Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,811 - 2,820 (kaikkiaan 3,930)
  • Apli

Juu niin näkyy olevan että UPM hakkuut käy vielä suht hyvin, kaverinkin harvennukset alkoi eilen ja kestää viikonlopulle kaikkea kuitupuuta tulee, ja kelithän on vallan mainiot..

Apli

Aika kauan on UPM lakko kestänyt eikä uutisia ole tihkunut neuvotteluista ja yllättävän hiljaa on ollut UPM johto, ulostuloa olen odottanut..

Apli

Olen pienentänyt oman venäjä riskin luopumalla Fortumin ja Nokian Renkaiden osakeomistuksista, en näe järkeä sijoittaa tässä tilanteessa yhtiöihin joilla merkittävää toimintaa siellä. Empä ihmettelisi jos puun ja hakkeenkin tulo sieltä loppuisi tänä vuonna kokonaan, nythän vissiin havupuuta ei enää tule..

Apli

Äänestäkää vihreitä niin näin tapahtuu… No joo kumpi on metsäomistajalle kannattavampaa myydä hiilinieluja vai puuta? Aika näyttää… Itse kallistun vielä puun myynnille! Meneekö se jyväskylään polttoon vai selluksi äänekoskelle ihan sama, euro on siinä suhteessa ainut konsultti.

Apli

Voipi tulla ensiviikolla yllätys, toimihenkilöt kaikki palaa hommiin kun lakko heidän osaltaan ohi, ja paperiliiton rivit alkaneet rakoilla pahasti näin kertovat mutta ensiviikolla nähdään miten käy joko tehtaat sittenkin käynnistyisi UPM.

Apli

Keski-Suomessa viimevuosina kannattanut kaikki ensiharvennukset laittaa energiaksi varsinkin jos saa kemeroita, hinta vertaa kuitupuu lähes sama ja latva 2-3cm karsitulla rangalla+kaikki puulajit kelpaa enkä usko tilanteen muuttuvan ainakaan huonompaan suuntaan, kysyntää tuntuu olevan vaikka Äänekoski vieressä.

Apli

Juu voi olla UPM parempi myydä tehtaiden tarvitsema sähkö markkinoille ja puut polttoon eiköhän siellä osata laskea.

Apli

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.1722435

Turvetta palaa nyt ja jatkossakin ja hyvä niin!

Apli

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/artikkeli-1.1721106

UPM:lle tarkoitetut kuitupuut polttoon…

Apli

Saiskin kuitupuuhun kunnon korotuksen.. Pron henkilöt menossa töihin UPM lakko heidän osaltaan loppusuoralla, paperiliitossa ei näköpiirissä samaa… Missä luuraa Pesonen? Nalle? Ulostuloa odotellaan?

Esillä 10 vastausta, 2,811 - 2,820 (kaikkiaan 3,930)