Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Fiksu ostomies käy aina paikanpäällä tarkastamassa ostettavan leimikon, jos ei leimikko ole kunnossa sitä ei osteta, onko asia vaikea? Vai ostetaanko kiimassa kaikki mitä saadaan, varsinkin jos hinta edullinen? Itse en ole koskaan laittanut tarjolle raivaamattomia kohteita, en edes energiapuussa.. Toki olen nähnyt konekuskien niitä tehneen ja karseen näköisiä ne on.. Jostain kumman syystä yhtiöiden omilla mailla ja metsähallituksen mailla niitä en ole nähnyt ikinä..
Apli 31.8.2022, 11:03Hakelämmitys oman metsän puilla niin varmasti lämmittää mieltä joilla on… Pari tuttua suunnittelee polttopuu businekseen lähtöä kun omia koivikoita riittää, ei mielestäni huono idea.
Apli 31.8.2022, 07:08Ostettiin vähän muutakin, panssarivaunuja mm oliko hollannista aika edullisesti, suomalaiset on olleet hyviä asekaupoissa.. Hieno asia että Ukrainan vastahyökkäys on alkanut, toivottovasti ryssät ajetaan maasta pois raskain tappioin.. Viisupäätökseen olin pettynyt olisi pitänyt ottaa mallia virosta ja lopettaa niiden myöntäminen kokonaan..
Apli 30.8.2022, 17:59Viisi vuotta sitten itselevitettynä laskin että kasvulannoitus niin kuusikoissa kun männiköissä vielä kannatti, toki tukin hinta silloin hieman alempi kuin nyt, mutta nykyisillä yaran metsälannoitehinnoilla en saa kyllä sitä mitenkään kannattavaksi omassa päässä, laskee sen miten tahansa. Mutta jos joku sitä tekee niin mikäs siinä.
Apli 30.8.2022, 17:55Maaseudun tulevaisuudessa oli juttua pelletistä, esim neova entinen vapo sano että loppuu talvella, toinen suuri eli versowood oli myynyt kaikki vuodeksi eteenpäin, Kopra kertoi samalla että sahauksen talven näkymät on sumeat.. Storalle valmistuu iso uusi pellettitehdas näillä näppäimillä varkauteen se auttaa jonkin verran.. Pikkusen ihmettelen miksi metsäliitto ei tehnyt pellettitehdasta uuden rauman sahan kylkeen…
Apli 30.8.2022, 12:01Lähe siinä lannoittamaan metsiä…
Apli 29.8.2022, 09:59Harvoin löytää ostajan noin pienille puumäärille, kannattaa heti tehdä kaupat..
Apli 29.8.2022, 09:42Eikös se ole hyvä että saadaan puusta jopa kilpailua kun puun käyttö energiaksi lisääntyy johtuen turpeen huonosta tilanteesta ja sähkön korkeasta hinnasta, tämähän sataa osittain metsänomistajien eli meidän kassaan.. Mitä enemmän kuitupuuta poltetaan sitä parempi. Talvella todennäköisesti poltetaan huonoalaatuista tukkiakin..
Apli 29.8.2022, 09:30Hiilestäkin alkaa olla pulaa kun sitä ei saada venäjältä, aamutelkkarissa puolalaiset jonottaa hiiltä kotiinsa poltettavaksi talvea varten, yleensä ostaneet halvempaa venäläistä hiiltä.. Siirtyminen uusiutuviin energioihin on kyllä hidasta ja se sataa venäjän laariin pitkään vielä..
Apli 28.8.2022, 10:35Ainakaan nykyisillä lannoitteiden hinnoilla en näe metsälannoituksessa mitään järkeä, vaikka itse levittäisi.. Tuhka on sitten eri juttu.