanssa ellei teollisuus ala elpyä mihin en usko ollenkaan..
Apli 29.5.2023, 17:19Hurjan näköistä on kyllä, tuolla alueella ollut historiallisen kuivaa koko kevät ja nyt palaa metsää reilusti ja varmasti pitkään..
Apli 29.5.2023, 07:50Kannattaa kyllä nykyään valvoa itse hommaa jos tilaat istutuksia tai raivuuta joltain toimijalta että homma sujuu niin kuin olit sopinut, tänä keväänä kuullut tutuilta monenlaisia tarinoita epäonnistuneista istutuksista ja raivuustakin, ilmeisesti asialla olleet ulkomaalaiset tekijät…
Apli 29.5.2023, 07:38Sähköllä, kaukolämpöä tehdään sähköllä, biokaasulla, jätteellä kuten esim vantaalla, maalämmöllä onhan näitä vaihtoehtoja. Nyt puu on isossa roolissa varsinkin kun turve on mitä on.. Teollisuuden hukkalämpö on yksi tärkeä jatkossa. Toki puutakin tullaan polttamaan ja paljon ja siinä Mielessä Timpan huoli on aiheellinen. Turpeen taru loppuu se ollut varmaa jo jonkin aikaa..
Apli 26.5.2023, 13:12Eräs isohkon koneyrityksen toimitusjohtaja totesi aikaan kun jutustelin alan työvoimapulasta, hän sanoi että metsässä on pula halvoista työntekijöistä ei työntekijöistä.
Apli 26.5.2023, 13:09Jos jostain voi olla iloinen niin omat istutukset onnistu tänä vuonna kyllä hyvään saumaan, viikko sitten tehty, kuusi/mänty sekaistutuksia kaikki lähes 8ha ala kelit olleet siihen täydellisiä, ensin kuivaa nyt sitten vettä(: