Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,841 - 2,850 (kaikkiaan 3,255)
  • Apli

Tiedän että seuraavassa hirvijahdissa tullaan rajoittamaan hirvikannan lisäksi mm susikantaa, karhukantaa, peurakantaa ja varmasti myös villisikakantaa..

Apli

Pikkusen alkaa olla ilmassa sahauksen suhdanteen hiipumista.. sellupuolella sitä ei ole ainakaan vielä näkösällä.. uusista selluhankkeista ei ole kuulunut vielä mitään ,kohta pitäisi ,ehkä osa on  jo kuopattu.

Apli

Täällä Pikkutukki ja Parru keskisuomessa, sahakuitu on nimi johon en ole törmännyt omissa kaupoissa/tarjouksissa.

Apli

Omissa maissa on hyvin vähän kivisiä maita, niin kovapalaterä pysyy yllättävän kauan terävänä, sitä oppii varomaan… Ja kun ei ole kiire tehdä hehtaareita, ja kun en ole ammattilainen.. Tavallisiin teriin en enää palaa. Enkä yritä teroittaa kovapalateriä, kun se tylsyy omasta mielestä tarpeeksi on sen osoite metallinkeräys.

Apli

Pariin vuoteen en ole viiloja tarvinnut, kovapalaterä on mielestäni nykyaikaa, sillä kun oppii sahaamaan voi viilat heittää metallinkeräykseen..

Apli

Minä en ole ikinä tehnyt ensiharvennuksia itse, ei yksinkertaisesti riitä siihen aika eikä into, taimikonhoidot kyllä pyrin tekemään itse…. Ensiharvennuksilla jossa missä ratkaisee motokuskin ammattitaito, onneksi hyvä kuskeja on paljon, jos homma askarruttaa kannattaa käydä ensin katsomassa millaista työnjälkeä on tehty aikaisemmin,  monesti yllättyy.. Nyt meilläpäin jopa Mhy:llä on sellainen urakoitsija jonka voi huoleti laskea omaan metsään, mikä tietysti hyvä asia..

Apli

Viimenen puukauppa niin koivutukki alkoi 20cm, joo eipä monta tukkia tullu hinta 38e motti, päätehakkuu keskisuomi. Ostavat nyt kyllä koivua, tukkiakin mutta hinta on kyllä surkea.

Apli

Puukauppasuhteissa on hyvä muistaa vanha totuus että haaremilleen kannattaa olla uskollinen, myös minä näin teen..

Apli

Perjantaina kävin, eipä juuri mitään erikoista, konevalmistajilla isot osastot, ruuhkaa vähän joka paikassa, metsäkoneita näkee kyllä muutenkin… Eipä tarvitse mennä seuraavan kerran.

Apli

Käyntiin se lähteen aina viimeistään toisella nykyisyllä, oma ollu välillä viikon räntäsateessa pienen kuusen alla ja missä milloinkin niin yleensä lähtee käyntiin ekalla. Säätöihin en ole koskenut koskaan, tulpan vaihto silloin kun tarvii, ilmasuodattimen puhdistus välillä ja tietysti terä kunnossa ja ei muuta kun bensaa tankkiin ja kovaa menoo..

Esillä 10 vastausta, 2,841 - 2,850 (kaikkiaan 3,255)