Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Tässä seurannut 30v metsähallituksen hakkuita ja kyllähän siellä on hakattu todella nuoria hyvässä kasvussa olevia metsiäkin nurin ja paljon, 2 harvennusta tai 3 harvennusta itse niihin olisin tehnyt niin heillä nurin!
Apli 23.8.2021, 10:07Puolukoita ja sieniä kerätään kylmä talvi tulossa, raivuuta keväällä. Sateet saisi loppua!
Apli 22.8.2021, 17:02Nyt kun päätehakkuut saatu päätökseen, ajatus olisi kokeilla ensi kesänä hieman harvempaa istutusmallia eli 1500kpl/ha kuusentaimia, yleensä laittanut 1800-2000 onko kokemuksia? Tarkoituksena sekametsä ja OMT ja keski-suomi jyväskylä 60km risut ja kannot pois sekä laikutus.
Apli 15.8.2021, 14:49Raivaa olen käyttänyt sekä vatukoissa sitten raivaussahaa normaalilla terällä. Vatukoissa kasvavat hyvin ja nopeasti oisko kosteudella tekemistä asian kanssa.
Apli 15.8.2021, 12:04Tuntuu olevan kysyntää kun aika äkkiä puupinot häviää tienvarsilta(: Samoja ajatuksia kun Annelilla tuskimpa tapahtuu mitään tässä hallituskaudessa ja hyvä niin.. Sateet tietysti pikkuisen hankaloittaa korjuuta kun maat pehmenee!
Apli 13.8.2021, 06:56Eipä nykyään enää tahdo saada parempaa hintaa lisäämällä määrää, ennen tuli paketoitua harvennukset ja päätehakkuut samaan kauppaan eipä enää… Esim ensiharvennuksille on tullu paljon ostajia lisää kun ”energiapuufirmat” kuten biowatti, ok yhtiöt yms niin monesti ensiharvennukset energiaksi sitten 2-3 harvennukset ja päätehakkuut oikeille metsäfirmoille, ja aina se kilpailutus!
Apli 12.8.2021, 17:14Ennen juhannusta tehty kauppa, päätehakkuu kuusikko nyt hakkuu menossa tekevät 2 vuoroa huomenna varmaan valmistunee ja ajokonekkin tulossa huomenna, hyvin on menny paitsi lahoa pikkusen liikaa omaan makuun noh ois pitänny ehkä hakata aikaisemmin.. Huomaa että tukkia tarvitaan, katkonta sen mukainen kun kävin katselemassa hakkuuta, lyhyttäkin tukkia tehty paljon mikä hyvä, ostaja sellufirma!
Apli 11.8.2021, 11:51Harvinainen on tilanne, tukkipuulla on kysyntää paitsi se koivu, parikin ostajaa tälläviikolla kyselleet kiinnostusta tukkikaupoille, hinnat pienoisessa laskussa jotenka tuumataan tilannetta ensi keväänä uudelleen.. Vanhan kaupan korjuu alkaa huomenna tai ylihuomenna pitääkin käydä paikanpäällä(:
Apli 8.8.2021, 14:33Tästä syystä oma koivun kasvatus on vähentynyt lähinnä sekametsiin, puhtaita koivikoita 0% johtuen koivutukin naurettavasta hinnasta ja laatuvaatimuksista..
Apli 7.8.2021, 11:26Totta että jos haluaa varman päälle pelata niin kaikki asiat paperille, mutta mitä itse olen ostajien kohdalla sopinut niin myös suulliset sopimukset on lähes aina pidetty, mukaanlukien korjuuaikataulu. Luottamus se on aika tärkeetä monelle puukaupassa.