Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,571 - 2,580 (kaikkiaan 3,695)
  • Apli

Suorittavalle pitää sen verran vastata, että olen Puukin kanssa samaa mieltä monestikkin yhdistelmä ensiharvennuksilla energiapuu/kuitupuu on todellakin kannattavaa, varsinkin jos saadaan kemeroita, pienemmät puut ja esim lepät, lahot, pihlajat kelpaa sinne energiaksi niin mikä ettei, eikä todellakaan tarkoita että taimikonhoidot olisi jääneet tekemättä, joskus on näinkin mutta ei omalla kohdalla.

Apli

Suht hyvää hintaa tarjoaa ensiharvennuksista, motomitalla ottavat, kuidut erikseen ja energiapuuranka erikseen latva 2cm siinä, kuiduissa 6cm, pitää käydä paria heidän harvennusta katsomassa tässä kun kerkee.. Tämä keski-suomessa.

Apli

<div class=”comment__text js-discussion-text”>

Ongelma juontaa siitä. ettei puuntuottajaa edelleenkään pykälien mukaan pidetä puhtaasti yrittäjänä, vaan hänet rinnastetaan lähinnä sijoittajaan.

</div>
    Tässä on hyvätkin puolensa, yksi kesä kun olin lomautettuna vaki hommista, en meinannu saada liiton rahoja lomautusaikana kun metsätilojen takia olinkin muka yrittäjä, meni aika hankalaksi mutta pienen sanotaanko väännön jälkeen ja paperisodan niin sain liiton rahat lomautukselta ja olinkin työntekijä pääsääntöisesti se elyn päätöspaperi on visusti tallessa jos vastaava toistunee..

Apli

https://www.paperiliitto.fi/tiedotus/ajankohtaista/upmn-lakolle-kahden-viikon-jatko.html

Lakot jatkuu, muualla sovitaan UPM ei, pattitilanne! Kumpi antaa periksi? Huomenna toimihenkilöt töihin, joko työntekijät perässä?

Apli

Fortumin ”hyvät” suhteet Venäjän valtion energiayhtiöihin voisi olla hyväkin juttu jos tilanne olisi toinen tai muuttuisi toiseksi kun nykyinen, sinänsä surullista että Suomen valtion pääomistama yhtiö on niin naimisissa politiikan kanssa jota energia nykyään valitettavasti on.

Apli

Juu niin näkyy olevan että UPM hakkuut käy vielä suht hyvin, kaverinkin harvennukset alkoi eilen ja kestää viikonlopulle kaikkea kuitupuuta tulee, ja kelithän on vallan mainiot..

Apli

Aika kauan on UPM lakko kestänyt eikä uutisia ole tihkunut neuvotteluista ja yllättävän hiljaa on ollut UPM johto, ulostuloa olen odottanut..

Apli

Olen pienentänyt oman venäjä riskin luopumalla Fortumin ja Nokian Renkaiden osakeomistuksista, en näe järkeä sijoittaa tässä tilanteessa yhtiöihin joilla merkittävää toimintaa siellä. Empä ihmettelisi jos puun ja hakkeenkin tulo sieltä loppuisi tänä vuonna kokonaan, nythän vissiin havupuuta ei enää tule..

Apli

Äänestäkää vihreitä niin näin tapahtuu… No joo kumpi on metsäomistajalle kannattavampaa myydä hiilinieluja vai puuta? Aika näyttää… Itse kallistun vielä puun myynnille! Meneekö se jyväskylään polttoon vai selluksi äänekoskelle ihan sama, euro on siinä suhteessa ainut konsultti.

Apli

Voipi tulla ensiviikolla yllätys, toimihenkilöt kaikki palaa hommiin kun lakko heidän osaltaan ohi, ja paperiliiton rivit alkaneet rakoilla pahasti näin kertovat mutta ensiviikolla nähdään miten käy joko tehtaat sittenkin käynnistyisi UPM.

Esillä 10 vastausta, 2,571 - 2,580 (kaikkiaan 3,695)