Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,821 - 2,830 (kaikkiaan 3,838)
  • Apli

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/artikkeli-1.1531915

Ruotsissa nostavat puunhintaa niin että ropina käy, nyt on hyvä aika odottaa samaa suomessa ennen kuin laittaa tukkileimikoita myyntiin, katsellaan rauhassa(:

Apli

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/artikkeli-1.1526947

Tornatorin näkemyksiä, tuhopuut alkaa olla paketissa, tuoreesta puusta jopa pula, lupaa hyvää myös jatkossa sahureille..

Apli

Erään suurehkon suomalaisen sahan päällikkö totesi muutama vuosi sitten että purulla ja kuorella maksetaan sahan työtekijöiden ja johdon palkat, lieneekö tänään enää niin.. kolme vuotta sitten näin oli. Mutta hyvä että sahat tienaa ja investoi.

Apli

Luottamus on näissä asioissa itsellekin erittäin tärkeää, hoidetaan hommat kun on sovittu niin suullisesti kun kirjallisesti ja esim UPM kanssa aina on näin käynyt, homma ollu selkeää ja hyvää, samoin korjuujälki harvennuksilla, tosin on nykyään paikallisten MHY:iden kanssa, siellä sekoilu tuntuu pahenevan enkä enää koe kovinkaan suurta luottamusta heitä kohtaan, eikä lounametsän tapaus ainakaan ajatustani heitä kohtaan paranna, selitykset sen asian suhteen ovat olleet heikkoja jos niitä juurikaan on ollut, sori meni liikaa Mhy jutuksi.

Apli

Minulla on hyvin samanlainen tilanne kun Visalla, kilpailutan kaikki leimikot aina, päätehakkuista on tullu viimevuosina 4-6 tarjousta samoin harvennuksista ja niistä sitten olen valinnut omasta mielestäni parhaimman, viimeisin päätehakkuu meni UPM ja hyvin homma sujui, jotenka ensikeväänä/kesänä istutetaan UPM taimilla jotka ovat kyllä olleet laadukkaita. Ennen tuli käytettyä metsärahat metsän ostoon eipä juuri enää, pörssiosakkeet on nykyinen kohde, lähinnä hyviä osingonmaksajia kyttäilen. Kun tuossa katselin heidän vanhoja jopa yhtyneiden aikaisia sopimuksia niin onhan ne huonontuneet aika lailla niistä ajoista, mutta näillä mennään..

Apli

Tässä seurannut 30v metsähallituksen hakkuita ja kyllähän siellä on hakattu todella nuoria hyvässä kasvussa olevia metsiäkin nurin ja paljon, 2 harvennusta tai 3 harvennusta itse niihin olisin tehnyt niin heillä nurin!

Apli

Puolukoita ja sieniä kerätään kylmä talvi tulossa, raivuuta keväällä. Sateet saisi loppua!

Apli

Nyt kun päätehakkuut saatu päätökseen, ajatus olisi kokeilla ensi kesänä hieman harvempaa istutusmallia eli 1500kpl/ha kuusentaimia, yleensä laittanut 1800-2000 onko kokemuksia? Tarkoituksena sekametsä ja OMT ja keski-suomi jyväskylä 60km risut ja kannot pois sekä laikutus.

Apli

Raivaa olen käyttänyt sekä vatukoissa sitten raivaussahaa normaalilla terällä. Vatukoissa kasvavat hyvin ja nopeasti oisko kosteudella tekemistä asian kanssa.

Apli

Tuntuu olevan kysyntää kun aika äkkiä puupinot häviää tienvarsilta(: Samoja ajatuksia kun Annelilla tuskimpa tapahtuu mitään tässä hallituskaudessa ja hyvä niin.. Sateet tietysti pikkuisen hankaloittaa korjuuta kun maat pehmenee!

Esillä 10 vastausta, 2,821 - 2,830 (kaikkiaan 3,838)