Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,631 - 2,640 (kaikkiaan 3,693)
  • Apli

Mulla oli joskus suojelualue naapurissa ennen kuin myin tilan pois, rajojen kanssa piti olla todella tarkkana hakkuissa ja muutenkin seurasivat ja kyttäsivät munkin tilaa aika lailla…

Apli

Taidanpa pistää sittenkin pari päätehakkuuta ja muutaman harvennuksen kilpailutukseen viikonloppuna vaikka tukkien hinnat on pudonnu reilu 10e motti huipuista, se voi olla että jatkossa hakkuita rajoitetaan reilummin kun on tiedossa.

Apli

Huopakatolle samalleen poistoon tuhkat.

Apli

Jos valtio tai Eu tai joku muu maksaa reilun korvauksen olen valmis pistään kaikki palstat suojeluun heti, en nykyisillä korvauksilla toki.

Apli

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutisvaihto/artikkeli-1.1661106

Meni kemijärvi riitelyksi, voidaan kohta kuopata koko hanke?

Apli

Oikein hyvän kuvan motohommista saa katsomalla esim Janne Seppäsen videoita youtubesta, ajokonevideoitakin löytyy… Toki ne ei anna koko kuvaa alasta. Omiin metsiin on eksynyt vuosien tai sanotaanko vuosikymmenien varrella monenlaisia konekuskeja.. Ensiharvennukset on ainoa enää johon pitää pikkuisen valkata kuka tulee..

Apli

Eräs koneyrittäjä jonka kyydissä istunu lukemattomia kertoja, sanoi aina että alalla ei ole pulaa koneenkuljettajista, alalla on pulaa halvoista koneenkuljettajista.

Apli

DerHorst, samoilla linjoilla ollaan, tämä kehitys tulee kiihtymään jatkossa yhä enemmän eli metsätilat siirtyy rahastojen, yhtiöiden ja isojen yksityistilojen omistukseen.. Ulkomainen omistus kasvaa nopeasti jos asialle ei tehdä jotain, ja en usko että tehdään… Perhemetsätalous jossa tilat siirtyy isältä pojalle laskee kun lehmän häntä..

Apli

Tämä on totta mitä suorittava kertoi, olen yhden vastaavan tapauksen läheltä nähnyt, vanha isäntä kieltäytyi ennakko ja muilta raivuilta aina, totesi vaan että antaa metsän hoitaa itse itsensä ja konemiesten sitten loput.. Muutamat yhtiöt eivät enää sitten ostaneet häneltä puuta, ja kun hänet pantiin maan multiin myi perikunta metsät pois, ostaja Tornator laittoi ne nopeasti kuntoon.. Itse olen ajatellu että sitten kun en enää jaksa metsiä hoitaa ja tiedän että perillisiä ei metsät kiinnosta luovun niistä hyvissä ajoin..

Apli

https://www.foreca.fi/Finland/Jyvaskyla/10vrk

Nythän on tulossa loistavat kelit talvikorjuulle kun on  pakkasia ja maat ja metsätiet jäätyy kun ei ole paljoa vielä lunta pari viikkoa viikkoa tämmöistä ja sitten lunta niin avot(: Pikkuisen soittokierroksen eilen tein ostajille 5kpl ja katsellaan keväällä oli aika yleinen vastaus, tämän talven puut ostettu ilmeisesti kesän huippumyynneistä…

Esillä 10 vastausta, 2,631 - 2,640 (kaikkiaan 3,693)