Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Mä olen tosta hieman erimieltä, riippuu paljon maaperästä, jos rehevät maat niinkuin itsellä kasvu ollu hyvin lähellä samaa on risut tai jopa kannot nostettu, raivuuta toki lisää se on ”ongelma” jollekkin ei itselle koska raivuut teen pääsääntöisesti itse on hyvää kuntoilua.
Apli 4.6.2021, 07:24Piti katsoa äsken ihan puukauppasopimuksesta tehty noin pari viikkoa sitten, 5.15e motti tulee lisää hakkuutähteistä! Keski-Suomi, kuusikoiden päätehakkuita.
Apli 3.6.2021, 11:50Minun mielestä Suorittavan kysymys on aiheellinen.. Omissa kilpailutuksissa Mhy:iden korjuupalvelut on pärjänny viimevuosina heikosti, varsinkin viimeisessä.. Energiapuussakin jäivät kauas, ennen niillä oli siinä hyvät hinnat.
Apli 31.5.2021, 17:12Storan lehdessä luki tänään että tukkileimikot kesäksi ostettu, harvennuksia mahtuu hyvin kesäkorjuuseen.. Metsäliiton tarjous itselle ei ollut huono muuta kun tukkien osalta niissä tosiaan hinnat selvästi muita alhaisempi, tosin en ole jäsen…
Apli 30.5.2021, 21:04Myös suhdanteet vaikuttaa, nyt kun on sahasuhdanne niin kaikki pyrkii ottamaan tukin tarkkaan, myös sellufirmat.. Kevät talvella kävin katsomassa metsäliiton hakkuita niin tukki oli kyllä otettu todella tarkkaan talteen..
Apli 30.5.2021, 11:03Nyt jos koskaan on puukaupan aika.. Tuntui ostokiimaa olevan eikä hintatasoa voi todellakaan moittia, poislukien koivutukki!
Apli 28.5.2021, 06:07Metsuri Motokuskin kanssa olen samaa mieltä.. Vuosikymmenet seurannu kahden ison MHY:n toimintaa, ja ei aina heidänkään korjuupalvelu niin tarkkaan ole tukkia ottanut, välillä melkoiset kuitukasat, riippuen tietysti leimikosta ja ajankohdasta mihin toimitusopimuksiin puut mahtuu.. Energiapuussa heillä on ollu aina suht hyvät hinnat tosin nyt Biowatti on menny ohi ainakin mitä viimeksi vertailin..
Apli 27.5.2021, 09:25Tämä voi hyvinkin olla näin kuten Nuakka tuossa kertoi, tunnen itse jo monia ns vihreitä metsänomistajia jotka jättää hakkuut väliin, eivät anna metsästää maillaan, ulkoilevat metsissä ja keräävät sieniä ja marjoja ja pitävät ne hiilinieluina.. Korkeintaan pari koivua kaadetaan polttopuuksi talvea varten!
Apli 27.5.2021, 07:55Kaikki me tehdään virheitä joskus, isompia ja pienempiä, virheistä pitää oppia, ja toivottovasti kaikki suomen MHY:t ottaa lounametsän tapauksesta oppia.. Kuten oman MHY:n pomo sanoi korjuupalvelun tilanne toimitusopimuksineen on välillä hankala, on sahoilla seisokkeja, kiintiöt on mitä on, välillä isännät myy puuta pää märkänä, välillä ei ollenkaan, kesällä tuoreusvaatimukset yms yms.. Mutta jotenkin tapauksesta jäi hieman paskanmaku suuhun ja olen ajatellu luopua yhdistysten jäsenyydestä joksikin aikaa, palaanko takasin? Aika näyttää..
Apli 27.5.2021, 07:00Tais Visan kanssa olla meillä sama ostaja tälläkertaa(: Kolme kirjainta..