Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,841 - 2,850 (kaikkiaan 3,687)
  • Apli

Kahden yhdistyksen jäsen, mielestäni molemmissa jäsenmaksu tapissa, jos vielä korotetaan lähden pois, olen myös heille tämän kertonut, hyvin ovat hoitaneet muuten hommansa.. Tänä vuonna olen käyttänyt heidän palvelujaan ehkä eniten koskaan johtuen muutamista energiapuukaupoista, tosin jatkon suhteen asia ei yhtä varma koska muutama toimija esim Biowatti mennyt nyt heidän edelle tässä asiassa.. Vuosi kerrallaan mennään näiden kanssa, tällä hetkellä suht hyvillä mielin..

Apli

Tämä on niin totta mitä Visa puhuu, omalla kohdalla kaikki harvennukset tehdään jatkossa kesällä ei talvella jota ei enää tahdo olla Keski Suomessa ainakaan ja jos on se on todella lyhyt, toki jotain kuivan kankaan harvennuksia jää kelirikko/talviaikaankin, mutta esim viimekesänä kesäkuussa tehty sekametsän harvennus onnistui hienosti. Tosin olen siirtynyt omissa sekametsissä yhden harvennuksen ajatusmalliin, männiköissä suosin vielä 2 harvennusta jopa 3

Apli

Kyllä juuri näin kun edellinen kertoo.. Omalla kohdallakin teen juuri näin, kysyn yhtiöistä ja MHY:t kun kyse istutuksista kuka tekee edullisemmin, se tekee… Raivuissa sitten eri asia koska teetän niitä harvoin, olen valmis maksamaan niistä sen max 500e/ha josta otan kemerat, helpoimmat kohteet teen itse, tiedän että suurimmalla osasta omia metsänaapureita myös näin..

Apli

Biowatti esim täällä Keski-Suomessa on tällä hetkellä yksi hyvä ostaja jos yksi pitää mainita, soitto niille.. Mitä tulee itse energiapuuhun niin kysyntää on todella hyvin, itsellä meni 6ha ensiharvennukset energiaksi euro oli konsultti..

Apli

Itse olen teettänyt vain hankalimmat kohteet ulkopuolisella metsurilla, ne menee useasti nuoren metsän hoitona jolloin kemera tuki on isompi, mutta maksaa järestään sen noin 500e/ha, siihen tosin tuki ja alvit saa pois.. Omalla kohdalla en näe ongelmia tässä MHY:n toiminnassa, koska sieltä löytynee helpoiten ne ammattitaitoiset tekijät.. Toki he sitten laskuttaa myös omia kuluja ja se on ok koska todella harvoin tulee näitä käytettyä.

Apli

Yhteys paikallisiin MHY:n toimistoihin, myös yhtiöltä suoraan kannattaa kysyä samoin esim Tornatorilta onhan näitä.. Sekä lehtiin ilmoituksia… Itse olen käyttänyt paikallisen MHY:n kautta Suomalaista yrittäjää, naapurimaiden poikia on käynyt vain istutuksilla..

Apli

Metsäliitolla ainakaan ei ole tukista pulaa, naapurin 5.8ha päätehakkuu vielä kovalla maalla ja kantavan tien varressa, kauppa tehty 1v sitten eikä hakattu.. Ilmeisesti joutuu Jessen tapaan odottamaan sen 3 vuotta, sanoi hänelle että jos Rauman uutta sahaa varten ostivat leimikon sitä odottamaan..

Apli

Kun vety tulee polttoaineeksi niin etanoli kuopataan hyvin nopeasti, vetyä saadaan halvalla kun uusiutuva energia halpenee.. 10v kun mennään eteenpäin on vety yleisin polttoaine maailmassa..

Apli

Matkailu vastaan kaivokset vastaan poromiehet, aina unohtuu se kuinka matkailu kuormittaa ympäristöä näissä jutuissa, myös matkailussa euro on se joka puhuu samoin poronhoidossa.. Suomessa riittää tilaa näille kaikille myös uusille kaivoksille ne tuo työtä ja vientituloja.

Apli

Yhä enemmän kuitupuuta menee polttoon, Kaipolan ja parin muun tulevaisuudessa suljettavan paperitehtaan osuudet helposti.. Nouseeko kuitupuun hinta? Tuskimpa ainakaan kovin paljon, puun tuonti lisääntyy jos Venäjä ei pistä tuontia seis. Toisaalta kysyntä säilyy hyvänä jatkossakin.

Esillä 10 vastausta, 2,841 - 2,850 (kaikkiaan 3,687)