Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,731 - 2,740 (kaikkiaan 3,689)
  • Apli

Muutamia kertoja on tullu istuttua, sieltä näkee hyvin esim katkonnasta, millasia vikoja puihin sallitaan ja mitä ei yms ja onhan nykyaikainen moto huima vekotin, Tekniikan ihmelapsi, tutuilla kun niitä on, niin ennen ottivat ainakin mielellään kyytiin, aina ei sinne tosin ole kerennyt vaikka olisi päässytkin.. Yleensä olen pyrkinyt hakkuulla käymään joka päivä.

Apli

Noh ei nuo ihan mahdottomia ole, jostain löytynee potta päähän ja aurinkolasit silmille ettei häikäise pahasti(: Mittaustodistukset on toki aina tullut niin kuin pitää ja rahat varsinkin tämän firman jonka hakkuu..

Apli

Kypärää en edes omista, suojalasit kyllä, olisivat laittaneet nekin postissa jos täytyy muka käyttää, ennen ohjaamoon pääsy oli kuljettajasta kiinni? Ompas tiukas menny touhu jos näin on nykyään mitä suorittava kertoo, paljastatko minkä Firman ohjeita olit tekemässä?

Apli

Minä puolestaan odotan päätehakkuiden aloitusta, huomioliivit jo tuli postissa ja neuvonta miten hakkuutyömaalla käyttäydytään.. Taidampa käydä pitkästä aikaa istumassa moton kyydissä jos kuskille sopii..

Apli

Hyvää Juhannusta metsien naisille ja miehille..

Apli

Totta tuokin, mutta itse kun olen kilpailuttanut leimikoita niin olen vähät välittänyt tuosta 2vk ajasta eikä koskaan ole tullut sanomista ja jos tulee homma loppuu siihen, mitä tulee myrskytuhopuihin niin hyvin on niitä UPM kautta saanut menemään, jopa pieniä aloja on tultu korjaamaan, muutenkin palvelu heillä parantunut ehkä johtuu siitä että Metsäliitto on ollut erittäin aktiivinen keskisuomessa, samoin esim Versowood ja Keitele eli kilpailua on ja hyvä niin se pitää kaikki virkeänä.. Huomio on tässä asetelmassa että Mhy:n korjuupalvelun asema näyttää heikkenevän ei ole pärjännyt omissa kilpailutuksissa sekä palvelun tason lasku, tuntuu että heiltä osaavammat henkilöt karkaa metsäyhtiöihin herää aina ajatus miksi maksaa MHY:n jäsenmaksua enää..

Apli

Hintahuipun ohimeneminen johtunee paljon myös siitä että monella ostajalla puut ostettu syksyyn asti ja nyt ostellaan syksy/talvikorjuuta ja jos tulee viime talven kaltainen ns hyvä talvi ei hinnat varmasti nouse, mutta aika näyttää..

Apli

Juu osui etupäässä metsähallitukseen nämä myrskyt.. UPM ei ole ostajan asemassa koilismaalla käsittääkseni enää.. Kun myrsky kaatoi aikanaan Konnevedellä/Rautalammilla todella paljon puuta, Keitele osti lähes kaikki ja välitti kuitupuun Äänekoskelle ja UPM hoiti loput siellä. Piti ihan tarkistaa oma UPM metsäpalvelusopimus ja sama homma kun Timpalla ostavat luonnontuhopuut erikseen sovittaessa, noh onneksi ei puita menny nurin tällä kertaa..

Apli

Taitaa olla sahauksen näkymät hyvät kun uusia sahoja tulee, ensin Rauma ja nyt sitten Oulu.. Tähän aikaa vuodesta jos epäilee myrskytuhoja kipin kapin katsomaan tuliko ja jos tuli ja haluaa hakkuun soitto ostajille heti miten.. Itselle tuli ostajalta huomioliivit eilen, taitaapi korjuu olla tulossa lähiaikoina, vähän sen merkki yleensä ollut(:

Apli

UPM Ja Stora ja Metsäliitto viime tarjouskilpailu kantokäsittely se ainoa eli 0 euroa. En ole koskaan siitä joutunut maksamaan.

Esillä 10 vastausta, 2,731 - 2,740 (kaikkiaan 3,689)